OT: Åh det är ju min trakter, fint område Edit: Förresten hur lång tid tog det att gå, det är ju en bra bit!
I ungefär 1år med seriös styrketräning på gymmet. Tidigare har jag mest tränat löpning och annan konditionsträning + lite styrka men mest fokus på kondition. Sedan har jag ett ganska tungt arbete så det hjälper nog en del också. Tungt som helvete var det
Okej, jag har gymat seriöst i ca 4 månader. Men det har fortfarande varit mest fokus på kondition i form av längd/rullskidor. Min sysselsättning på dagarna är inte allt för ansträngande fysiskt i form av gymnasiet. . . Kan tänka mig att det var skapligt tungt.
Japp, det kan jag tänka mig. Har inte direkt den optimala kroppen för att bli stor. Dock har jag lagt på mig 4kg (det mesta muskler) sedan jag började gyma, jag är nöjd med det resultatet iaf
För några år sedan vägde jag mycket mer än vad jag gör idag, toppade som max 93kg innan jag gjorde något åt de Att börja träna är lätt det bästa jag gjort.
Bra jobbat! Ålder? Jag låg lite högre än det när jag lyfte 100 första gången, kanske 73kg, så det är en väldigt bra start för dig!
Om någon skulle visa sig få samma axelproblem som mig så har jag nästan fixat det helt med tipsen här:
Blev bröst igår sedan en löprunda på 5 km... löpningen börja kännas riktigt bra nu, riktigt jämna km-tider där sista km:ern även var den näst snabbaste med andra ord börjar jag disponera krafterna rätt. Nu blir det att verkligen komma igång med styrketräningen oxå!!