Diskussion: Tråden för sladdfria dammsugare

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Swedroid, 7 dec 2020.

1. Iwarsson

Iwarsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23+
    ROM:
    OEM
    Vi har en Samsung pet75 sedan snart två år tillbaka.

Den används i ett hus på 143m2 med mestadels skeppsgolv och några mattor. Vi har två Ragdoll som är innekatter. Inga barn.

Den har fungerat bra, men ett av hjulen på munstycket började strula för en tid sedan och kärvade.

Nu har dammsugaren varit hos Elgiganten i en månad för garanti. De väntar fortfarande på svar från Samsung. Inte bra...

Den fungerar i övrigt bra och tar hela huset på en laddning, laddar snabbt också.

Men ibland vill man dra fram den gamla hederliga med sladd. Det går inte att komma undan, de har betydligt bättre sugeffekt.

Även om Samsung strular med garantin nu så kan jag rekommendera den.

bernard och BrearedsDea gillar detta.
  2. BrearedsDea

BrearedsDea Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    952
    Tack. Vi har inte så stort och kompletterar med robotdammsugare. Är aldrig sugen på att ta fram den gamla hederliga sladd-dammsugaren. Tycker skaftdammsugaren löser jobbet helt och hållet. Lite tråkigt att det strular för er. Men ska nog fortsätta spana in Samsungen ändå.

3. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

BrearedsDea gillar detta.
  4. BrearedsDea

Mottagna gillanden:
    952
    Ok. Baserat på vad? Jag gillar våran Dreame vi har nu måste jag säga. Men lite besviken på att den gått sönder efter kanske 3-4 år. Och delar finns, men är dyra.

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 291
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur är det med reservdelar till Dreame och är de hyggligt enkla att skruva med?

Jag har Dyson och när något strulat med den har jag alltid hittat delar och kunnat fixa det mesta själv. Finns guider för allt på YouTube och reservdelar är enkla att hitta på tex Amazon samt den officiella hemsidan.

Sladdlösa dammsugare får rätt mycket stryk och slits, så om man köper en dyrare är det bra om man kollar att det finns reservdelar och guider på YouTube.

Jag hade en Philips ett tag, men den var hopplös att hitta delar till förutom munstycken och dammbehållaren typ.

6. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Dyson ja, en gång frågade jag supporten var jag kunde köpa nytt batteri då skickades ett nytt alldeles gratis.

7. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Dreame Z30 är vad en skaftdammsugare skall vara

Test: Dreame Z30 – skaftdammsugare som klår Dyson - M3

8. BrearedsDea

Mottagna gillanden:
    952
    Alvin gillar detta.
  9. BrearedsDea

Mottagna gillanden:
    952
    Märklig lösning med laddningen. Teknikveckans test verkar inte vara jämfört mot någon annan liknande dammsugare utan bara test av dammsugare. Och jag tror min nuvarande Dreame hade gett ungefär samma upplevelse. Men min laddas ju när man sätter den i laddstället på vägen. Det är en stor del av skaftdammsugarma tycker jag. Att man bara rycker loss den och dammsuger lite snabbt i soffan eller något och sen sätter tillbaka den.

bernard gillar detta.
  10. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Agreed. Dock är sugkraften sjukt bra på denna samt dirt detection. Det medföljer också många tillbehör. Ett givet köp enligt mig.

11. BrearedsDea

Mottagna gillanden:
    952
    Jag beställde nytt borsthuvud till min nuvarande Dreame V9. Hittade på aliexpress för under 300kr. Kan det göra att den lever ett par år till så är jag nöjd. Skjuter upp kostnaden för ny dammsugare lite :)