Tråden för American Express

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Swedroid, 16 aug 2019.

1. Davvelavve

Davvelavve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    158
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Vad kul att du ska boka en resa!

När du bokar bonusbiljetter på SAS sida så kommer din voucher dyka upp under söket som du kan klicka i, då kommer poängpriset halveras. Här kan du söka/se tillgängliga platser i business. SAS Business award flights - Travel hacks

Finns inga fördelar med att ringa in egentligen.

Om du ska boka skyteam kan du söka och boka din biljett i inloggat läge här: Boka partner bonusresor

bernard gillar detta.
  2. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 727
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Vid vissa fall behöver du ringa in. Att boka SAS open jaw funkar knapp, buggar extremt mycket men har du tur kan det gå. Föredrar att ringa in vid bokning av SAS Open Jaw.

Skyteam-biljetter är enkla att boka, har bokat flertalet. Även om det är sämre tillgänglighet och svårare att boka jämfört med star alliance så går det med lite tålamod och flexibilitet.

Du kan boka tur och retur online, även applicera 2-4-1 voucher där. Eller ringa in om du ska bka open jaw eller om rutten du hittat inte går att boka online.

milky81 gillar detta.
  3. gneken

Mottagna gillanden:
    1 727
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Amex kör något jubeleumserbjudande nu, helt ok, bättre än vanliga erbjudande.

Signar du upp direkt hos t.ex. direkt upp hos Amex för ett SAS Amex Elite får du 70k, vid inbjudan får du 80K EB poäng.

2 miljoner amex poäng för Platinum och 3 miljoner amex poäng för platinum points plus via inbjudan, inte illa om man är ute efter att skaffa dessa.

4. kimando

kimando Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    3 miljoner vid nyteckning Platinum Points Plus via inbjudan? Om det är någon här som vill bjuda in mig så joinar jag gärna på det.

Edit* Inbjudan mottagen och ansökan iväg - stort tack alla som skickade!

Last edited: 3 sept 2025 kl 22:38
  5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 577
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har de inte krånglat till det lite för att få ut inbjudningspoängen? Det dröjer alltså 13 månader innan man får ut hela poängsumman?

6. gneken

Mottagna gillanden:
    1 727
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Stämmer. Men det har mycket med att folk säger upp kortet direkt efter att de får poängen förmodligen.
    Har varit så sedan början av året om jag inte minns fel, eller om det till och med va förra hösten.

7. kimando

kimando Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har ingen tidigare referensram för hur invites fungerat, men för 3m poäng vilket blir en bonusresa i Business Class till Asien vid konvertering till EB, men flexibilitet att konvertera till andra bolag om det bär av till ex. Sydamerika istället. Med middagarna, lounger e.t.c. blir det nog ett värde långt norr om 20 tkr för en insats på 9 tkr. Värt att vänta på i min mening

8. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 550
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Bra att veta med att det bara är till sista september erbjudandet gäller enligt mejlet jag fick + att man inte får ha haft något AMEX-kort de senaste 12 månaderna.

bernard gillar detta.
  9. Carpe_Me

Carpe_Me Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Har en sista inbjudan kvar med 3 000 000p/8400kr om någon vill ha den så skicka ett pm!

Edit: Btw, någon som känner till en eventuell omdesign av Platinum kortet i Europa? Hittade lite teaser videos på Amerikanska forum som hintade på nytt design för dom

Last edited: 5 sept 2025 kl 22:26