Tips på telefoner som kommer ersätta min iPhone 3GS?

Diskussion i 'Allmänt' startad av worldwide, 7 feb 2011.

1. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Själv kör jag isyncr och PlayerPro, klarar inte av utseendet på Poweramp, så gräslig e den o_O Använder även Audiogalaxy för att streama musik hemifrån om jag nu känner för det :)

2. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Själv ogillar jag faktiskt inte Iphone, den är helt ok men den är låst, helhetslösningen måste passa om handsken om det ska vara ett bättre allternativ medan Droid ger en möjlighet att göra en egen helhetslösning.
    Plus att många av mina polare klagat på försvunna spellistor i flera år.
    Android kan alltid behöva med appar men man slipper Itunes om man inte gillar det.

3. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Spelar ingen musik på min SGT då Iphonen tyvärr är så mycket bättre på detta.

Bortsett från att ljudkvalitén är bättre och musikspelaren har större möjligheter att sortera låtar, spellistor etc. samt kommer ihåg var i låten som jag var, även om det var 3 månader sedan jag lyssnade sist, är möjligheten att smidigt koppla telefonen till bilstereon m.m. ovärderlig.

Last edited: 11 feb 2011
  4. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Du har testat olika musikspelare på market? Det du pratar om handlar ju bara om inställningar. Poweramp (som jag som sagt använder) kan köra både i biblioteks- och mapp-läge. Spellistor kan såklart skapas i datorn eller i telefonen...

Smidigt koppla till bilstereon? 3.5mm? Det går i båda. Finns ju bildockor också till SGS med laddning + 3.5mm i ett.

5. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo jag har testat, inte jättesugen på att installerat ytterligare ett program utöver kies (på datorn) bara för att hantera spellistor, genes etc. att sitta på telefonen och göra detta skulle ta år, poweramp är annars en av de bättre Android musikspelarna...

Jag har också kört med 3,5mm plugg i bilen, året var typ 1995, då hade inte alla bilar CD-originalmonterat så man fick köra med kassett-adapter till sin bärbara CD-spelare eller minidisc, kommer ihåg hur mycket meck det var och hur kasst ljudet var.

Kort därefter fick sedan bilsteron CD och 3,5mm ingång med något bättre ljud men fortfarande samma meck.

Sedan kom bilstereo med Ipod/iphone -kompatibel USB-ingång, där man bara sätter ner telefonen i dockan, så startar musiken med digital kvalité, samtidigt som enheten laddas och självklart kan man även kontrollera telefonen (även spotify) via knapparna på ratten (det är ju trots allt 2011...).

Skall jag vara ärlig så känner jag mig lite lurad, köpte en Android-telefon övertygad om att man självklart hade en likande och med största sannorlikhet ännu bättre lösning på detta, men har tvingats inse att det är tillbaka till Hedenhös om man vill ha ut något ljud i bilen.

Har ännu inte hört någon a2dp-bilstereo där ljudet varit bättre än 3,5mm plugg, så det är inget alternativ, och dessutom är det samma meck som med 3,5mm...

Ingen hade blivit gladare än jag om det kom en vettig lösning!

6. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Dåligt optimerad kod? Ursäkta om jag småler, men vad vet du om det? Ge några exempel på vad för kod du såg när du fingrade på den i några minuter på Media Markt (inte Media Market)?

7. Zaiimon

Zaiimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

så det blev en SGS alltså?

8. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER