Tränings/mat hjälp

Diskussion i 'Off Topic' startad av intepro, 29 nov 2013.

1. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 041

MINA ENHETER

Vad är det för skit prat och skippa träningen.Jag tränar 6 dagar i veckan och går inför tävling 1 gång om året och jag lyfter skrot,kan säga att jag står på 5% kroppsfett nu.

2. Ramboline

Mottagna gillanden:
    1 041

MINA ENHETER

Ta hem appen Shapeup den är gratis.Använder den när jag går inför tävling och den hjälper mig.Fortsätt som du gör på gymmet och ta dina morgon prommenader innan frukost,då bränner du mest flöt.Jag själv käkar med 2 timmars mellanrum från jag går upp tills jag lägger mig.Och jag har just nu 5% kroppsfett.Lycka till

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är ju lite sanning med modifikation dock jag tränar själv mycket och har varit uppe på elitnivå i flera grenar under min livstid och för viktens skull behöver du inte träna, inte ett dugg. Går du ner i vikt om du tränar? ja det är klart du gör men men du behöver inte träna för att gå ner i vikt det var väl det som var kontentan av dreamhawk's inlägg gissar jag på iaf.

EDIT: sen är väl vikten oftast rätt ointressant det som är mer värt är väl att göra en fettmätar-koll ist och de hur mycket fett man har i kroppen, lägga om sin kost och kolla igen 3 månader senare ller nåt. Det är ju lite dyrt att kolla ofta om man inte har egen utrustning oftast.

4. Ramboline

Mottagna gillanden:
    1 041

MINA ENHETER

Visst håller med dig om man inte behöver och träna för att gå ned i vikt.Men han skrev tydligt skippa träningen om du vill gå ned i vikt.Men folk tror att bara för att dom lyfter i en skivstång så får man stora muskler direkt.Som nybörjare kan man lägga på sig 1,5- 2 kg i ren muskelmassa i året allt annat är fett.Jag som har kört några år lägger bara på mig några hg.Nu har jag en kaliper själv och jag kan hålla koll på fett% efter som jag går in för tävling,men för en vanlig kille/tjej skulle jag nog säga kolla i spegeln för den ljuger inte.Och givet vis lägg om kosten och unna dig något på lördagar så man har något att se fram emot.

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

kan inte säga annat än... word up ;)

6. intepro

intepro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har nu lagt om min vardag. såhär ser det ut förtillfället (då jag oftast jobbar mån-tor så kan det bli att jag inte riktigt följer det tor-sön)

06:30 dricker jag en proteinshake och en kopp kaffe
    09 dricker jag en kopp kaffe till
    11 äter jag lunch ca 150g kyckling och 150 nudlar/ris med grönsaker
    15 -ll-
    18:30 gymmar jag i ca 30min efter det tar jag en proteinshake till och sen är det sängen.
    Detta känns bättre, då man får mer energi av att träna och jag får i mig mer än tillräckligt med protein. På helgen blir det nån chokladkaka och finare mat, men tänker på mängden.