Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

1. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag kör ES FileExporer och DicePlayer det fungerar utmärkt att stream HD via mitt LAN.

ES FileExplorer har stöd för LAN och när man väljer t.ex. en mkv-fil i ES FileExplorer så får man välja mellan de videospelare man har installerat. ES FileExporer är gratis men DicePlayer kostar pengar.

2. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ES File Explorer är förövrigt en måste ha-app till Android :)

Jag kör själv med ES + MoboPlayer och streamar från min server, funkar utmärkt!

3. Linncredible

Linncredible Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag tycker att det verkar som att batteriet är bra på den här modellen, och att för dem som det inte är det, så beror det på andra saker - buggar eller fel.

Ni som inte får telefonen att räcka ens hälften av hur de flesta har det: lämna in den! När man har modellen med den bästa batteritiden, så ska man inte behöva stänga av allt för att den förhoppningsvis ska räcka tills man kommer hem - då är det ju något fel.

Om folk har 74 % kvar efter en dag med allt på, + surf och streaming, så beror er dåliga batteritid självklart inte på att ni har på wifi eller synk - det hade ju de andra också.

Att spara batteri genom diverse åtgärder (stänga wifi, stänga GSM, stänga allt), köpa större batteri o.s.v. är inte rätt metod om det är 5 % av en modell som har kraftigt dålig batteritid, och resten har androidvärldens bästa batteritid trots tung användning. Jag kan inte förstå de råden i de här fallen (däremot kanske för min modell, SGS, där ingen upplever någon fantastisk batteritid).

Däremot kan ni ju prova att ta bort eventuella taskkillers och skumma appar, och köra en egen favriksåterställning först (utan att lägga in mängder med appar efteråt) så att det inte bara är ett sådant enkelt fel och ni blir av med luren i tre veckor i onödan.

Har ni med batteriproblem exakt samma OS-version och variant som de utan problem? Om det är det minsta lilla skillnad, så kan det ju vara någon bugg som försvinner med första uppdatering.

Prelow, mannyb och W151 gillar detta.
  5. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

tack för bra kommentar.

6. Kock3n

Kock3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hej! Funderar på att köps från cdon. Någon som vet om den är operatörslåst därifrån? Beställer med telenor abonnemang och får man med Filip cover?
    / jimmy

7. makrillen77

makrillen77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar, jag kollar på detta;)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

8. makrillen77

makrillen77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testar detta när jah kommwr hem, tackar.

9. CAPS

CAPS Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena, det är så här att jag med min nexus har notifiering när skärmen är släckt att jag fått sms och liknande. Min fader har en note och vill ha något liknande, finns det något sådant? Han vill slippa tända skärmen bara för att se om han har fått något.

10. stefan1

stefan1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    Samsung galaxy s10 lite

MINA ENHETER

Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    Samsung galaxy s10 lite
    Prova " noled " , går att ställa in precis den notifiering som man vill med bild,ljud,vibrera ,mm

11. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Nu får man ju ljud (går säkert att få att vibrera också) när man får epost eller sms, men om man inte hör det, eller är i närheten av telefonen, så tror jag inte att man ser på note att där finns nåt meddelande, innan man sätter på skärmen, men när skärmen är på så ser man på aktivitetsfältet om man har fått nåt meddelande.

12. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag har stock 2.3.6 och mitt Android OS ligger hela tiden på 80-90%..
    Jag upplever dock inte batteritiden som jättedålig, får ändå ut runt 10h vid ganska tung använding. Verkar inte spela nån större roll om jag kör med WLAN eller 3G heller.

Har försökt som fan att hitta felet, men lyckas inte.. Använt mig av t.ex BetterBatteryStats och CPU Spy, men blir inte mycket klokare av det.
    Det är dock utan tvekan nåt som hela tiden väcker upp den ur "deep sleep".

"suspend" och "events/0" är dom processer som ligger högst upp när jag kollar i BetterBatteryStats. Under Other-kategorin i programmet så ser jag även att den är "Awake" ca. 50-60% av tiden.

Fortsätter leta vidare, men annars får man väl hoppas att Samsung slänger ut nån fix för detta om det nu är ett vanligt problem, eller att det fixas med Android 4.0.

Last edited: 21 dec 2011
  13. Pedda74

Pedda74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är inte Facebook som drar ström? Börja fundera på om inte min nalle blev bra igen efter ajag slutade synka FB.

14. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Nope, har inte ens nån FB-app installerad.

15. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

16. WhatWup

WhatWup Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken underbar mobil! Ligger bra i fickan, skärmen är för jävla skön att ha att göra med överlag, prestandan är grym, och videokameran är jävligt schysst den med! Haft den i en dag endast, dock!

Snart kommer det la några nackdelar, men hittils en felfri telefon med grym batteritid! Och ett oerhört + att det bara var att köra över ett 720p avsnitt och köra på! Blir mycket seriekollande nu när man är i svängarna, på platser där bärbar inte är lämplig t.ex!

5+++ av 5!

17. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Nu börjar jag faktiskt starkt misstänka att det är WLAN:et som ligger bakom min höga "Android OS"-användning.

Idag har jag provat att stänga av WLAN:et och istället köra 3G. I skrivande stund har jag haft Noten på i 10h22m sen jag kopplade ur laddaren och har fortfarande 52% kvar på batteriet. Har använt den totalt i ca. 1h av tiden till surf, ett par samtal, maps samt att jag tankade några updates från market. Dock har jag också rätt kass mottagning(iaf här hemma) så det drar väl ner batteritiden en del också.

Hur som helst så ligger mitt "Android OS" fortfarande relativt högt, men betydligt lägre än med WLAN på(ligger för tillfället på 47%, låg konstant på 80-90% med WLAN på)
    Men att det fortfarande är ganska högt kanske iofs kan bero på den dåliga mottagningen?

Jag tror iaf detta beror på min router, D-Link DIR-655. Jag har läst om flera med SGS2 som haft problem med att just DIR-655 orsakar hög "Android OS"-användning(dock inga med Note än sålänge).

Last edited: 24 dec 2011
  18. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Skulle ju inte förvåna mig ett dugg om just den routern av alla skapar problem. Har flera bekanta som bytt ut dessa av helt andra anledningar

19. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Törs nästan lova att det är dlink routern som orsakar det, samma på sgs2 och note har ju exakt samma hårdvara.

Sent from my telefon

20. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Last edited: 24 dec 2011