Trångsynta personer om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_276, 5 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    i min klass är det 5 st iphone användare, en 3g och två 3gs (en tänker gå över till sgs2) och resten i4
    medans i klassen är vi 3(snart4) andorider...

förut haglade såna vanliga komentearer att iphone är bäst osv.(det går inte riktigt att diskutera för/nackdelar) så jag har slutat att hålla på och övertala och säger att det är upp till var och en att välja vad dem vill ha, MEN jag tycker andorid är bättre, b.l.a för öppigheten...

alla gör sina vall i någons ögon iphone kanske är bra medans i några andra är andorid bättre

Molleresa gillar detta.
  2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Om alla android-användare var smarta så skulle inte denna tråden startats från början.. ;)

katho gillar detta.
  3. Naruto

Naruto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Jag har haft iphone 3gs och 4an. Och nu en galaxy s. Det är bättre flyt i iphonen. Och kies e lika dåligt som itunes.
    Men öppenheten är skön med android. Som BT osv. Men måste säga att det var lättare att "cracka" iphonen (jb) än android (odin, root, rom).

Men tkr inte det sleepwalker säger stämmer riktigt. Känner ett par stycken som har iphone och dom är väldigt insatt i teknik (främst dator och mobil).

Och givetvis bör man ju vara rädd att nåt går fel på mobilen, är ju inte direkt billiga saker :P

Men men, Nu med 2.3 så gillar jag min mobil mer. Saknar lite appar som fanns till iphonen.
    Men med tanke på androids öppenhet så bör dom komma till min mobil. (btw, nån som vet om transport styrelsen släppt en app till android?)

4. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Ifall jag ska vara ärlig så tycker jag att det oftast är de som är Android fan-boys som är otrevligast, i alla fall omkring där jag bor.

Som sagt, så brukar de oftast komma med att de som har en iPhone är dumma i huvudet, ''rikemansbarn'', ''mainstream' och tråkig. Visst, det finns allt ägare till en iPhone som kan vara otrevliga, men jag upplever att det oftast är användare av Android som är otrevliga.

katho gillar detta.
  5. Droid_276

Droid_276 Guest

Flytet i alla Iphone-modeller har inget att göra med processorn. iOS har så kallad GPU acceleration som gör detta.

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    framförallt de med Android som ser sig en minoritet och slåss med näbbar och klor för att försvara sitt val.

När man blir lite mer vuxen så tappar man det intresset.

Jag är helt enkelt väldigt nöjd med mitt val av iPhone, just nu.

katho gillar detta.
  7. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag fattar inte alls diskussionen - det är i slutändan bara en telefon. Allt annat gnabb och gnäll är bara gjort för att man ska kunna försvara sitt eget köp. Sedan att det finns folk som sitter och skriver humoristiska texter på internet för att försvara sina val i form av att "håna" personer som "inte vet" är bara patetiskt.

Detta inlägg var OT men det bör väl nämnas då det dyker upp såna här trådar ständigt.

Last edited: 6 maj 2011
    samster93, Molleresa och katho gillar detta.
  8. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4.346

MINA ENHETER

Det behöver nog inte sägas mer än vad jag sa ovan.

Dessa trådar och liknande är bara patetiska.

9. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Nöjd ska du vara. :) Jag funderar själv på vilken telefon jag ska köpa i höst och iPhone är definitivt ett av alternativen.

10. resorb

resorb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fordonskollen. Om det är den du söker... ;)

11. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Det är enbart i sverige som iphone är dominerande nu... i princip resten av planeten förutom några få länder är android dominerande.

12. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det vet jag och det är inte bara pga bristen på gpu-acceleration som android är "choppigare". Jag sa aldrig heller att ios smoothness berodde på processorn. Mitt svar var till den här meningen: "En Blades "flyt" kanske inte kan jämföras med en iPhone men det kan en O2X." Du ska inte behöva ha en ny dubbelkärnig mobil för att uppnå samma flyt som hos en 1 år gammal mobil. Dessutom blir batteriförbrukningen mycket mindre vid gpu-accelerering. Vissa kanske inte prioriterar flashiga och silkeslena animationer vid skrollning men det förhöjer fortfarande användarupplevelsen och det är en av anledningarna till att folk fortfarande tycker att iphone är mycket snabbare än en hårdvarumässigt överlägsen telefon.

