Tranformer Pad Infinity 3G/LTE

Diskussion i 'ASUS' startad av makusi, 23 jul 2012.

  1. makusi

    makusi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Efter lite Googlande så finner jag att det ju faktiskt finns specat en Infinity modell förberedd för 3G/LTE, (som ska komma under Q3 2012?):

    http://eee.asus.com/en/eeepad/transformer-infinity/specification/

    MEN att det verkar ju skilja i processor mellan WIFI modellen och 3G/LTE modellen:

    NVIDIA® Tegra® 3 Quad-core T33@ 1.6GHz (WIFI)
    Qualcomm® MSM 8260A Snapdragon™ S4 Krait Dual-core 1.5Ghz CPU(3G )

    ...Efter lite mer Googlande verkar ju då enligt rykten just Tegra 3 chipset INTE vara förberett för LTE vilket verkar vara orsaken till att man då valt att stoppa in en Qualcomm processor som då är en Dual-core processor..! :-o

    Men hur kommer "upplevelsen" att skilja sig mellan dessa olika processorer?
    Ifall man inte vill ha endast wifi utan även tillgång till mobilt bredband (utan Mobiltelefon) - så får man då alltså hålla tillgodo med en "sämre" processor?
    Men hur mycket "sämre" är då denna Qualcomm processor jämfört med Tegra 3 processorn?
    Det ena är ju en 4-kärnig processor och det andra en dubbel-kärnig processor så jag antar att det måste vara viss skillnad på dom, eller?

    Så ifall man är ute efter en Transformer med Mobilt bredband, är det då lika bra att gå på en TF300TG istället för att vänta på en Infinity med mobilt bredband (3G/LTE)?
    TF300TG tycks ju ändå ha Tegra 3 Quadcore processorn! ;-)

    MVH
    /Makusi
     
  2. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det är nog en snapdragon pga att varken Tegra3 eller Samsung's exynos är kompatibel just nu med 4G.

    Snapdragonen är nog inte fy skam, men den är ju "bara" dual core mot quad core. så viss prestandaförlust får man nog räkna med.

    Själv kör jag hotspot istället vid behov :)
     
  3. gatsten

    gatsten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Helt spontant tror jag inte att Snapdragon är så mycket långsammare än Tegra 3. I jämförande tester med telefoner får till exempel HTC One S bättre spelresultat än HTC One X med Tegra 3. Då har förvisso One S en skärm med lägre upplösning men prestandamässigt ligger den 15-20% före. kanske att det kan gå ganska jämnt upp? Har även för mig att den drar mindre ström och inte alls blir lika varm som Tegran. Sitter själv med en One X och skulle mer än gärna ta en Infinity (som jag skall köpa snart) med Snapdragon än Tegra 3.
     
  4. CoccaBurra

    CoccaBurra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER