Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

1. HenkusFilijokus

HenkusFilijokus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En spårning visar inte om den redan hunnit tillbaks? Har du tur behöver du inte vänta längre.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

2. jlarsson1978

jlarsson1978 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Minirecension

Då har man fått sin Note efter att ha beställt en från Handyattacke i helgen för 5400 inkl frakt!

Första intrycket - snygg och robust och visst den är stor, men samtidigt tunn. Nu är jag iofs lång och har stora händer så storleken funkar tycker jag. Får plats i jeansfickan å till och med i bröstfickan på skjortan (förvånad) men då sticker den upp en bit iofs.

Skärmen är helt underbar. Bilder ser sjukt bra ut och svärtan är fenomenal. Att surfa är helt sjukt trevligt med så stor skärm (man ser väldigt mycket redan utan att zooma).

Samsungs launcher flyter på finfint. Däremot laggar Launcher Pro lite vilket stör, i alla fall jämfört med original-launchern som flyter helt perfekt. Gick snabbt tillbaka till original-launchern. Ska ev. prova lite andra launchers senare.

Har provat att skriva anteckningar och det funkar väl okej. Frågan är om man kommer att använda det när det ändå är så smidigt att skriva med onscreen-knappar (finns även inbyggt Swype-tangentbord). Textigenkänningen med pennan lämnar en del att önska tyvärr. Fungerar inte så pass bra att jag kommer att använda det som det känns nu. Gissar att Samsung släpper en uppdatering som förbättrar skrivfunktionen och då kanske jag testar igen. Att skriva "post-its" är dock ganska trivsamt, men frågan är om man orkar dra ut pennan varje gång.

Återigen är skärmen helt sjukt bra. Är precis som att ha en liten tablet i handen och bildkvaliteten är sjukt bra med klockrena färger och skärpa.

Har redan kopplat in mitt MW600 bluetooth-headset som jag tror jag kommer att använda. Tycker dock inte det ser så himla konstigt ut att hålla den mot örat, kanske för att jag som sagt har rätt stora händer (långa fingrar) och är rätt lång själv. Min tjej tyckte dock att det såg lite kul ut. Ett BT-headset är nog att rekommendera.

Måste säga att startup-en gick sjukt smidigt, vilket iofs kanske beror på att Android funkar bättre och bättre. Körde in SIM-kortet och mitt 32 gb SD-kort, sedan var det bara att köra.

Titta på film är naturligtvis sjukt nice. Lite som att ha en mindre mini-dvd, typ sån som finns i bilar.

Köpte förresten några skärmskydd på ebay och satte dit ett direkt när jag fått luren. Det visade sig dock att pennan gör linjer i skärmskyddet som sedan syns mot ljus bakgrund och dessutom kändes inte pennan klockren att använda med skärmskydd på, så det fick ryka. Tror att Gorilla-glaset räcker gott och väl om man bara har något fodral till.

Efter en dag med luren så måste jag säga att jag gillar den riktigt mycket, den är snabb och känns välbyggd med bra kvalitet. Det är väldigt mycket surfplatta över telefonen, samtidigt som det ju är en telefon - lite förvirrande.

Att hålla och använda telefonen i en hand går nätt och jämnt och då har jag trots allt stora händer. Jag kan sträcka tummen så långt som behövs för att nå bokstäverna längst bort på tangentbordet, men det är inte med någon större marginal. Personer med små händer får nog problem i det avseendet alltså, i alla fall kommer det nog inte kännas bekvämt i längden. Telefonen är inte heller jättelätt vilket gör att det kan bli lite av en balansakt att använda med en hand. Men det är nog smällen man får ta om man vill ha en så stor skärm.

Summa summarum så här långt så är jag väldigt nöjd.

EDIT: Skrev om lite och la till en del info.

Last edited: 4 nov 2011
    emer, Jan-Bertil, Shooto Great och 3 andra gillar detta.
  3. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Tack för din information.

