Tips på portabel AC / aircondition (gärna uppkopplad)

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av bernard, 2 jun 2020.

1. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Ja, radiatorer med vatten. Har haft en LLVP just för värme innan men efter bergvärmen installerades togs den bort. Otroligt störande med både ljudet från den och även att det blåste/drog. Hade säkert funnit bättre placering men som sagt. Kommer inte använda den för värme då jag har gott om det även på vintern o_O

wmb gillar detta.
  2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 582
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Som jag ser det så är det otroligt mycket pengar för lite tystare kyla med den du länkade till, även om den definitivt är trevligare än en sån portabel

Jag hade nog gjort som jag alltid gör, letat upp en begagnad. Men det beror såklart på om 6000kr betyder samma för dig, som det gör för mig

3. bertone_x19

bertone_x19 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Du har inget köldläge på din nuvarande värmepump? Vet att det finns på nyare luft-vatten pumpar.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 582
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Det där är en vattendelare. En del är rädda för kondens på rörgenomföringar osv

själv har jag väl ingen åsikt direkt

däremot har en vän till mig en fläkt till bergvärme, den verkar effektiv

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Jag fick frågan om jag ville ha ac funktion när Bergvärmepumpen installerades men det sprang iväg i pengar vid det tillfället då dom skulle montera radiatorer för det på vinden.

Har fläktelement MEN det sitter i källaren där det året runt är 21-22 grader så där fyller ac ingen direkt funktion :-)

Får fortsätta fundera, 6500:- är en rejäl summa och jag har ingen lust att chansa. Vet inte hur bökigt det är att skicka tillbaka, hur monteringssatsen ser ut, passar det på min fönsterbräda osv osv. Min förhoppning är att någon här redan varit testpilot på den här enheten för att svara för om det är värt det

wmb gillar detta.