Titta på 3D-film i Optimus 3D

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av HenrikLundqvist, 13 jul 2011.

1. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Testade samma sak igen, men den här gången med filmen Tron. Samma sak hände jättebra bild samt 3D men inget ljud.

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Är filmerna 5.1 ljud? Surround? kanske för hög bitrate eller fel format?

3. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Ljudet på många 3D filmer är DTS surround eller liknande, mobilen pallar inte det, jag testade precis med nya Ice Age, det som funka bäst var x264 codec och mp3 stereo (i mp4 container) och det ser riktigt nice ut, iom att man kan välja 3D typ oxå blir det aldrig fel, Ice Age t.ex. hade L och R reversed.
    Snart kollat igenom hela, kollade 40min i sträck igår, tog nästan inget batteri, filmen blev typ 1.1GB stor för 1½timme film, körde 1500 snitt bitrate, 2 pass för kvaliten och upplösningen på filmen körde jag 800x450 (samma aspekt som vanlig widescreen) och la sedan till svart border så filmen blev 800x480, vet inte om det behövs eller om spelaren själv skulle klara det kanske? ska testa det senare idag.

Man kan lätt se en film utan problem, ljuset är bra och betrakningsvinklarna även i 3D är förvånansvärt bra.

4. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    echt... Coolt! mitt intresse för 3D som är lika med 0 växte precis lite :P jag är tyvärr rädd för man blir trött i ögonen efter en hel film, återkom gärna med feedback.

5. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Kollat klart nu på den, inga problem, i början var det lite ovant för ögonen med 3D (första dagarna jag hade mobilen) men nu är det inga problem och man lär sig snabbt att hitta sweet spot, filmen var faktiskt riktigt rolig och bilden var kanon, håller på att fixa Drive Angry nu i 3D så får se hur det blir med en spelfilm men animerant funkade riktigt nice :)

Ögonen kände inte av något alls på en full film och 3D effekten är faktiskt bra och man märker den extra i vissa scener :)

edit:
    dock efteråt känns det lite skumt att titta på en skärm som en är 3D några minuter för ögonen letar efter djupet ;D
    btw kollade lite extra på batteriet, i starkt ljus (dvs skärmen kör nästan full ljusstyrka) så drog batteriet ca 25-30% på 1½ timmes film vilket jag inte tycker är så illa alls, så mobilen borde klara 4-5timmar film i 3D så länge den är fixad för att matcha telefonen :)

Last edited: 31 jul 2011
    candyraver gillar detta.