Skulle du kunna testa hur snabbt du kan låsa gps:en? Det är kul att höra om den, verkar riktigt vass! Kan du låsa utan problem inomhus som andra har rapporterat?

4. favetelinguis

favetelinguis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vore fint om man kunde få lite mer info om batteritiden. Fått höra tidigare att en timma surf tar 15%. Lust att göra lite mer utförliga tester med surf/video/musik?

5. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Ringde dem och då sa de 19, vil inte åka ut om den inte där, är en bit...

Första intrycket... Den är STOR, men jag gillar den. Känns som det flyter på bra. Nu gäller det bara att ställa in allt...

6. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

7. yallsostupid

yallsostupid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

8. yallsostupid

yallsostupid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har förövrigt själv lagt en order på Galaxy Note från Televaruhuset, beställde 2011-10-31 tidigt på morgonen, mailade dom i Onsdags, då hade de inte skickat telefonen trots att man läser på deras hemsida att den ska finnas i lager. Fick svar att de skulle skicka den i går Torsdag, fick det bekräftat av posten via sms - att mitt paket var inlämnat på posten företag i Upsala , så förhoppningsvis har jag telefonen idag Fredag. Förövrigt så la jag en beställning via faktura. Har än så länge inget att klaga på om Televaruhuset. De svarade snabbt på mitt mail. Återkommer när jag fått mitt paket.

Edit: hämtade ut Telefonen idag - wow vilken skärm. Är inte alls så stor i handen eller i fickan som jag trodde.

9. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag upplever att Spotify har lite grafik buggar när den körs på Note.
    Fliken som visar vad som spelas ritas upp fel...

10. HenkusFilijokus

HenkusFilijokus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag noterade detta också. Ser lite tråkigt ut, men det fungerar ju ändå (förutsatt att man klickar där knapparna ska vara, inte där de är). Får hoppas på en fix, men kan tänka mig att det dröjer till de anpassar sig till ICS.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

11. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Ja det lär nog dröja då det fortfarande inte har anpassat sig till Android 3.x.
    Det finns mycket allvarliga buggar där som gör att man blir kvar i offlineläge...

12. jlarsson1978

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Är det någon som vet om man kan göra en homescreen i mitten som default när man trycker på home-knappen? Jag vill t.ex. göra tredje skärmen till default-skärm och att man sedan kan scrolla till vänster eller höger från den. Finns ju i t.ex. Launcher Pro, men stock launchern är ju grymt mycket piggare.

13. Nils72

Nils72 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På sidan Handyattacke, och många andra, så finns bara färgen blå att beställa. Är det samma färg som ni andra beställt? Jag trodde telefonen bara fanns i svart ( och möjligtvis vitt) ?
    Eller har jag missförståt något?

14. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Den svarta är mörkblå.

Det finns bara två färger, blå och vit.

Mvh Dalby

15. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Har inte gått i tidigare Samsung lurar.

Det borde dock inte behövas eftersom det går gå från första till sista rutan direkt, bara lägga den sidan du vill ha till vänster om start sist.

16. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag är riktigt sugen på en Note. Det blir dags att byta när mitt abonnemang gåt ut i i början av januari.
    Är det någon som har hört något om när Tre eller annan operatör kommer att börja sälja den? Kommer den finnas i vitt?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

17. jlarsson1978

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Fast bakgrunden far ju runt då, vilket ser skumt ut. (Default-skärmen är ju fortfarande nr 1.) Synd om detta inte går att ändra, men man vänjer sig väl.

18. Ekeblad

Ekeblad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som provat Go launcher på sin note än?
    Personligen tycker jag den är ganska skön att arbeta på
    och dessutom är det hur smidigt som helst att byta homescreen.

Värt ett try kanske?

19. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Hur är det med Go Launcher, hackar den något?
    Jag har hört att en del launchers inte klarar av upplösningen och hackar...

20. CEdlund

CEdlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Japp, kommer samtidigt som den svarta/blåa. (enligt Samsung på facebook)