Ja, det har varit väldigt dåligt med biljetter sedan förra året. Jag gav upp tanken på att boka en T/R utan bokade en enkel CPH-HND i början av året då jag hade poäng som löpte ut, men behöver boka en retur i december nu och har börjat svettas lite
Har dock sett att det börjat poppa upp platser nu, mest Go än så länge. Först kom nåra i september och sedan kom några i oktober, så det rör på sig en aning i alla fall, men det är fortfarande dåligt. Man måste vara rätt snabb när det dyker upp något, för de ryker ju illa kvickt med.
Jag tror det kan vara väldigt svårt att hitta T/R på en gång beroende på destination, så man får nog vara beredd på att boka enkel och sedan hoppas på det bästa, men det kräver ju att man kan vara flexbeil med returdatumet. Jag har tre avgångar i december jag hoppas på tex, och hotellet jag bokat är avbokningsbart.
SAS har ju inte underlättat heller eftersom det väl numera kostar 750 kr att boka om en bonusbiljett, tidigare kostade det ingenting, så det är också klurigare att boka om och flytta runt baserat på tillgången.
Click to expand...