Jag tyckte också den där verkade intressant, men någon nämnde att kompressorn ändå sitter i innerdelen, så ljudmässigt blir det troligtvis halv katastrof ändå. Nog sjutton lär den vara mer effektiv än standard portabla ACn iom att man kan stänga fönster/balkongdörr osv, men det blir ju en ganska dyr peng att lägga för den QoLen imho? Givet att det är svårt att avgöra hur mycket effektivare Mideanär på att kyla också. Knepigt som sjutton. Är själv halvt inne på att installera LLVP med 2 splitenheter, men vet inte om jag är sugen på att ha det oljudet på baksidan då den hade fått stå på tralldäcket, förvisso i ett hörn men ändå. Det handlar ju bara om att kylan behövs sporadiskt under 2-3mån per år, så en LLVP är svårmotiverad då offerterna (med split) slutar på runt 35-40, alt runt 15-19k om jag nöjer mig med enheter nere i vardagsrummet.
Kan inte någon köpa Midean och testa ordentligt? Hade den funnits i fysiskt varuhus där jag kunde returnera den smidigt hade jag nästan kunnat tänka mig att testa den, men returfrakt på en sån bad boi känns inte så intressant.
Last edited: 16 juni 2025
Sunbringer och bernard gillar detta.