Diskussion: Tråden för betaltjänsten Swish

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av bernard, 20 maj 2017.

1. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 792
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har aldrig typ mobilen med mig när man ska dra till gymet, eller ut på joggning eller far på badhuset för minska risken för stöld, eller ha en mobil som flyger fram och tillbaka mot benet när man springer.

Så bruka bara ha klockan på mig, och är man på gymmet ska handla något där, eller efter så har man bara klockan med sig och betala med.

Även WiFi versioner kan ju så klart betala utan uppkoppling man kan spara som tokens. Men visst det känns som LTE blir allt vanligare på marknaden också.

Du behöver inte bankID för att göra en NFC betalning. Du behöver bara klockan upplåst.

2. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    214

MINA ENHETER

Nä men du behöver BankID för att swisha. Därför har det inte varit aktuellt att göra en app till klockan.

3. tag

Mottagna gillanden:
    1 792
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Du behöver inte ha en fullfjädrad app för swish för klockan, men typ betalning via bluetooth i butiken och NFC borde finnas på klock variant åtminstone.

4. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    OT: Det där med Google pay (och wallet) har gått mig fullständigt förbi, :) vet knappt vad det är, eller hur det används; å andra är helt bergtagna av det. Så det kan bli. Å andra sidan, för att återvända till ämnet, det finns ju de som inte har Swish, även om vi är väldigt många som har det (och bland dessa kan förstås användningen variera en del).
    Då har man antagligen lämnat en eller två saker för mycket där hemma. :)

5. tag

Mottagna gillanden:
    1 792
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Man behöver ju inte ens en mobil idag, mer än typ till bankID/Freja men går ju lösa med bankdosa.
    Mobilen funktionalitet finns ju i klockor som sitter på armen :)

Den är ju både billigare än en mobil idag, och man har den till ha kontroll på klockan på smidigt sätt.
    Man kan ju ringa och SMS från dessa också om man har LTE version, så det finns som i princip ingen anledning till en mobil idag :)

Förutom om man är en havy app användare eller sitter lira massa mobil spel :)