NBW (New Bike weekend) då måste man ut och köra, bara man klär sig ordentligt är det riktigt härligt!
Provar att väcka liv i den här sovande delen .. Jag har råkat ut för något helt otippat. Började träna på gym i januari. Tänkte att jag ger det en chans. Behöver verkligen bli av med min mage, som började bli riktigt ohälsosam. Låg på 108 i midjemått. Kände också att jag behövde stärka upp ryggen med mina två diskbråck. Började också tänka på vad och hur mycket jag åt. Gick på ca en månad ner från 90 till ca 80. Gick fort att vänja sig vid träningen. I början körde jag ca 1h åt gången kanske var tredje dag. Nu kör jag varannan dag och lägger ca 1,5 h varje gång. Nu känns dagen jag inte tränar ovärd och bortslösad. Försöker göra något aktivt varje dag men vill få den där uttömda känslan. Har nu börjat gå upp i vikt och ligger på 85 utan magen. Inte för att det var något mål, men har nu nästan fått fram sexpacket, bröstmusklerna har blivit riktigt synliga, armarna har gått från 28 till 34 i omfång (inte spända), inte jättestort såklart men skillnaden är påtaglig. Latsen har blivit ordentligt synliga , klart mest när man tränat, men tydliga även framifrån. Även resten av ryggen är påtagligt förändrad. De synliga resultaten har gjort mig än mer taggad. Just nu delar jag upp träningen lite efter eget huvud. Har en ungefärlig uppdelning på 3 som jag kör Otippade i det här är att jag inte hade räknat med att jag skulle tycka det var både roligt och rogivande. Mycket är den där ensamstunden med lurarna och viljan att ta de där sista repsen till max. Hade aldrig räknat med att jag skulle gilla det. Frågar här för skulle jag göra det någon annanstans skulle folk tro att jag drev. Nu vill jag ta det till nästa nivå. Har någon bra förslag på app eller något sätt som kan hjälpa en att lägga upp träningen.
@Rospigg Skön läsning! Du måste ha ett mål om någon ska kunna hjälpa dig. Gå ner i vikt ? Må bättre ? Kondition ? Bygga muskler ? exempelvis.... Men hur många dagar i veckan vill du träna ? /// Jag tränar 5x dagar i veckan, rätt mycket.
I början så var det att nå bättre. Har hyfsad kondition, så det är inget jag strävar efter att öka. Nu när resultaten blev så uppenbart synliga så har det triggat mig mest. Nu känner jag att jag vill fortsätta och få mer form på kroppen. Lite större muskler, men också så att det ser proportionerligt ut.
Styrkelabbet och deras app strengthlog är suverän om du gillar appar, finns träningsprogram och bra log för träningen.
Tackar! Hittade den igår. Har inte loggat in ännu. Vet lite osäker på om den var "för mycket " Men då ska jag prova den.