Träning & Hälsa

Diskussion i 'Off Topic' startad av WX5, 8 maj 2012.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Haha gay är jag inte men jag har kontakt med mina feminina sidor om man säger som så ;)

Alltså jag ligger som sagt runt 70kg idag och mitt mål är mer eller mindre 75kg sen vet jag inte ifall jag vill öka något mer det känns som det vore den perfekta vikten. Vill fortsätta vara smidig och inte bli klumpig på något sätt. Rör mig rätt mycket åker skateboard på sommaren t.ex. och måste vara rätt flexig i jobbet emellanåt. Jag vill i stort sett lägga på lite till på benen samt öka på med chins nu som jag gjorde för en vecka sedan sen lägga på lite mer rent allmänt över kroppen. Sen blir det nog till att bara bibehålla det man har uppnått. Även om jag alltid vägt typ 60kg så har grundfysiken varit bra och sett lite muskulös ut om än väldigt smal.

2. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Ser ut som att du har riktigt lågt bf%, vet du vart du ligger? Bra jobbat!

Så här såg min kroppsform ut idag, har ingen porrigare bild tyvärr. 16 vintrar gammal :teeth: uploadfromtaptalk1431031613346.jpg

3. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ingen aning om vart jag ligger i kroppsfett men förmodligen relativt lågt. Funderade på det för några dagar sedan att det skulle vara kul att veta. Har aldrig haft nämnvärt underhudsfett just förutom mina 3 första år i livet då jag var riiiiktigt mullig och jag är en sån som kan äta pizza 7 dagar i veckan utan att det syns. Det ligger i släkten. Men jag är som sagt rätt nyfiken på att ta redan på vilken mängd kroppsfett man har vore lite intressant att veta. Tack! 16 år hehe värsta lammköttet ;)

4. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

pls no
    Jag skulle lätt lägga på 10 kilo fett på det där om jag var du :) Alla kan äta pizza 7 dagar i veckan utan att det syns beroende på vad man gör resterande tid på veckan. Överskott av kalorier = viktökning och vice versa.

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tänkt på det här med vila. Att gå 5 dagar i veckan konstant känns inte riktigt bra för kroppen och i alla fall 5 dagars vila emellanåt låter som en bra grej för kroppen att återhämta sig vilket jag kanske bara har gjort typ 2 ggr under de här 4 månaderna. Hur ofta rekommenderar ni med lite koll att man ska ha lite längre vila från gymmet?

6. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

En siffra jag har hört är var 3-4:e vecka och att då antingen vila helt eller bara köra lätta pass. Men egentligen om du bara lägger upp träningen med olika muskelgrupper på olika dagar och inte överdrivet dina träning så borde musklerna återhämta sig

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tack. Har haft svårt att hålla mig borta från gymmet hittills och fått tvinga mig stanna hemma ibland men börjar känna att kroppen måste få sin vila också. Ska tänka mer på detta.

8. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

That feeling when you almost fall a sleep every evening around 19 because fuck the gym up every day [emoji23]

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Yes! Varit extra trött denna vecka. Skulle ta en powernap igår på 10-15 minuter kl. 16:30 men det blev 40 minuter istället :I

De brukar aldrig vara så länge.

10. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Kroppen vet vad den behöver, gäller att lyssna på den

11. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Om du splittar rätt och har bra återhämtningsförmåga kan du köra alla dagar i veckan. Jag kör så här just nu:

Måndag: Rygg
    Tisdag: Bröst/Axlar
    Onsag: Ben
    Torsdag: Armar
    Fredag: Mark/Bänk/Böj
    Lördag: Axlar

Hur kör du?

12. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag har inte direkt kört något seriösare schema. I början när jag gick och tränade så körde jag lite random de första två månaderna lite det jag kände för. Sen de sista två månaderna så har jag kört typ:

Dag 1: axlar, biceps, triceps
    Dag 2: vingar, rygg, mage
    Dag 3: Ben

Sen så har det börjat om då jag inte haft något veckoschema. Slängt in vilodagar lite på random.

Nu sista tiden har jag kört slut lite mer på en muskelgrupp att jag har kört samma grupp 2 dagar i rad t.ex. och pumpat slut på dem och kört jävligt random för att försöka att chocka kroppen lite så att den inte blir van vid vad man håller på med. Och så har det sett ut tills nu i stort sett. Men har faktiskt vilat nu i 2 dagar för jag har varit sjukt trött. Men jag vet att det beror på annat i livet också just nu än bara träningen. Har mycket psykiskt trötthet just denna vecka.

13. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Träning är lika mycket vila som den faktiska tiden man tränar, musklerna växer ju under viloperioden mellan passen. Tränar man för hårt en muskelgrupp är risken att du bryter ner musklerna istället eller sliter ut den och får någon skada.

14. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 714
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Glöm inte att träna den viktigaste muskeln, hjärtat! ;)

15. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Både jag och ^^ har förmodligen nog med vila. Jag klarar mig så länge musklerna får en dag emellan.

Lycka till med att träna för hårt. Jag kan tänka mig nån på gymmet som säger, nej den där ska jag inte lyfta för då tränar jag för hårt.

Syftet med att träna är att bryta ner musklerna, annars är det ganska meningslöst att lyfta öht.

16. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Jo visst, men om du bryter ner dom varje dag så återhämtar dom aldrig sig och därmed växer dom inte heller. Men visst du har en poäng med att det flesta som tränar kommer nog inte upp i den nivån av träning som skulle innebära att man totalt förstör

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Att överträna är så sjukt mycket enklare att lyckas med än ni tror. Musklerna tar bra mycket stryk innan de ballar ur än vad cns gör. Lyssna på kroppen och träna vettigt även om det är svårt när man är ung :)

18. thexps

thexps Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276

MINA ENHETER

+1
    Många tränar på som dårar och glömmer en utav de viktigaste sakerna, ge musklerna ordentlig vila och bra sömn!

19. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Haha hur man än uttrycker sig blir det fel [emoji13]

20. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Idag blev det knäböj med mitt hemmabygge :teeth: [​IMG]