Touchskärm svarar inte i mitten, Wildfire S

Diskussion i 'Wildfire' startad av AtEase, 23 aug 2011.

1. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Min sambos Wildfire S har sen igår börjat sega i mitten av skärmen. Ska man låsa upp den så reagerar den överhuvudtaget inte om man försöker dra i mittendelen av låsskärmen. I sidorna där prickarna är är det inga problem alls. Och om man väl rört vid skärmen på sidorna så fungerar mitten också!

Det är samma tendens när telefonen väl är upplåst. Har touchskärmen varit inaktiv en liten stund fungerar inte mittdelen. Svårt att avsluta samtal till exempel! Eftersom den än så länge kommer igång bara man rör skärmen ut mot sidorna (de yttre tredjedelarna kan man säga) så verkar det vara mjukvarurelaterat.

Är det nån som upplevt nåt liknande eller vet om en lösning?

Jag har inte nån HTC själv, som synes, men jag ska ta en titt på den senare idag förhoppningsvis, för att se om en återställning kan hjälpa.

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tar för givet att du startat om den?

Varför jag frågar är för att 90 % av de androidproblem jag hjälpt folk med brukar avhjälpas med det ;)

Krånglar det fortfarande så kan man plocka ur batteriet nån minut, har hjälpt några.

Om det inte hjälper så är det oftast bäst att göra en fabriksåterställning, krånglar det fortfarande så är det ju tyvärr service som gäller.

AtEase gillar detta.
  3. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är inte så att det är någon liten fuktskada? Vet att brorsan hade ett liknande fel på sin iPod. Det blev bättre efter någon timme på ca 60(tror jag) och fungerar helt nu efter ytterliggare någon timme eller så.

4. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Har faktiskt oxå samma problem, eller min sambo har. Vet att hon klagat flera gånger på att skärmen inte reagerar på hennes knapptryckningar. Vet dock inte om det bara är i mitten.

Har provat att starta om telefonen utan någon bättring. Ska kolla att ta ur batteriet och se om det hjälper. Funkar inte det får man väl testa en factory reset. Konstigt är det ju dock då telefonen bara är en månad gammal. Det är en Wildfire S.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Denna telefonen är inte heller äldre, bara ett par veckor faktiskt, och en Wildfire S.

Omstarter har den fått ett flertal utan bättring. Ska testa att ta ur batteriet en stund innan den startas senare idag.

6. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Idag plockade vi ur batteriet en stund innan vi startade telefonen igen och nu funkar skärmen som den ska igen! :)

Hoppas att det håller i sig och inte återkommer bara.

Tack för hjälpen!

7. Necra

Necra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste skriva att min är lika.. fast börja efter ca 2 månader skit drygt!
    Nu sitter jag och plockar bort batteriet! xD