Tråden om iPhone 4S

Diskussion i 'iPhone [Modellarkiv]' startad av Dorian Gray, 28 sept 2011.

  1. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Japp, korrekt. Skulle vilja påstå att den har det.

    Tycker inte du det?

    Edit: Ericsson byggde den innan Sony kom med i spelet.
     
  2. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    313

    MINA ENHETER

    Förstår att har man betalat över 5000 kr för en mobil så vill man rättfärdiga sitt köp med ursäkter om kvaliten. Dock är det fortfarande vansinne med glas på baksidan. 3GS var betydligt bättre ur den aspekten

    Sen så använder 99% av alla Iphone 4/S ägare skal så den känns ju ÄNDÅ lika plastig som plast mobilerna.

    Tyvärr så förväxlar många byggkvalité med bra design. En ingenjör kollar på hur solitt och tåligt ett objekt är. Inte hur skön den känns i handen.

    Lenovo Thinkpad känns inte alls lika skön som en Macbook. Men jämför 1 år senare så är Macbooken bucklig och full av repor. Thinkpaden kommer se ut som ny i jämförelse

    Nej jag hoppas att Apple dumpar glaset nästa år. Förhoppningsvis använder dom Liquid Metal från företaget dom köpte upp för några år sen
     
  3. Fet

    Fet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Måste man använda skal till sin telefon, då har man (enligt mig) valt fel telefon.
    Idag finns det så många telefoner att välja mellan, vet man om att man kommer att tappa en telefon i golvet, då köper man givetvis en telefon som klarar av det.
    Jag har aldrig varken förstört eller repat någon telefon eftersom jag sitter på ett kontor.
     
  4. Fet

    Fet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har ägt flera Lenovo Thinkpad och Macbook de senaste 5 åren och jag har aldrig gjort en buckla eller en reva i någon av dem.
    Är man så brutal att man bucklar/revar en dator, då kanske man ska fundera på en industridator i kevlar och gummi.
     
  5. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Mina lurar har fått åka i backen ett par gånger och har som sämst fått en liten lätt skråma..
    Denna skråma har jämnat ut sig efter ett par dagars användande då byxor osv filar lite lätt.

    Sitter även jag på kontor.

    Vi testar mycket telefoner här på bygget då vi så att säga bygger -andra änden- av mobilerna
    pratar med och just här florerar de mesta i mobilväg för test osv.
    Självklart även simuleringar.

    Om det inte handlar om kvalité så vet jag inte, men majoriteten av testlurarna som har
    söndertrasade glasdisplayer kommer i alla fall inte från Samsung, SE, HTC osv... :)

    Jag köper inte en telefon för att ha silkesvantarna på. Jag köper för att använda den i
    ca 1 år.
     
  6. Fet

    Fet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Min sambo har en iPhone 4 som ligger och skramlar i hennes handväska tillsammans med all annan skit.
    Hon har haft telefonen i 1.5 år har inte en repa på framsidan, det kan jämföras med hennes tidigare telefoner som hon bokstavligen har filat ner displayen på.
     
  7. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Har inte ifrågasatt reptåligheten i glaset. Förutsatte att i alla fall den biten var OK.

    Många telefoner av billigare slag samt lite dumlurar har ju ofta framsidan i plast.
    En del lurar (SonyEricsson) har splitterskydd framför glaset som inte står emot repor heller.
     
  8. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    313

    MINA ENHETER

    "You are holding it wrong" - Steve Jobs
     
  9. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Kvalitet är inte självklart att göra med vilket material man använder eftersom du aldrig kan får en plastbit att känns som en glasbit hur än kvalitetsmässigt du producerar plasten. Vem säger självfallet att glas känns som det bättre? Det handlar om tycke och smak.

    En mobil har man oftast med sig över allt och då ska den tåla mycket över allt, ett vinglas drickar man försiktigt och ställer oftast på ett bord och lite som prydnad.