Tråd om 11 september 2001.

Diskussion i 'Off Topic' startad av tontmobil, 11 sept 2012.

1. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Vad vill du ha för fakta? 1+1=2, det är fakta tex. Om du vill ha fakta kring vad som hände i New York den 11:e september 2001 rekommenderar jag att du läser den officiella utredningen, inte massa mumbo jumbo på internet :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag vet inte vad du ifrågasätter ? Om en stålkonstruktion (typ fackverk) först får en smäll via krashande flygplan och sedan utsätts för hög värme så rasar saker ihop (enkelt min käre Watson).

Vad är det du inte förstår ?

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det vet jag redan, det är inte det jag pratar om. Det jag pratar om är att du inte kan bestämma vad som är fakta eller inte baserat på något du bildat dig en uppfattning av via något du hört eller sett. Typ via TV.

Du kan inte säga att "så här var det" "detta hände" "det där är konspirationsteorier" bara för att du tror att något hände. Förstår du vad jag menar?

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nej ! "over and out" !

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag kan inte förklara det enklare än så, så vi får väl lämna det där.

6. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Så bara för att man inte var på plats kan man inte kalla en händelse för fakta? Så i princip allt vi fick lära oss på historielektionen kan vara hittepå? Vi har inte gått på månen, Hitler invaderade inte Polen, Napoleon var 215 cm lång och pyramiderna är byggda av utomjordingar? Det kan ju vara så, för ingen av oss var där för att se det! :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Lägger inga större växlar vid det men det är ganska många frågetecken vid 9/11 som jag vill ha svar på.

Typ vart fan planet tog vägen i Pentagon. Eller varför brandmän och andra liknande tjänstemän hörde flertalet smällar precis innan tornen rasade. Just detta rapporteras om via live-TV också. Går att kolla upp rätt enkelt. Smällar skall ha hörts just när de rasar också och då systematiska smällar och inte helt random. Om man lyssnar på foliehattarna ser man märkliga explosioner i husen under tiden de rasar.

Sen undrar jag lite varför det rasade andra byggnader (om det var WTC nummer sju, kommer inte ihåg exakt numret på den) som inte blev träffade av något. Den bara rasade pladask.

Sen det där med att tornen var byggda just för att hålla för plan som åker in i dem är en annan sak som är lite rolig :)

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo nu skrev jag "over & out" men man måste ju vara totalt puckofierad om man inte fattar att inte tornen var byggda för krashande flygplan.... extremt korkad måste man vara ! (ELLER ÄR MAN UTE EFTER ATT TROLLA !)

I övrigt inga kommentarer !

9. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Jo, det är ju lite så jag tänker. Visst, det finns många saker som är knepiga men om man utesluter allting som är orimligt så är bara sanningen kvar, hur otrolig den än är. I det här fallet är det mesta utom den "officiella" sanningen klart orimligt.

10. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Smällarna skulle ju kunna vara stålbjälkar som bröts? Tycker det vore en mer sannolikt än bomber.

Vad som hände vad pentagon vet jag inget om :P Mer än att det är en ytterst skyddad byggnad i usa och allt som gäller den kommer alltid hållas hemligt oavsett.

Dem var byggda för själva planen men någon idiot glömde att dem kunder vara fyllda med massa bränsle det är vad jag har hört iallafall.

Vad som hände med det sista tornet har jag inte ens en teori om. Kanske sprängdes det av usa själva (Har inte en jävla aning) men vad jag vet så var det ingen som dog av det (Men det kanske det var) :P

11. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag är ledsen, men att länka till .gov-sidor i en diskussion där man är kritiskt mot regeringen och kalla det för fakta är lite som att en VD orsakar något för att sedan dölja det, så frågar man chefen under honom vad sanningen är.

Speciellt i korporativa USA där pengar bestämmer allt.

12. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Haha, ja verkligen :)

13. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det kan ju ha varit så också att al- Qaida förberett tornen lite?