Diskussion: Tråden om Noten´s Batteri

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 20 dec 2011.

1. Manzzon

Manzzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Problemet beror på din router, har samma fel.

Är en mycket bra router annars men som det är nu så kan man inte ha telefonen uppkopplad mot routern då den slukar grymt mycket batteri.

2. enmil

enmil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är inne på min andra dag (1d14h) utan att ladda och den pep till för en liten stund sedan. 15% kvar. 3g, gps, automatisk sync och full ljusstyrka igång alltid. Måttligt använd, surfat en del och även spelat. Några samtal och lite sms. Kanske inte fantastiskt med tanke på att min andra arbetstelefon håller 2 veckor. Men riktigt jävla bra för en smartphone måste jag säga.
    Men såhär såg det inte ut första veckan, då sjönk procenten snabbt. Fast då laddade jag den hela tiden också nästan (lekte med den 24/7 :).

Jag kör LA4 och är rootad för den som är intresserad.

3. Rallypuff

Rallypuff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Också nöjd med batteriet. Men min dlink router har jag fått byta, ibland gick det bra men andra dagar drog den ur batteriet rejält.

Vill dock varna för hotmail appen, den drar lätt ut 2-3% per timma på min oavsett inställning i viloläge.

Facebook är ok om man stänger av sync.

Last edited: 2 feb 2012
  4. snabben

snabben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    OnePlus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    t0lte
    ROM:
    Lineage OS
    Jag har en orotad med original fw (kk4) note.

Nu börjar mitt batteri va bra, DOCK använder jag knappt wlan då jag har dlink router hemma. Kört ca 2h samtal, lite surf -ca 1h, fb syncar imellanåt, använt cardio trainer nåra gånger för att få lite gps förbrukning, och den kopplar upp .
    Har märkt att min Android OS är alltid högt upp på förbrukningslistan, utom en gång då jag laddade den avstängd och inget wifi igång vid uppstart.
    Nu har den gått i 1d22h och har 30% kvar. friendcaster har hållit telefonen vaken i 3h55min, och ja använder den knappt. så skulle väl behöva ställa in så den inte tillåts hålla vaken? elller det kanske inte går. Cardio trainer 49min ( två korta promenader).Display har varit på i 1h 17 min

Enligt CPU spy så har telefonen vart i deep sleep 35h av 43h och 6h med 200mhz och runt 20 minuter på dom andra staplarna var.

En sak jag undrar över. Då jag går in och kollar Android system och kollar förbrukning av det, så står bla att Stöldspårning är i inkluderade paket. är det någon finess i telefonen så man kan spåra den om den skulle bli stulen?
    Skulle visat bilder men ja kan inte få till att ta printscreens med att föra handen över skärmen, jag har väl för liten hand kanske.

5. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Japp, registrera dig och telefonen på http://www.samsungdive.com/DiveMain.do bara.

Du kan också ta skärmdumpar genom att hålla in knappen på pennan och sätta dess spets dikt an mot skärmen i en eller två sekunder.

6. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Enklaste sättet att ta en skärmdump är väl att hålla in hem-knappen och snabbt trycka till power-knappen.

Ekofasc gillar detta.