Förstår hur du tänker
Men jag tycker fortfarande att det är en åsiktsfråga. Ville inte påtvinga någon mitt tankesätt när det gäller skal eller inte skal. Lämnade bara mina tankar om hur jag använder min telefon, och det faktum att det är väldigt bra med drulleförsäkring OM det skulle gå illa. Har man inte drulle så går det på hemförsäkring och där kan avgiften skilja sig men brukar hamna på runt 1500kr i självrisk OM olykan skulle vara framme 
Anledningen att jag använde bil istället för barn var att jag har en bil, två faktiskt. Är en inbiten "biltok" sedan barnsben, och i flera generationer. En av bilarna jag har en "entusiast bil" som jag åker med på somrarna och en del utställningar. Dit kommer det s k "trailerqueens". (bilen fraktas dit i eller på en kärra och det tycker jag är förkastligt. De bilarna är så fina att de inte vågar använda dem, en bil är till för att användas. Vill man ha ett rent utställningsföremål finns det andra hobbys. En mobiltelefon är också till för att användas och vill man skydda den så får man, vill man inte det så slipper man. Att jag inte använde mig av barn som jämförelse är att jag har inga barn. Mitt liv kretsar runt bilar och bilhobbyn
Att jämföra barn med bilar är heller inte rättvist. Om man hårddrar det så är väl allting åsiktsfrågor? Det är väl det som är det fina med vårt land att alla har rätt till sin åsikt utan att någon skall döma en för den åsikten!? 
Peace out bro! 
Sorry för OT! Om diskussionen skall fortsätta så kanske i en egen tråd, eller hur moderatorn?
Last edited: 25 december 2012