Hej!
Jag har haft mitt G Wifi fullt fungerande sedan det släpptes. De är alla trådade med varandra och det har fungerat helt problemfritt. Tills nu. Vet dock inte om problemet är kopplat till G Wifi eller G Home-appen. Problemet är att jag kan bara casta när enheten jag castar till är uppkopplad till samma wifipuck. Är jag på övervåningen och har wifi från pucken där kan min mobil inte hitta min CC ultra (eller tv, soundbar, Nest Hub osv) på nedervåningen. Det går heller inte spela musik i högtalargrupper. Har jag alla enheter kopplade som en högtalargrupp så spelas Spotify på de enheter som är uppkopplade mot samma Wifi-puck som androidluren/ipaden/macbooken som försöker spela upp. Det gäller oavsett app (spotify,netflix viaplay osv). Det är alltså som att jag har tre separata routrar i huset. Jag har mig veterligen inte gjort några ändringar i inställningar osv. Jag har nu återställt G Wifi, men problemet kvarstår. Någon som vet vad problemet kan vara och hur jag kan åtgärda det?
Edit: Märker nu att jag dessutom måste vara uppkopplad på samma 2,4/5ghz-band för att cast och strömmande enhet ska finna varandra. Det är således som att jag har sex olika nätverk hemma.
Last edited: Nov 10, 2019