Diskussion: Tråden för batteritid

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Exile82, 10 mars 2012.

1. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Har den dragit 57% över en natt??? Vad har du för appar installerat?

2. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inga som är på och drar kraft. Ser ut som att skärmen drar ström även när den vilar

Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk

3. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Det var nog det jävligaste jag varit med om! Gör en hard reset, eller installera Spare Parts. Den brukar avslöja lite mer! Annars luktar det service lång väg...

4. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Operativsystemet Android: 19% låter väldigt högt. Jag ser inte "Operativsystemet Android" alls på min batterilista, utan bara Android-systemet. Klicka på den och se vad som ingår i den.

Last edited: 20 mars 2012
  5. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Med skärmen på så pass mycket är väl inte 33% kvar så illa. Däremot är det ju åt skogen att den drar tvåsiffriga procentenheter av batteriet under natten. Min drar 2%-enheter under natten, om jag stänger av 3G och WiFi. Din mobil kan omöjligen har gått ner i sömnläge under den natten, utan något håller den vaken. Spare parts brukar vara bra för att se vad som håller den vaken. Dock såg jag när jag testade den häromdagen att den verkar krascha på Xperia S när man går in i Battery History, men du kan ju testa den.

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ja, alltså. Ni har som typ 50% drain utan att ha haft dålig mottagning en natt har ju andra problem än normalt

7. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag läste på lite och det verkar som om Battery History i Spare Parts inte fungerar i Gingerbread. Nedstående app ska vara ett alternativ. För er som inte testat Spare Parts så är det alternativet "Partial wake usage" man vill titta på, för då ser man vilken app det är som håller telefonen vaken.

**BETA** Battery History for Gingerbreak

Annars är det väl Better Battery Stats som gäller. Tror någon tipsade om den tidigare.

8. wmb

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    kollade på min xperia S med programmet från XDA

<embed src="http://www.box.com/embed/02mcxqzoljj6a1v.swf" width="640" height="480" wmode="opaque" type="application/x-shockwave-flash" allowFullScreen="true" allowScriptAccess="always">

9. Bez

Bez Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska nu urladda batteriet och sedan ladda den till 100% för att se om det hjälper..annars vet jag inte vad jag ska göra med den appen. Spare parts fungerar ju inte men spare parts + funkar ju ..vad är det man ska kolla på? vad exakt?

10. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Spare Parts Plus! verkar inte stödja att visa den information som Spare Parts stödjer. "Battery History" i plus-varianten visar ju bara Androids inbyggda batterihistorik. Rekommenderar därför någon av de alternativ jag nämnde ovan.

Om du tittar på Wmb:s bild högre upp så har han valt Partial Wake usage och Total since boot. Högst upp i listan ser man vilken app som väckt telefonen oftast. Det blåfärgade ska man titta på; är det högt så är det inte bra. I Wmb:s fall ser det bra ut i mina ögon.

11. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag har använt min telefon normalt idag (en arc)

Skärm 1h21m 35%
    samtal 49m 31%
    wifi 13h 12%
    mobilens viloläge 13h 7%

13h sedan jag tog den ur laddare och 29% kvar.

Jag ser att ni använder skärmen 1h mer än mig. Det är riktigt mycket skärmtid. Det är nästan en tredjedels arbetsdag.

Jag är osäker på om det är något fel på era batteri, men visst det kan vara det. testa och avinstallera batteriwidgeten/appen. Jag hade jätte mycket problem med en sådan på min x10.... Minns tyvärr inte vad den hette.

Vilka telefoner hade ni innan? (syftar mest på bez och affe)

Last edited: 21 mars 2012
  12. nisset

nisset Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

[​IMG]Känns som att telefonen inte kan arbeta i mer frekvenser/lägen än 1,5Ghz eller 384Mhz samt deep sleep.

Sent from my LT26i using Tapatalk

Bifogade filer:

13. sundown

sundown Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har också problem med att min Xperia S suger batteri.

jag har inte installerat några speciella apps (facebook, linkedin, aftonbladet, swedbank, ni vet, standardapparna för många). kör med standardlaunchern.

inatt, innan jag la mig, så dödade jag alla program med advanced task killer.
    ställde sedan telefonen i airplaine mode.
    7h senare så hade batteriet sjunkit med ca 20%. natten innan drog den 30%. Det känns inte normalt.

jag har haft telefonen (min första androidlur efter att ha kört iphone i ca 3 år) i en vecka så batteriet borde ha blivit hyffsat "Inkört" (har även laddat den fullt för att sedan ladda ur den). Har även läst trådar på nätet där folk har exakt samma problem som mig. För vissa drar telefonen bara några få procent under natten medan det för stackare som mig tar tiotals gånger mer.

14. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Igår kväll gjorde jag en reset utav telefonen men batteritiden vart inte bättre, den gick fortf inte in i Deep sleep. Jag var inne och läste på XDA-forum och försökte få lite tips från deras tråd om batteritid. Där stod det att man skulle "freeza" com.sonyericsson.android.wakeup (tror jag den hette).

Jag gick in i mina appar och letade upp den och tryckte på "Tvinga stängning" och, nu ni grabbar och tjejer, min "Deep sleep" sköt i höjden! Batteriet dras knappt alls vid idle nu (har visserligen stängt av ALLA notifications osv, men det gjorde jag redan innan).

Har bara haft igång telefonen nån timme så återkommer senare idag med screenshots och uppdatering om hur det går!

15. wmb

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    det finns ljus i tunneln känns det som

För varje dag som går, precis som väntat, så blir batteritiden bättre och bättre

Utan att jämföra stats osv så tror jag att man klarar sig en hel dag vilket är målet

OBS: Tänd skärm 2.40t som nån hade är galet mycket,

16. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Good news my friend.. Skall genast testa detta.
    Edit: har ingen sån igång på min tel :confused:

Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk

17. sundown

sundown Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

den fanns inte under "Running" fliken för mig, gjorde den det för dig? och kommer den att köras nästa gång jag startar telefonen? har kört "Force stop" men vet inte om den var aktiverad sedan tidigare och om den nu är avstängd då det ser likadant ut. :)

18. wmb

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
  19. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag vet faktiskt inte, det skumma är att den inte fanns i min "Running"-flik heller utan jag gick in på "Alla"-fliken och letade upp den där och klickade på tvinga stängning och jag kan lova er att det blev en sjuk skillnad. Ska försöka ta ett screenshot redan nu och posta. Vet inte hur det blir om den "kör igång" igen efter reboot eller något, ej säker!

EDIT: Fick in bilden, man ser ju att skärmen drar men huvudsaken är att jag kan låta den ligga utan att den tar slut på batteri trots att jag inte använder den. Ska kika om det blir skillnad om man drar igång push på mail osv.

20. wmb

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Hade du inte skärmen tänd när du droppade 10% på 10 minuter ???

Ser rätt sjukt ut