Nu är det tyvärr inte så enkelt då köparen, som uttrycker sig som en tjuv och är åtalad i brottmål, betalt med PayPal så jag kan inte vänta 1-2 bankdagar utan Tradera kommer "behöva granska" att varan är skickad och betalar ut pengar inom två dagar från det att mottagaren hämtat ut den. Med andra ord är det som upplagt för att säljaren ska påstå att han inte fått rätt vara. Jag vågar inte ta den risken och hade jag vetat det var ens tal om att detta skulle kunna vara en del av processen hade jag aldrig vänt mig till Tradera. Jag har gjort många dyra och vissa dyrare försäljningar än denna där så det finns ingen anledning till att göra så mot mig men Tradera säger detta är en "slumpmässig" kontroll. Jag tror det handlar om att köparen betalat med PayPal och Tradera vill själv inte riskera något heller men som sagt så är det jag som hamnar i en potentiell knipa och är i en dålig sits, vilket är anledningen till att jag aldrig accepterar något annat än Swish/internetöverföringar (häromdagen ville en på Facebook inte längre köpa något när jag sa att jag bara tar Swish - det finns många falska femhundralappar i omlopp - och han sa att han nu kom på att det var fel produkt
). Nu är det så att det inte är en mänsklig rättighet så Tradera kan göra fel men ändå stänga av en men det är lugnt, det är värt en avstängning framför att förlora (väldigt mycket) pengar.
Se ovan för första delen.
Nej, det kan jag inte eftersom den räknas som "betald".
Last edited: 19 sept 2021