Trams-appar

Diskussion i 'Applikationer' startad av Rick, 23 jun 2010.

1. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har även kategorier i Market ;)

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Har haft Android i över 1 år nu och jag browsar i princip aldrig direkt i Market. Det gör jag vid datorn, med tex http://www.androidzoom.com/
    Men jag håller fullständigt med att Market måste bli bättre. En lösning på problemet med skräpappar kan vara ett bättre filter (tex att kunna filtrera efter rating). Eller att kunna ha en kategori för typiska skräpappar.
    Man skulle också kunna flagga appar som ligger i fel kategori eller kunna direkt flagga som "Junk" :) Hade ju varit det bästa.

3. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

droidgren sätter ord på det jag sitter och tänker.. Att sortera efter rating hade vart det bästa, om det hade vart så hade jag satt rating på det mesta.

4. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

5. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
  6. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Den handlar om att Google uppenbarligen kan ta bort en app inte bara från market, utan även avinstallera den från din telefon. De gjorde det nyligen med två "skräpappar".

Det visar väl också att Google faktiskt rensar på Market, även om det går j-vligt segt.

7. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Poängen är väl knappast huruvida man faktiskt browsar market eller inte; det ska väl funka ändå för de som faktiskt vill göra det - typ mig!

Som någon sagt tidigare, Androdid och Market känns som en samling OpenSource-program där de flesta känns lite trasiga och knasiga, ser ut lite olika och funkar högst olika. Rent ut sagt tycker jag att de allra flesta appar är rent skräp, och sökfunktionerna är faktiskt patetiska, vilket blir komiskt när man tänker på att det är Google som står för tjänsten - en av världens bästa sökmotorer.

Att ha kontroll över Market är för mig en självklarhet, sedan kan man ju ha alternativa markets där det är gränslöst om man så vill, alternativt att man har en checkbox på Market för kontrollerade apps. Att ha kontroll över market betyder inte automatiskt att den får samma karaktär som Apples; det är skillnad på orden "kontroll" och "diktatur".

8. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

appbrain ftw, orka sitta och sega genom market på telefonen när du kan göra det så mycket smidigare via appbrain (och behöver du wipea så kommer du lätt ihåg (och åt) dina appar du lagt till via appbrain)

9. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Det kommer många kommentarer på hur man tar sig runt problemet med allt skräp i Market, vilket kanske i sig besvarar mitt första inlägg - är det ett problem med alla "trams appar"?!

Fortsatt håller ju Swedroid m.fl. på och hänvisar till att nu har det minsann kommit ytterligare si och så många tusen appar denna vecka.... rent nonsens om dessa stort sett bara är skräp som dessutom ofta är kopior av annat skäp: en app men citat av Lady Gaga, en app med citat av Johnny Depp, en app med citat av Bert Karlsson... knappast något större insats gjord av de "utvecklarna" frånsett att skräpa ner Market och få upp det "magiska antalet"....!!

Det vore bättre med att något gjordes åt grundproblemet än ytterliggare andra appar som skall ta sig runt det!

10. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En sak jag tycker är lurigt med är att man kan betygsätta apps men man kan inte använda betyget som ett filter-kriterie. Bara en sån liten enkel sak skulle ju gör att man slapp 90% av market i varje kategori och dessutom väldigt snabbt finna det man är ute efter.