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Precis. iPhone 4 t.ex är inte alls snabbare, bara mer smooth och därmed känns trevligare

Man får skilja på snabbhet och mjukhet

14. Droid_276

Droid_276 Guest

Aja, nu har det varit OT i flera sidor. Antingen får en moderator låsa tråden eller så går vi helt enkelt till det jag frågade då denna tråd har spårat ur helt.

Vad hört ni hört personer säga om Android? Behöver inte bara negativa saker utan kan också vara positiva. Berätta lite historier med glimten i ögat. Vi skulle kunna ändra titeln till kommentarer om android istället.

Last edited by a moderator: 7 maj 2011
  15. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Inte lönt med dessa trådar, dom spårar ur varje gång.. vems fel är det? Apple! :D xD

Molleresa och Donre gillar detta.
  16. Prodelin

Prodelin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Den där kommentaren hör man ofta, blir bara förbannad hur okunniga vissa är.

17. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har inte fått höra så mycket av iphone-ägare. Min svägerska har en, men hon brukar bara nyfiket kolla på min SGS och ser att den skiljer från hennes iphone (3gs) eller min brorsas wildfire. Och har för mig att hon vet att hon har sämre täckning. Det märks där jag bor där täckningen är usel. (Däremot började ju min SGS fjanta sig och inte vilja koppla upp mot 3G datatrafik inne i sta'n - kändes ju lagom frustrerande.)

Haha, obetalbart.

Tyvärr är jag lite allergisk mot trendsaker, speciellt sådana där man bara är användare och inte kan styra något själv. Därför skulle jag inte vilja ha något från Apple, och därför retade jag mig en del på Android också i början innan jag lärde mig att komma runt vissa saker.

Jag tar hellre otympligt filsystem som man har kontroll över, än en användarvänlighet som är så användarvänligt att det blir användarovänligt. Kan reta mig till vansinne på Win 7 där man har tappat en hel del kontroll över saker, till förmån för en användarvänlighet där man inte ska behöva tänka alls, men då inte heller kan styra lika bra och lätt om man vill.

Så där, nu har jag gjort mitt för OffT här ;)

18. Droid_276

Droid_276 Guest

Just nu: Du har en skitmobil Boeing747. Titta på hur många det är som har en iphone där borta.

19. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Såg att nån hade gett sgs 2 2 stjärnor på prisjakt med följande motivation: "Skärmen skulle vara en bra skärm, vad ska jag ha färgstark skärm till när jag kan se pixlarna på skärmen?

Jag köpte den igår, det var inget för mig- usel telefon med inget att komma fram med då det är den senaste, så borde den ha något nytt och bra men NEj, det finns inget nytt, bara lite skryt från samsung med 1,2ghz proccessor som inte skulle klara iphone:s iOS utan lagg vilket iphone 4 gör."

När jag tittade igenom personens andra recensioner stötte jag på denna för iphone 4: "Full pott för att den har allt du vill ha och kan kräva från en mobil, eller mer sagt en datorfon. Många som säger att man har köpt denna telefon och sålt den för att köpa de så kallade android-mobilerna HTC desire, desire hd, samsung galaxy s, så kan jag bara säga: sluta lägga kommentarer på en sida där man lägger in omdömen. Den här telefonen ger dig allt du behöver, har du inte det du behöver så tar det inte mer än 30 sekunder tills du kan skaffa det via appstore. Skärm, kvaliten, mjukvaran, hårdvaran och vad den erbjuder är i toppklass där du som användare av denna telefon alldrig mer kommer att kunna tänka dig köpa mobil av något annat märke än apple, alla andra mobiler kommer kännas som piratkopior av iphone plus att de har failat vilket de verkligen har gjort. I dagens mobiltillverkning koncentrerar sig alla företag att försöka slå apples iphone på något sätt genom att kopiera dess utseende på mjukvaran och hårdvaran och det misslyckas de tyvärr med.

Jag vill påpeka att iphone är ren kvalitet och vill du vara nöjd och känna dig i toppklass bland vänner, familj och andra folk runt omkring dig så ska du köpa iphone 4!"

Jag är bokstavligt talat mållös. Visste inte att det fanns så enfaldiga människor.

20. lindman

lindman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

den senaste kommentaren från en äppelätare
    han: fan vad dålig din android är, det finns bara en bra android lg optimus 2x
    jag: varför är den bättre än min htc?
    han: för den har dual core såklart
    jag: vet du vad det gör för skillnad?
    han: jo det gör så man kan koppla in den i teven

man blir ju lite fundersam hur stor kunskap apple pojkarna egentligen har

M1ntos, Erknlssn och simpleminds gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.