Trångsynta personer om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_276, 5 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Man kan inte förolämpa apple nog :teeth:

Pliind gillar detta.
  2. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Dels för att telefonen är i glas och dels för att telefonen är en såpass stor majoritet bland folket. Hade det var androider istället för iphones hade det vart något annat fel som var jättekänt med androiderna.

3. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Självklart hör man mera problem om tex IPhone än androider för att dom flesta har en IPhone går man inne i stan ser man IPhones och några få htc. Om alla kör Kia så klart att det blir mera prat om att det är mera problem mm..

4. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Vad man hör mer eller mindre om säger inget. Men du har fel att de flesta har iPhone, android har gått förbi iPhones i sverige.

5. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Det gäller aktuell försäljning. Men du måste räkna in alla som sålts tidigare och då finns det fler Ifånar än Androider.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

6. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Men att jämföra iphone med androider när det gäller byggkvalité är rätt svårt, de som kör ios har inte så många modeller och enbart en tillverkare att välja på, om tex SE får problem så behöver ju inte htc och samsung drabbas av det och det behöver inte ens drabba alla se :) Även om android är större så finns det ingen enskild telefonmodell som sålt lika många som iphone4

7. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har ingen dator till hands men är ganska säker på att det var baserat på datatrafik av något slag.

8. Stahlin

Stahlin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Något som jag upplever bland alla mina vänner som har iPhone är att dom mest har en iPhone bara för att alla andra har en.Jag tycker det är ganska töntigt att man måste göra som alla..

9. Prodelin

Prodelin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har märkt det också och det beror på osäkerhet. De känner sig trygga tillhöra en större grupp.

Ungefär som på jobbet när man ska gå på lunch, oftast brukar alla på sin avdelning gå tillsammans äta lunch även fast alla inte vill följa med gör dom det för att inte bli svarta fåret på kontoret, tex rädd att sina kollegor inte gillar en för att man inte följer med och äter.

Flockbeteende helt enkelt, man vågar inte gå sin egen väg, sen dom starka individerna skiter i konsekvenserna och kör sitt eget race, dvs vi som kör Android.

10. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Shit vilken dryg tråd!

Nu vet jag inte hur iphone och ios fungerar då jag knappt använt en men det känns som iphone och ios är buggfriare än android och deras mobiler.

Jag menar kollar man igenom trådarna här från telefon till telefon så hittar man ingen telefon som är buggfri, kvittar om de kostar 777kr eller 6000 och nu den senaste versionen av android som har android-os batteri buggen. Det ända jag hört om ios och ip4 är de med att den skulle tappa signal om man håller den fel, men jag har aldrig haft någon polare som klagat på det. visst sen hade jag en polare vars telefon kracha och han fick lämna in den efter han skulle slänga in foton från datorn genom itunes, men efter att hängt mycket på sgs forumet så vet jag att de hänt användare som försökt uppdatera luren genom kies också.

den dagen apple lanserar en iphone med större skärm och widgets kommer jag garanterat börja kika det hållet för imo så är faktist iphone4 ganska tjusig och skulle de va så att jag tappar den i marken och skärmen går i sönder så är det faktisgt mitt eget fel och inte apple´s.

Orka tjafsa om vems pappa som är starkast efter 6års ålder? man köper väl helt enkelt de som passar en själv bäst, har man inte behov av stor skärm och widgets och har bra ekonomi så varför inte välja iphone? Tycker man om att leka med olika roms´s, kernels och tweaka så väl android ett jätte bra val :)

11. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Sluta prata som att folk med androider, är starkare med mera, majoriteten av folk som har android har köpt den för att det är en billig "IPhone" och inte ens vet vad root är eller någonting sånt. Dom har köpt den för att den kan ha appar och spel. Sen finns det killen med finnar och brillor som vet allt. Sen finns det folk på forum. Gäller nog samma med IPhone dock. Men det är en telefon man ska ringa med den och vara nöjd.

12. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Hur många som köper iPhone vet vad Jailbreak är då?

Jag känner ingen som köpt en Android för att det är en "Billig Android", mest känner jag folk som köpt en, t.ex Sony Ericsson, för att de gillar SE-mobiler. Inte för att det är just en Android.

13. swematte

swematte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Haha,för att det är en billig iphone?utveckla gärna det skämtet...?

14. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag tycker det är mer roligt att han börjar meningen med "sluta prata om att folk med android är starkare osv". Å sen går han över å göra samma sak när han säger majoriteten köper en billig iphone :P

15. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Om nu tex android är så bra som ni påstår att det är varför är alla appar snyggare till IPhone? varför är ex Facebook för android & Facebook for IPhone har stora skillnader? Fb appen för IPhone kan man göra allting på, kan man det på android appen? nej. Har den samma grafik eller samma finish som IPhone appen? Nej. Varför är det så här? Varför kommer nästan alla bra och nya spel till IPhone? Varför om du går in i en butik och frågar efter skal till IPhone så har du en hel drös med skal och skydd. Frågar du efter tex till en LG finns det inga "Denna kan passa" Samma med alla tillbehör. Snälla sluta att sitta och hacka på den andra enheten efter den andra. Vad spelar det för roll om du har en droid o dom en ip? I mitt tycke finns allting man vill ha till iphone och det är snyggt och välgjort. Ungefär som Windows 7 vs windows 98. Men visst android kanske får upp ögonen och drar in acceleration och fixar till allting så det blir minst lika snyggt. Säg vad ni vill jag vill ha en telefon som allting fungerar på alla appar finns alla tillbehör finns utan massa krångel och sitta och pilla i flera timmar. Ni gillar det inte jag alla har olika smak och tycke.

16. Goldstar

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Exakt vad för underbara saker är det du inte kan göra i android som du kan göra i iphone? Jag har iaf inte hittat något jag inte kan göra.
    Kan man bytra fbapp i iphone om man inte är nöjd? Kan man lägga upp en widget på homescreen så man ser polarnas uppdateringar?

17. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 842
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Det är Just det som folk inte fattar riktigt. Med android så skryter man med möjligheten att kunna byta när man är missnöjd. Med iOS behöver du inte byta...

18. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Behöver inte byta?
    Dvs, alla iPhone-ägare är 100% nöjda med alla dess appar? :S

19. Prodelin

Prodelin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vad pratar du om egentligen?

Så här skriver du i ett annat inlägg "Jag har gått från galen Android-kille till iOS i iPhone 4."

Kanske dags var mod i ett annat forum?

Last edited: 31 maj 2011
  20. Goldstar

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Men man kan göra allt i facebook for android, jag bytte för att slippa en app, kör numera twitter och facebook i samma app, skitsmidigt.

Har haft iphone3gs i ett par veckor, fann inget som var så mycket bättre än vad jag hade i winmo 6.1 som jag hade innan iphonen, för mig blev avsaknaden av widgets och bindningen till itunes avgörande och i3 åkte i väggen.
    Android är inte optimal, men gör så att jag kan få telefonen som jag vill ha den och inte som nån annan har bestämt. Jag slipper ett specifikt program för att lägga över lite musik.

Däremot gillar jag inte tillverkarna av androidtelefoner som tvunget ska lägga in sitt eget skräp och se till så man inte kan avinstallera skiten på ett enkelt sätt, men det kan man knappast lasta android för.

Att en app är snygg är väl bra, men helt kass om inte appen gör det jag anser att den ska kunna och jag kan få upplägget på den så det passar mig. Att jag kan göra allt i tex en facebookapp är inte nog för mig om inte upplägget och gränssnittet passar mig.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.