Trådar som spårar ur

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Lidback, 6 jan 2016.

1. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @Lidback@Lidback Du tänker på mitt inlägg i tråden. Jag tyckte inte alls det var så farligt annat än att det var offtopic men det är såklart mitt ansvar att ta bort liknande inlägg innan någon annan tar illa upp. Så jag ber om ursäkt för det!

Vi har en funktion som stänger av användare från trådar som vi ska bli bättre på att använda :)

kalleboston och Lidback gillar detta.
  2. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Ingen fara, var mest intresserad av hur tankebanan gick där, inte ute efter att skylla på någon :).
    Tyckte bara i min personliga åsikt att det såg lite knasigt ut med att säga i stil med att det är fritt fram att avreagera sig, och när det är klart så modereras tråden. Så absolut inget personligt. Jag fick bara inte resonemanget att gå ihop vid tillfället av inlägget i den specifika tråden.

Men får hoppas att denna problematik som jag skrev i mitt första inlägg, kommer att försvinna på något vis, så användare slipper munhuggas och gå rejält off-topic.

indika gillar detta.
  3. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Det inlägget försvann när jag rensade tråden, men det är sånt vi kan se i efterhand.

Jag kan bara svara för mig själv och min aktivitet men när jag klev in i tråden så hade det enligt mig gått alldeles för långt. Låste tråden direkt för att kunna rensa den ifred, för att sedan öppna den igen och kabla ut en allmän varning.

Tycker det är bra med en intressant och givande diskussion, oavsett vad ämnet är, men kanske bör vi strama till och bli hårdare när det kommer till köpråds-delen på forumet?

iterva, jnsson och Lidback gillar detta.
  4. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Amen toppen att det är sånt ni kan se i efterhand iaf så ni vet vad jag talar om.

Som jag ser det så är det ju alltid samma användare som ryker ihop. Och det är som du säger i köpråds-delen. Sen är det även i delen för recensioner som denna problematik finns också. Kanske inte lika mycket i dagsläget som det var för några veckor sedan. Även då samma medlemmar inblandade. Nämner inga, eftersom det inte tillför något positivt i det. Men det är nog inte svårt för Er som administrerar/modererar forumet att lista ut.

Men absolut ett bra förslag att se till att hålla lite hårdare tyglar när det kommer till viss subforum där man sett att dessa problem uppstår. Framförallt när det är upprepade användare och problematik, att det tas tag i lite hårdare. Alla kan fela, och då kanske en muntlig varning är på plats. Men när det upprepas gång på gång så måste man kanske stå där med piskan och skicka in någon/några i utvisningsbåset under ett tag.

pacmeyer, iterva, Honda och 1 annan gillar detta.
  5. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Vi i staff får nog ta ett snack om hur vi ska göra och ifall något ska göras ö h t. Känner att det är fel väg att gå genom att straffa en hel forumsektion med hårdare regler för att någon eller några enstaka inte kan sköta sig.

kalleboston gillar detta.
  6. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Självklart är det helt upp till Er att göra, det som ni tycker är bäst för forumet.

7. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 086
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag var en av dom skyldiga igår. Dom flesta vet om det så det är ingen hemlighet. Dock så var det min första urspårning.

8. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 086
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag ber om ursäkt för mitt beteende igår och det kommer inte hända igen!

9. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Hur och när är det okej att kunna tipsa om iPhone när det inte står specifikt att en android är vad det ska vara? :)

10. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 938
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Tycker det är helt okej att tipsa om alla plattformar, ios, android wp, sailfish mm.

11. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @SonyHONDA@SonyHONDA jag har tagit bort ditt inlägg eftersom det kommer att leda till en disskussion om android vs ios och vi vill inte ha det överallt. Rekommendera gärna en telefon men försök undvika provocerande ord som "Bäst" "Stabilast" osv. Glöm inte att vi är på ett androidforum!

bvb gillar detta.
  12. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Vet inte hur [USERGROUP=18]@admin[/USERGROUP] resonerar kring detta.
    Men jag personligen skulle säga att det är helt ok att tipsa om iPhone om TS inte direkt, klart och tydligt har ventilerat sin åsikt om att det bara är android-modeller som gäller.
    Tror det var när någon annan gick med mothugg när det började pratas om olika OS med att racka ner på den andres motivering. Ingen nämnd, ingen klämd.

