Trångsynta personer om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_276, 5 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
    Iphone är så sjukt O-coolt.... (våren 2011) ;)

2. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    stackars wmb, känner du dig träffad? ;) nej men det är inget fel med att ha en iphone om man känner att det är den telefonen som passar dig

3. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Nu är ju inte alla androidanvändare smarta heller, då många är sånna som har bytt ut sina gamla tegelsten mot en ny telefon i den billigare prisklassen, andra har en android för att dom inte har råd med iPhone osv. Går inte att dra alla över samma kam.

4. resorb

resorb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmmm... skummade bara igenom tråden ;)

Har nyligen gått från Android (Legend) då den va bra trött mot slutet, och fick tag på en beg billig i4:a. Va lite nyfiken att testa en för sakens skull. Man kan ju inte uttala sig förrän man själv provat båda systemen.

Det finns mycket jag saknar från android, men är iFånen ändå en trevlig. Men främst när det gäller just byggkvalité och material valet. Där vet jag ingen som slår i4:an ännu, men hoppas på det iaf..

En SGS2 i en iPhone skulle va det bästa av två världar enl mig :)
    iOS funkar och är enkelt, men ack så trist. iTunes suger så hårt att jag ibland blir galen :(

Nästa blir en Android. Hoppas någon tillverkare vill lägga lite mer krut på design, och inte bara på innehållet.

Min mening...

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Om alla android-användare är så smarta, vad behöver vi då alla moderatorer till? :)

RickStar gillar detta.
  6. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Har hört "iPhone är SÅ mycket bättre i ALLT! Android suger i allt som finns, kolla bara på iPhone så bra den är!" När jag försöker säga att det är en smaksak så säger personen i fråga "Nej! Nu försöker du bara komma på en bortförklaring", nu är det ju inte värdens smartaste person det där, men men.

7. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    P12or ;)

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Molleresa och blerimus gillar detta.
  8. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 268
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Iphone är inte speciellt populärt i min umgängeskrets. De som har en är trötta på den och vill byta. Min kusin har en Iphone och när han såg min Z sa han "vilken bra skärm du har". tittade på hans och herregud vilken kass betraktningsvinkel. Allt vart knallblått från sidan. Kanske är bättre på 4'an vad vet jag.

Personligen hör jag inget trån efter Iphone 5 eller lurar över huvud taget. Känner bara folk som vill ha android. Jag tror att android kommer att glida förbi Iphone i framtiden.

Men inte för att jag bryr mig.

9. danwhistler

danwhistler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Givetvis är det inte konstigt att den generella uppfattningen om iPhone är bättre än om Android. Utbudet är ju enormt av Android lurar av väldigt varierande kvalitet och specifikationer. Det finns alltid bara en iphone på marknaden, och den är för sin tyd synnerligen välskapt med en anpassad mjukvara. Folk ser ju iPhone som iphone men man ser också Android som Android, vilket det sistnämda innebär problem. Folk har ju en väldigt blandad upplevelse av Android eftersom det finns så många versioner och olika modeller, olika processorer och olika mängder rammine vilket såklart påverkar prestandan och upplevelsen. Gemeneman har säkerligen flera gånger stått och jämnför en Wildfire med en iPhone 4, och givetvis kan ingen klandra denne för att efter det förespråka en IP4, det hade alla på detta forumet också gjort.

Men detta beror såklart bara på bristande kunskap, egentligen framförallt teknik intresse. Men slår man ut ett kvalitet snitt så är såklart, utan diskussion kvalitet snittet högre på en iphone, eftersom det bara finns en!

Vi är ju alla eniga om att det finns Android telefoner som är alldels för under specifierade för "smartphone" bruk och ett så pass avancerat OS. Hade iphonen funnits i 40olika modeller och utförande så givetvis hade vi sett en annan syn på de olika systemen. Och det är ju faktiskt inte förens på senare dag som Android faktiskt börja konkurrera på allvar med ett faktiskt väldigt komplett system. Och eftersom det hela tiden är under utveckling och tar marknadsandelar i rekordfart så kommer vi succesivt se en förändring.

Och precis som på samma sätt, hade alla android telefoner varit Samsung Galaxy S II, så givetvis hade också bilden varit annorlunda.

Så tar det för va det är, kunskapen är inte lika hög hos alla, och alla har inte samma upplevelser till grunda sig på!

McKan gillar detta.
  10. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Bra skrivet Danwhistler

Du och jag är inne på samma spår.

Vad gäller Dannejanne:
    Du kan ju inte jämföra gamla och nya lurar på det där sättet, måste du ju förstå.

Säg såhär då, en Z är bara skräp prestandamässigt jämfört med SGS 2.

Du har ju lagt nivån på din kunskap i denna diskussion när du säger; Citat
    " Kanske är bättre på 4'an vad vet jag."

11. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Du kan inte dra alla över en kam men jag är nästan tvungen att hålla med baserat på mina egna erfarenheter.

12. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 268
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag har väl aldrig påstått att jag har kunskap i ämnet, varvid jag skrev som jag gjorde. Så du behöver inte påpeka det för mig.

13. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Sitter på tåget till Göteborg. Tre fjortisar sitter framför mig och skriker. En av dem blir uppringd å börjar klaga på att hon inte hör något. Hon frågar personen i telefonen vart den är för den har dålig signalmottagning. Personen i telefonen säger samma sak antar jag med tanke på svaret.
    Fjortisen - "jag har en iPhone så det måste vara din telefon"
    Skrattade arslet av mig för det är knappt någon mottagning här ute i skogen.

14. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

har lite spännande erfarenheter av det här ämnet. Hade förut en SGT, de reaktioner man fick på den från folk utan en iphone 3gs elr 4a:

shit va cool!

sån vill jag också ha!

hur mycket betalde du för den?!

e det inte awsome att spela angry birds på den?

(kan säga att de sa ungefär samma om min DHD)

reaktioner från folk med i4 eller 3gs:

HAHA! skärmen är asseg!

erkänn den laggar hela tiden!

det e ju plast på baksidan!

osv.osv

senare så fick jag en i4 för ett mycket lågt pris. Folk brydde sig inte alls.
    kul att se.

men när man ägde en hero för 1.5 år sen så fick man inte alls lika mycket reaktioner

tror android kommer växa mer och mer. har kompisar som förut var helt kära i iphone men som nu går i tankar att byta till kommande lurar som htc evo3AD, SGSII, SENSATION, o2x.

15. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

det jag stör mig mest på är det här: android=HTC

16. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag gillar smartphones och bryr mig inte alls om det är iPhone eller Android. Tycker det känns lite som Xbox360 mot PS3, eller windows mot OSX. Båda är bra och skillnaderna är vansinnigt överdrivna.

17. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

haha, ja!

"samsung? är den bättre än htc:n?"
    (betonat som att varje tillverkare bara har EN modell)

18. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag har vänner som älskar iPhone4 och vänner som älskar Android.

Själv tycker jag följande (Saxat min egen post från ett annat forum), diskussionen började att en bekant frågade oss medlemmar där om han skulle välja en SE Arc eller en iPhone4 när hans skulle köpa ny mobil, till slut valde han en Arc:

19. m@rt

m@rt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Något som jag har märkt är att en del iPhoneägare drar samtliga Androidmobiler under en och samma kam utan hänsyn till tex hårdvara. En Blades "flyt" kanske inte kan jämföras med en iPhone men det kan en O2X.

20. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Kanske, men med tanke på hur medelmåttig den snart 1 åriga iphone 4 är på hårdvarusidan är det lite synd att det ska krävas en dubbelkärnig ny mobil för att få samma flyt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.