Mer info om prestanda i OnePlus 15 OnePlus 15: Global modell i tidig benchmark före ryktad lansering i november
Nån annan som jag som kommer att skaffa en OnePlus 15 istället för S26 (Ultra) för min del? Jag kommer inte o gilla Exynos o därför föredrar att satsa på en OnePlus då den har mycket mer att erbjuda till lägre pris.
Jag tror jag kommer hoppa på detta tåg med dig, vill inte lägga ned pengarna på en Samsung och samt är jag ganska less på betala mer bara för märket. Hade en OnePlus 9 dock som jag var otroligt missnöjd med, var sjukt kasst batteri och telefonen blev extremt varm. Hoppas OnePlus 15 blir bättre.
OnePlus 13 hade väldigt bra recenssioner så jag hoppas OnePlus 15 har minst lika bra med bättre hårdvara, jag är oxå sugen på Oppo Find X9 Pro dock föredrar jag Snapdragon än MediaTek eller Exynos, Samsung har blivit helt enkelt för lata och för snåla.
Har en stark aversion mot Samsung tyvärr (påtvingad jobbmobil) och blir deprimerad varje gång jag måste använda den. Har haft många Oneplus och trivs bra i detta systemet. Har haft batteriproblem med min OP13, där jag numera inte klarar en hel dag utan att ladda på, tror trådlös laddning med icke OP laddare är boven. Men oavsett, kommer med största sannolikhet byta till en OP15. Tänker mig en 16 / 512, svart, även om skalet gör att färgen spelar mindre roll egentligen.
Hur tänker ni ang 165hz inte många appar vad jag förstår som stödjer det.. Intressant att se skillnad mellan oppo o Op..gällande kameran
Jag har varit nöjd med de Oneplus-mobiler jag haft. De har känts snabba och haft vettiga funktioner. Tycker det är tråkigt att de gått från en mer stock-liknande design till något som är påfallande likt iOS 26. https://s3bg.cashify.in/gpro/uploads/2025/07/04150027/oxygenos-16-1-1024x512.webp Har inget emot glasdesignen i sig men hade hellre sett att de satsade på Material 3. Om kameran är bra kanske jag ger 15 en chans.
Jag håller helt med och är en av anledningarna till varför en OnePlus telefon inte är ett alternativ för mig. Gillar inte alls deras iOS inspirerat Android version.
Som "inköpsansvarig" i släkten och tanten behöver ersättare till Pixel 7a så bevakas denna. Har själv haft 5T och 7T som jag tyckte var prisvärda en gång i tiden. Hoppas det finns inställningar som gör att Hz går att skruva ner till förmån för ännu bättre batteritid, att prislappen inte blir besvikelse samt att den släpps inom kort i Sverige. Visst var det premiär på måndag i Kina?
Du kan ändra i display menyn vilket HZ du ska köra med dock inte alltför många alternativ. Har det redan på min OnePlus Pad 3 som har 144hz.
Enligt senaste rykten så verkar OnePlus 15 bli en svalare lur vilket betyder bättre prestanda.. OnePlus introduces a new “Glacier Cooling System” for OnePlus 15 Custom “chip air conditioning” design 18°C cooler in the core area 3D Glacier sealing structure 10W/(m·K) high-performance thermal plate 2100W/(m·K) Glacier Stone cooling Glacier VC with 5778 mm² area 5778 mm² Glacier VC Ultra-thin “Steel” cooling material 2× faster heat dissipation +43% vapor space –5.6 °C cooler during gaming on holding area
OnePlus 13 —> OnePlus 15 ✅ 6.82” 120Hz -> 6.78” 165Hz display ✅ Quad Curved -> Flat ✅ Snapdragon 8 Elite -> 8 Elite Gen 5 ✅ HASSELBLAD -> LUMO Imaging ✅ 50MP (3x) -> 50MP (3.5x) Telephoto ✅ 6000mAh -> 7300mAh battery ✅ Alert Slider -> Plus Key
Nu är den lanserad i Kina.. 165hz display fungerar bara i spel..inte i vanlig användning.. https://www.androidheadlines.com/oneplus-15-official-specs-features-price-buy.html