Träningsapplikationer - För dig som vill ha koll på din träning

Diskussion i 'Applikationer' startad av plexuz, 12 sept 2009.

?

Vilket program använder du i träningsspåret?

1. BuddyRunner

21 röst(er)
    3,5%
  2. CardioTrainer

202 röst(er)
    33,3%
  3. MyTracks

88 röst(er)
    14,5%
  4. Annat

296 röst(er)
    48,8%
  1. kalnins

kalnins Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det får du även med endomondo om du vill

2. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Lysande! Då ska jag pröva bägge!

3. ChristianSR

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Damn. Sportypal har visserligen en "animera" funktion, men den visar bara en prick som rör sig över kartan, inga värden.

4. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    :D Edomondo visar även vilken låt du lyssnade på när du sprang som bäst...

5. ChristianSR

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmmm... testar Endomondo, men jag hittar ingenstans möjligheten att kolla hur snabbt man sprang vid en viss punkt. Det som verkar gå att se är mellantider vid fasta kilometer, men det är inte riktigt vad jag är ute efter.

Jag vill alltså kunna analysera mina lopp: Tex, vilka punkter tappar jag fart i? Fasta kilometerstolpar är alltså inte riktigt vad jag behöver.

6. MonsteR

MonsteR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I CardioTranier finns möjligheten att få en graf som spänner över tid kontra avstånd. Där borde du kunna lista ut var du ev. tappar fart. :P

7. Hawkai

Hawkai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helluuu

Har känslan av att Cardiotrainers voice feedback ger mig totala snittiden/km vid varje km (alltså totala sträckan/totala tiden) under träningspasset. Jag vill veta snittiden för den SENASTE kilometern varje kilometer. Har ni någon uppfattning hur övriga träningsprogram gör?

8. Jens040

Jens040 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Endomondo gör just så!

9. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Intressat! Har lite funderingar
    - X10 mini kommer nog till sin rätta här :) frågan är om man kan hitta ett schysst armband till Mini, kanske någon mp3-spelare-företag har nått som skulle passa - fungerar touch fortfarande?
    - Är det några av dessa appar som har träningsschema? säg för en nybörjare på spåret så man successivt ökar..?
    - Vad jag förstår är det aGPS alla telefoner använder - mätar avståendet till master eller är det satellit? Kostar väl inget?

10. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Kanske inte hör hemma här, men hur har ni er mobil när ni springer? I handen? Fodral? Om ni köpt något fodral hade det varit fint om ni berättade var ni köpt det:-)

Sent from my X10i using Tapatalk

11. cola

cola Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Jag har ingen anledning att tro att den ger fel feedback för mig men jag har det inställt på en gång per minut. Jag antar att du har den inställd så du får voice varje kilometer och en kilometer tar ju typ 4-5 minuter om du springer så medelhastigheten kanske inte varierar så mycket då eftersom det är en så pass lång tid det beräknas på.

Last edited: 11 aug 2010
  12. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har testat lite olika. men kör nu endomondo tycker den funkar kanon. och inga jobbiga frågor när den laddar upp på nätet som på sportypal. bra websida och mycke info

13. Inodlog

Inodlog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en hero och har börjat ifrågasätta hur exakt gps:n är? Sprang i skogen häromdagen och den visade att jag sprang ett betydligt lägre tempo en jag tror att jag höll. Hur ofta uppdaterar den gps-signalen? Om den är för seg och det inte blir exakt faller ju hela idén. Måste man skaffa sig en garmin-gps-klocka om man vill ha exakt?

Nån som funderat på detta eller märkt nåt av det?

14. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 900
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
  15. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Detta gäller CardioTrainer men antar att själva principen används på alla tränings-apps, men har inte sett inställningarna i nån annan app än CT: http://sites.google.com/a/worksmartlabs.com/help-center/#improveGPS

Har använt både Sportypal och Cardiotrainer och visst är det lite si och så med hastigheter m.m, hade t.ex 718km/h som maxfart häromdagen med Sportypal :).
    Men då det inte är nån elitnivå det handlar om så nöjer jag mig gott med den info som jag kan plocka ur min x10 mini pro...

16. random111

random111 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle vilja ha en träningsapp som kan hantera "routes" så att man kan koppla ihop en "workout" med en "route", och helst hur många varv man gjorde. Och sedan kunna se statistik på hur man har utvecklats för en specific "route" och för ett visst antal varv. Finns detta?

Tittade lite på Endomondo igår, och där finns "workouts" och "routes", men jag kunde inte hitta något sätt att koppla ihop dem eller få ut någon statistik med avseende på "routes". Missade jag något eller?

17. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Nåt liknande har jag sökt med..

I min gamla W715 så fanns ju SEs egna "Tracker" som jag använde när jag sprang. Där fick man välja vilken sträcka man skulle springa och så räknades sträckan ned istället för att räknas upp som i vanliga fall.
    Sen kunde man även välja att jämföra resultat i realtid, jag brukade då välja min snabbaste tid på aktuell sträcka och kunde då se i tid och i meter om jag låg före eller efter. Mycket praktiskt och en skön morot att tävla emot.

CardioTrainer har ju sin Race-funktion som är nåt liknande, men då jag tycker att CT buggar för mycket så har jag slutat använda det...

18. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

X10 mini i fickan på skjortsen. Fungerar som en kolocka. Testade med ett armband. Men det var inte min grej.

Kör med cardiotrainer nu. Samtidigt kör jag spotify. Någon som vet om det går att få musiken att stoppa/sänkas när rösten talar? Alternativt att man kan höja rösten och köra lite tystare musik.

19. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Har sj CT och den är den bästa appen jag har nu. Den är också en av de apparna som jag använder allra mest. Har provat lite Endomondo men tyckte inte om det grafiska upplägget, blev lite förvirrad i vissa lägen. Men smaken är som baken! ;P

20. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

När jag körde med Cardiotrainer så sänktes musiken automatiskt när km-tider mm. lästes upp. Däremot så använde jag inte Spotify då utan den inbyggda media-spelaren...