Asså nu jävlar.. Nu ska jag förklara hur jag gjort EXAKT. 1. Laddade ner Z4 root 2. kopplade in usb kabeln. 3. Satte in APK'n in SDn 4. Drog ur kabeln och gick in i filer och instalerade Z4 5. Kopplade in kabeln igen och klickade på Permanent root 6. Mobilen startas om och ingenting händer.
Här > https://swedroid.se/forum/45610-rom-gen2-zte-gingerbread-ginger-stir-fry.html och här > [ROM][Gen2][ZTE-Gingerbread] Ginger Stir Fry - Android @ MoDaCo finns allt du behöver veta inför detta. Så slipper du påbörja ny topic om det när det är dax. Nåja, hur går det med z4? TB frågat efter SU ännu?
Alltså nu jävlar jag med Varför koppla in kabel igen? (steg 5) Du ska ju bara lägga över z4's .apk på SD root dvs rakt in på SD kortet,inte i nån mapp eller nånting sånt, efter det kan du skita i USB kabeln. Vadå ingenting händer? Du bör ha rimligtvis ha rootat luren nu, det syns liksom inte på skalet att du har gjort det! Testa > in med TB - vad händer?
Du behöver inte koppla in kabeln igen efter att du kopierat apk-filen till sd-kortet. Se till att usb debugging är aktiverat under settings, applications, development. Starta sen z4root och välj permanent root.
Jag trodde man ska USB kabel på medans man rootar ska testa igen nu utan kabeln.. TB funkar inte eftersom mobilen är inte rootad säger den ;p
lol ok..hoppas det går bra denna gång. Ska kisa på fotbollen nu, tittar in i halvlek å kollar hur faaan det går för dig.
Ja, den är aktiverad. Jag tror den är rootad eftersom jag har Superuser programet och jag kan klicka på unroot i Z4.. Men TB och en annan program som kräver root funkar endå inte, ska man kanske fixa nåt i instälningar ?
Du skall få förfrågan om du vill tillåta/neka program root-åtkomst först gången, har du nekat den av misstag kanske? Du kan gå in i superuser och kolla om TB är nekad, och ändra isf.
Jag tror att jag hittat anledningen till att det inte funkar.. Z4 vägrar sparars i SD.. Jag la in den i SD och gick in i filer och instalerade den men när jag öppnar "Hantera program" > På SD-kort, så finns inte den där..
Kolla så du har senaste versionen av superuser, finns en check under settings. Prova root checker från market kanske? Ska tydligen kunna verifiera att du har ordentlig root-åtkomst samt ordentlig busybox installation. Har du någon terminal installerad? Prova att skriva su så borde väl det tvinga fram förfrågan om sakerna är som de ska vara.
Kunde fan inte hålla mig från att kolla..går ingen vidare ser jag. Ladda ner MyBackup Root - Android app on AppBrain på luren då, installera. Vad händer efter install? SU begäran? Nä, tillbaka till bollen, g'luck med root så länge! (det som skulle egentligen ta 20 sek)
Du behöver inte flytta några installerade program till SD-kort, inga appar får fler behörigheter av att ligga där, snarare kan det orsaka problem för vissa, i synnerhet widgets.