Toshiba FOLIO 100?

Diskussion i 'Toshiba' startad av kaal, 4 okt 2010.

1. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

När du kopplar Folion till TV:en via HDMI så slocknar inte bilden på Folion utan du kan använda den som vanligt och till att navigera. På TV:en visas bilden på Folion (1024x600) så det blir lite stort. Om du kör FolioMod v1.4 så kan du använda ett program som följer med som gör att man kan styra upplösningen till TV:en. Detta fungera dock enbart för film, men då är man inte bunden till att visa film i 1024x600 utan kan göra det i 1080p om man vill.

Om du köper till den dockningsstation som finns så kan du även använda en fjärrkontroll för att kontrollera din Folio.

Det går att koppla tangentbord och även mus har jag för mig via bluetooth, jag har dock inte testat detta själv.

Jag tror att en del företag tog bort Folion temporärt tills Toshiba släppte sin senaste uppdatering som åtgärdar en hel del problem.

catch gillar detta.
  2. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Snabb fråga, fungerar det att titta/se på flash i stock browsern utan att ha gjort någon mod/update?

3. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Ja det skall fungera.
    Själv kör jag Opera Mobile 11 med Flash och det fungerar bra.

Toshiba har släppt en 10.1 version av Flash Player för Folion som fungerade si så där.
    Men numera finns Flash 10.2 som stödjer Tegra fullt ut (även med dubbla processorer).

4. catch

catch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

:o my bad. Hade bara sett den på mediamarkt&netonnet...

Tack för matnyttig info. Hur väl fungerar det i praktiken med flash? Kan jag kolla på tex HDmt.net och visa bilden utan problem? Finns det någon video med en flashad folio förutom den som dexter har i sitt första inlägg. Är speciellt intresserad av internetupplevelsen...
    Det står mellan denna och iPad2 men Folion är ju hälften så dyr om man köper beggad.

5. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det fungerar så pass bra att du kan titta på SvtPlay i 720p.
    Dock tycker jag att SVT har komprimerat 720p lite för mycket så jag brukar använda den näst högsta kvalitén. Alla sidor som jag har testat har fungerat bra, men det finns säkerligen sidor där så inte är fallet.

I och med Flash 10.2 så har kompabiliteten med olika flash-sidor blivit bättre och prestandan är också förbättrad.

6. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Fick precis hem min Folio och försöker installera FolioMod. När jag valt system update så är det nu en triangel med ett utropstecken inuti, och en liten android jämte. I XDA-tråden står det att det ska vara en progress bar under installationen men det är det inte här, känns som ett felmeddelande med utropstecknet också men det står inget.

Vågar inte riktigt reboota heller med risk för att bricka den... Aldrig flashat förut, hilfe plz!

EDIT: E:Signature verification failed, antar att jag har den senaste firmware, suck....

EDIT 2: Jag letade runt i settings men lyckades inte hitta vilken firmware det var, hur försäkrar jag mig om att jag har 2.2.5.0131?

Last edited: 31 mar 2011
  7. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ingenting funkar som det ska.

Går inte roota, sub folders som ska finnas när man installerat SDK finns inte, ingeting.

Upptäckte iaf att man kunde se firmware-versionen i Toshibas service center och mycket riktigt var det den ondskefulla 2.2.5.0131 installerad. Behöver verkligen hjälp med att fixa det här nu...

8. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kolla i platform tools, i dom senare versionerna av SDK har dom flyttat alla grejer dit. Annars så googla Android SDK r0.8 så får du lite alternativa downloads. Tror att det finns en download link här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=865685 men xda har nåt problem just nu så jag kan inte kolla. Kolla här också sök på Toshiba Folio och du får en massa bra info http://www.addictivetips.com/

9. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja, det är knappt typiskt att xda strular just nu...

Hittade mappen nu, av någon anledning låg den under "extras".

10. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Någon som har kunnat roota den med SuperOneClick eller annan metod? Det hänger sig på "waiting on devide" för mig...

11. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Någon som vet vad för upplösning man ska ha på väggpappret? Har provat med 1200x1024 men det blir inte bra

12. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Nu har jag äntligen fått in FolioMod, och jag är sjukt imponerad av plattan. Skärmen är medioker, men annars är den riktigt nice.

Jag undrar bara om det går att få plattan till att känna av min position via wifi? När jag aktiverar det i settings så tas inställningen bort när jag lämnar menyn.

13. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Enligt FolioMod tråden hos XDA så fungerade detta i v1.3 av FolioMod, men man verkar inte ha lyckats få ordning på wifi location i v1.4.

14. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Okej. Jag har haft lite problem med wifit i övrigt också, har kopplat från några gånger och ibland ansluter det inte utan att man avaktiverar/aktiverar wifin först.

Ska testa att köra in wifi patchen från 1.3 senare idag och se om det blir bättre.

Last edited: 2 apr 2011
  15. nickwarn

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Installera FolioBlur där funkar det. Din position kommer upp på nån sekund i Maps

16. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag är så nöjd med FolioMod att jag helst behåller det. Eller är FolioBlur bättre?

Försökte lägga in wifi-patchen nu, men får felmeddelandet med utropstecknet i triangeln. Vad göra? Laddade hem filen, döpte om den till update.zip och försökte köra en system update via recovery menyn, det ska väl vara allt?

EDIT: Jag fick en platta med nya firmwaren, och bytte ut recovery-filen mot en gammal från foliomod 1.3 för att kunna installera FolioMod, kan jag behöva göra det igen? Jag tycker att den borde ligga kvar?

EDIT 2: Det hjälpte inte att byta recovery igen. Några förslag?

Last edited: 2 apr 2011
  17. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Till slut fick jag in patchen, men det verkar inte funka iaf. :/

Är det lönt att installera FolioBlur? Är den bättre eller sämre än FolioMod? Några buggar?

18. nickwarn

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Folioblur är ungefär lika snabb och laggfri jag använder hellre FolioBlur

19. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ok. Hmm, behåller FolioMod för nu iaf. Kom och tänka på en sak, det kan inte ha med min router att göra? Själva uppkopplingen funkar ju klanderfritt (speciellt nu efter patchen) men det kanske ändå kan vara något som strular där?

Vet någon vilka inställningar i routern man kan försöka pilla med?

20. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag hade problem i början med att min Folio inte alltid ville ansluta mot mitt nätverk. Jag fick ställa ner till 11g i mitt nätverk för att det skulle fungera.
    Jag tror i och för sig att det även hade att göra med de drivrutiner som Folion hade när den skeppades som inte var de bästa.