En fråga till er som kör Google Wifi. Mitt intryck här är att ni verkar nöjda och att det sällan strular? Märker någon problem vid många enheter anslutna samtidigt? Jag överväger starkt att byta till Google Wifi men vill veta att det är värt det! 
Just nu har jag en Netgear R8000 med extender Netgear EX8000 som skapar ett meshliknande nätverk. Men i nuläget är jag tvungen att starta om det åtminstone varannan dag.
Förutsättningar:
Villa på 200 kvm (100 källare + 100 entréplan).
Ikea Trådfri i fem rum.
Fem rum med TV och Chromecast till varje samt Raspberry Pi med Kodi till varje.
Fyra datorer.
Fyra mobiltelefoner.
Två Google Home
Tre Google Home Mini
En NAS.
Två Sensibo Sky till värmepumparna.
En Miele Scout RX2 robotdammsugare med Wifi.
Tre HS100 vägguttag.
Som kan konstateras är det väldigt många enheter som behöver startas om varenda gång nätet går ner. Jag har gjort allt det där man ska göra (uppdaterat mjukvara i enheterna, nedgraderat för att se om det hjälper, ryckt allting och installerat om från början, assignat fast IP till vissa enheter, kopplat ut enheter, bytt band för att minska interference), men ger upp snart. Med tanke på att R8000 och EX8000 är bra (och dyra..) enheter tar det emot att byta ut dem - men det är inte värt att starta om allting varannan dag, att det går ner framförallt när hela familjen är hemma och ska använda nätet samtidigt på kvällen.
Får gärna lite input på om Google Wifi is the shit som löser mina problem!
Last edited: 30 juli 2018
P.F och bernard gillar detta.