Tips till er som klagar på batteritiden!

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av OskarEmilsson, 21 mar 2011.

  1. Axel Svensson

    Axel Svensson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det går fortfarande inte bra för mig...

    Testa den där all in one.
    http://forum.samdroid.net/f56/cm6-1-1-a8-3-all-one-4080/

    Nu funkar inte ordboken bra, och kan inte uppdatera de appar som var med från början. Inte heller handcent sms funkar. Säger bara suck.

    Testar lägga in rena Yonip igen och hoppas det funkar bättre.
     
  2. caarll

    caarll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sant Pjodor.. min grafik prestanda ökade dock märkbart efter grafikuppdateringen som följde med. Får mycket högre prestanda nu när quadrant tester 3d animationer.

    Axel jag skriver ordningen som jag flashade så kanske det hjälper dig eller någon annan :)

    1. CM-6.1.1-Spica-a8.3_update
    2. REMOVE_CM-Tweaks
    3. all_to_ext2_luismaf_update_v8
    4. RENSA DALVIK-CACHE sen YONIP_KERNEL_CFS_24Bpp_V.11

    Efter detta steg började min Spica ge LSD hallucinatoner genom att skifta färg på allt hela tiden.
    Lösning

    5. CM-6.1.1-InterceptGL_update

    Sedan annat gott (men ej nödvändigt)

    6. LIBSQLITE_update
    7. audioNewFix
    8. Power_Pack_luismaf_v1.0_extreme
    9. atucha_luismaf_v08_dynamic_music

    Upptäckte att jag inte hade något tangentbord efter denna installation men var bara att ladda ner tangentbord via pc o sedan lägga in på sdcard och installera via root explorer.

    Jag är inget proffs på detta så om jag ska vara ärlig så vet jag ej vad steg 6,7 & 9 egentligen ger. Men det såg ut på samdroid som att det var rekomenderat att göra.
     
  3. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Power Pack tar bort en massa applikationer om man kör den som finns i Yonip tråden, här finns tre versioner som man kan använda.
    http://forum.samdroid.net/f9/tweaks-power-manager-3-modes-sleep-battery-plugged-3484/
    En som inte tar bort någon applikation alls om man inte vill det. Tycker det är lite jobbigt eftersom de inte skriver vad det är som den tar bort.

    LIBSQLITE är aboslut rekommenderat det ökar prestandan, audionewfix har jag inte känt att jag har behövt installera och atucha är lite osäker på vad den gör men det står i tråden ovan.

    Men som jag ser det är det all to ext2, 3d intercept och LIBQLITE som är det som är "viktigast", alla dom är prestanda höjande.
     
  4. shaq

    shaq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag la in YONIP (CFS, 24 bpp) i går kväll, men jag kommer inte i närheten av dina poäng: 387

    I grafikdelen har jag följande (ungefärliga) bildfrekvenser (FPS):
    2d: 16
    3d korridor: 4
    3d planeter: 8
    3d DNA: 6

    Vad får du? Dessa borde väl inte ha så mycket med schedulern att göra (jag antar att du har BFS). Jag behöll filsystemen på system och data i rfs format och la in kärnan med CFS.
     
  5. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Grafiken går inte att höja så mycket, det blir lite bättre med intercept 3D drivers, men de är dåliga överlag.
     
  6. Fueleh

    Fueleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Axel Svensson det brukar ta nån reboot/ett tag för att alla apparna ska laddas där men de kommer där tillslut. Nej handcent fungerar nog inte men tycker Go Sms endå är ett bättre alternativ.

    Jag får 746 i quandrant med SGM-froyo-BETA1_UpdatePack_v1.6_cfs.zip och då är den inte överklockad. :)
     
    Last edited: 29 mar 2011
  7. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Var hittar man LIBSQLITE?
    Jag har sökt lite på samdroid men får bara fram sökresultat på färdiga romar där modden är med, jag vill bara ha en enkel update-zip och inte ny rom ;).
     
  8. landen

    landen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  9. landen

    landen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om man nu installerar powerpack och atucha ha rjag förstått att man ska få högre quadrant. Men vad är quadrant? Blir spican snabbare överlag?
     
  10. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Quadrant Standard/Advanced är en app som mäter dvs saker i din telefon tex. cpu, I/O, minnet, 3d/2d grafik osv och sätter en poäng på det för att kunna mäta det mot andra telefoner.
    Standard finns på market, Advanced kan du söka upp på google.

    Power packet är jag lite osäker på, den ska göra telefonen snabbare vet inte exakt hur. Men jag tror att den gör ändringar i framework och jag är osäker på om man kan lägga in andra teman om man installerar den.