Tråden för American Express

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Swedroid, 16 aug 2019.

1. Peakyblinder89

Peakyblinder89 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nej tyvärr går det inte att lägga till i efterhand. Isåfall får man avbryta ansökan och söka på nytt. Vet inte vad man brukar få för ett Amex Blue men på många andra kort så är det ju en rätt saftig bonus. Exempelvis på Platinum Points Plus så får man ju poäng värda 5600 kr.

Andreas266 gillar detta.
  2. b-george

b-george Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Kan en person som har SAS Elite bjuda in till Amex platinum plus och få 2000 000 poäng eller måste den som värvar ha exakt samma kort för att ta del av erbjudandet? Samma fråga även för platinum och platinums plus.

Edit: Hur lång tid tar från ansökan till att ha möjlighet till att värva andra? Hinner jag exempelvis ansöka och värva någon redan ikväll?

Last edited: 15 dec 2025 kl 18:01
  3. magope1052

magope1052 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Inte 100% säker gällande SAS Elite, men tex om jag med Amex Platinum Points Plus värvar någon så gäller erbjudandet Amex Platinum och Platinum Points Plus. Vissa erbjudanden de haft tidigare har skiljt med poängen beroende på vilken av dem du väljer, men det nuvarande erbjudandet på 5600 kr bonus gäller alla inbjudningar verkar det som.

Du kan inte värva någon förrän du fått ditt kort och det kan ta upp till 10 dagar ibland. Så du kommer inte kunna värva någon ikväll med andra ord. Men du kan själv få bonusen om du går med innan midnatt.
    Hojta till om du behöver inbjudningslänk.

b-george gillar detta.
  4. Peakyblinder89

Peakyblinder89 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Man kan bara bjuda in inom ”samma nivå och uppåt”. Har man Amex Elite kan man bjuda in till Platinum och Platinum plus men inte omvänt då det räknas som en högre nivå.
    Precis som ovan skrev så behöver man kortnumret för att kunna registrera sig i appen och bjuda in så tar ett par dagar innan man får det.
    Sista dagen med deras extra bonus och har också kvar inbjudningar om något är intresserad.

b-george gillar detta.
  5. Andreas266

Andreas266 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra
    Har ni hört någonting om möjligheten att lägga till kortet till Google Wallet för köp i butiker?