Den börjar lysa grönt över en viss % på min arc tror jag det är 30%. Grejen är att den går upp till 100% stänger av laddningen och sen kan den sitta där ett tag utan att ladda. Under den tiden kan den tappa % för att sedan efter ett tag börja ladda igen. Det är för att inte dra onödig ström och för att inte överladda batteriet om jag förstått det hela rätt.
Vad du får kolla efter är ifall där är rörelse i batteriikonen längst upp till höger, där kommer vara en blizt inne i det gröna batterifältet, om det i fältet samtidigt håller på att fyllas upp med grönt, då laddar den, är den konstant grön laddar den inte för tillfället.
Blizten betyder att den är inkopplad till en strömkälla. Om batteriet laddas ser du att ikonen fyllas på med grönt tills den är full, och sen töms och fylls upp igen.
Lite luddigt skrivit kanske.. men jag hoppas du förstår.
Anledningen till att jag tycker det är en stor grej är att man skriver det i rött med när man på liknande telefoner (ex htc och samsung) inte skriver ut det. Utan nu är där folk i tråden som säger "jaha dåligt batteri" då blir det en htc. Sen kan ju manny säga vad han vill att folk ska läsa texterna etc, men att folk tolkar det som negativt när de märker ut det i rött, det visste han om såvida han inte är ett riktigt stolpskott, det var antagligen meningen....det är därför jag är irriterad för det favoriserar alla tillverkare som inte får en röd text med om batteriet (läs HTC och Samsung) speciellt när då Sensation presterar sämre i videotestet än xperia s på samma plattform, varför väljer man då att peka ut S och skriva "passar inte om du vill ha extrem batteritid". Tappar trovärdighet i mina ögon gör man i alla fall när man väljer att peka ut en tillverkar och inte en annan, speciellt när en annan tillverkare får SÄMRE resultat i samma test som ligger bakom formuleringen "passar inte den som vill ha extrem batteriprestanda"
Nu har jag skrivit nog om detta, blir sista posten om det, vill Manny fortsätta spela att han inte förstår så får han göra det.
Last edited: Mar 15, 2012