Jag vet vilken tråd du syfta på och såg själv de inläggen som var innan de blev bortstädade.
    Tror nog mer att [USERGROUP=18]@admin[/USERGROUP] är mer på hugget i dagsläget efter man lyft problematiken och således är snabbare på att hoppa in där de kan se att trådar visar tendens på framtida urspårning.

Summering om min personliga tanke: Helt ok att tipsa om iPhone om inte TS skrivit att det enbart gäller android-lurar. Sålänge man håller det sakligt utan att racka ner på någon annan i tråden och dess motivering. Självfallet ska det i teorin gå bra att även ventilera åsikterna från en annan medlem's inlägg. Men det jag personligen märkt av är att det inte fungerar. Är ett under att "Android vs iOS/Apple"-tråden inte har skördat något offer ännu som jag sett.

13. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Jag tyckte 2 av 3 medlemmar som medverkade i tråden skötte sig, genom att verkligen understryka att det var deras åsikt, och inte ett faktum vid vissa ordval som du tar upp. Sen håller jag självfallet med att Android VS iOS är en farlig kombination att föra runt med i olika trådar i olika subforums, det finns en dedikerad tråd för det, för de som vill diskutera det.

14. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @Lidback@Lidback Yes jag kommer med klubban mycket snabbare nuförtiden.
    Absolut och eftersom detta är skrivet av medlemmar som är mycket väl medvetna om att vissa ord kan provocera så är det en no-brainer att ta bort dem och säga till.

15. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Håller helt med i det du säger. Ska tänka på att inte använda ord som "bäst,stabilast" osv. Men ändå tycker jag att det är det som krävs när man ska rekommendera en telefon, den som söker mobiltelefon vill nog oftast veta precis varför jag/du/dem rekommenderar just den typen av mobiltelefon. Jag tänkte över innan jag skrev och la till "enligt mig" eftersom vad jag minns var det tjafs förut om fakta, att det krävs fakta att bevis att t ex iphone är bäst. :)

16. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Märker att klubban är på puckan mycket snabbare nu, det uppskattas.
    De vet nog att de är under uppsikt nu. Och väldigt bra förslag att vid en eventuell fortsättning (som du skrev i den specifika tråden), tilldelas en begränsning om det upprepas.

17. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Självklart kan det krävas ibland, om man märker på TS att denne antagligen kommer att ställa sådana frågor i framtiden.
    I just den specifika tråden det talas om, så hade inte TS återkommit ännu då det var många frågetecken kvar för att ens kunna motivera en telefon eller förslag. Man kanske skulle tänka på lite återhållsamhet just då vid förslag. Samtidigt är det tråkigt att TS inte förmedlade relevant information i sitt inlägg för stunden, för att ge användare möjlighet att tipsa om telefoner som stämmer överens med användning och miljö där denne kommer att vistas i - som i detta fall handlade om ett arbete.

Det är en tuff nöt att knäcka i sådana scenarion.

18. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Precis, det vart lite svårt med den lila infon man fick. Undrar även om den andra personen som blir provocerad (nämner inget namn) förstår det som har diskuterats här.

Tror du det vorre bra om man hade poll där man kan anonymt vota på tillexempel iphone så när TS ser det och är intresserad kan fråga allmänt varför det rekommenderas? Jag ser ingen som helst anledning till att det skulle kunna spåra ut. :)

19. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @SonyHONDA@SonyHONDA hade inte tråden börjat spåra ur hade det inte skett någon editering. It´s just that simple.
    Varje OP kan lägga till polls om de vill :)

20. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Den knappen hittar du när man skapar en tråd och heter "Lägg till en omröstning" :).
    Precis som @indika@indika säger i inlägget ovanför mitt :)