Så här ser det ut installerat. installationen var enkel nog så enkelt det går att göra. Lösningen med kardborretejp är nog den bästa lösningen...det får mig återigen att tänka på hur värdelös electrolux fönsterkit var...
Ja lyckas få tätt förutom förutom där själva slangen sitter.. här är nackdelen med detta kittet... dragkedjan gör inte att det blir helt tätt... så du får komma på någon lösning att få det tätt helt enkelt.. med tejp eller något...
Men ja dettat kittet var väldigt prisvärt...det som kostar runt 900 på netonnet är säkert inte mkt bättre...
Något jag dock kan ställa mig frågande till när det gäller alla typer av kit jag sett är varför använder man inte matrial av mer isolerande egenskaper... att det håller tätt är en sak.. men när jag har kitet på fönstret blir det ändå lite kallare i rummet.. då tunn nylon inte är lika tjockt som glas...
Aja nöjd med mitt köp... priset är mkt bra... och skulle det skita sig med installationen och du behöver göra ett andra försök så är inte det hela världen bara beställa ett nytt... var rädd att tejprullen skulle ta slut men den räckte med god marginal för mig.
Last edited: Jul 31, 2020