Transformer Infinity knäckt skärm. VARNING!!!

Diskussion i 'ASUS' startad av 857, 1 sept 2012.

1. 857

857 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Yoga Book
    OK, lite snabb uppdatering. Jag fick idag veta att ASUS kommer att ta min specifika reparation på garantin. Innan ni drar en suck av lättnad, bör jag förvarna er att oddsen för framgång i den här frågan är mikroskopiska, och att ni under inga omständigheter kan tolka detta som att ASUS på något sätt erkänner att de har gjort någonting fel.

Jag spenderade otaliga timmar under nästan tre veckors tid med att argumentera med ASUS support, utan att nå någon som helst framgång. Alla rykten ni kan ha hört om ASUS support är 100% korrekta. De kommer inte hjälpa er på något som helst sätt, de kommer inte svara på direkta frågor och de kommer ALDRIG erkänna att någon av deras produkter någonsin haft ett "känt fel".

Framgången i mitt fall bestod i att jag hade turen att ha köpt plattan på Inet. Ursprungligen loggade jag detta med dem, men i min enfald trodde jag att det skulle gå snabbare om jag själv tog detta direkt med ASUS, så Inet stängde det caset. Slutligen, när jag insett att ASUS inte kommer göra någonting, återkopplade jag till Inet, och hade turen att mitt fall eskalerades till toppen av högen. Efter att initialt ge mig svaret att Inet inte kan göra en annan bedömning än ASUS, fick jag gehör för mina argument, och rätt person på Inet, med mandat att kontakta rätt person på ASUS tog tag i ärendet. Idag ringde Inet tillbaka och meddelade att ASUS tar det på garantin.

Slutet gott??? Nja... Å ena sidan ska Inet ha en eloge för att de (till skillnad från ASUS) tog detta på allvar och var beredda att ta min strid med ASUS. Å andra sidan behövde jag offra otaliga timmar på detta med ASUS support, utan vilka jag inte tror att Inet heller hade fått gehör för detta. Jag har heller inte sett min platta på snart en månad, och dessutom kommer jag nu få tillbaka en platta som jag inte vågar använda, i rädsla att den ska spricka igen nästa gång jag tittar snett på den (tillverkad av ett företag som jag inte litar på).

Säg så här: hade jag vetat när jag skickade in den, vad jag vet idag, hade jag hellre betalat reparationen ur egen ficka, bara för att slippa de senaste veckornas frustration. Jag hade (och kommer) sälja plattan så fort jag får tillbaka den och köpa någon som är tillverkad av någon annan än ASUS. Jag kommer för övrig aldrig mer att köpa, eller rekommendera en ASUS produkt. Så illa hanterat är detta av ASUS support.

Slutsatser: Räkna med att ni kommer få betala detta själva, eller via försäkring, om ni inte är beredda att försätta er i en längre period av totalt rättshaveri. Faktum är att jag skulle rekommendera er att göra det och bespara er den frustration som är ASUS support. Det står givetvis var och en fritt att försöka, och bevisligen går det, men frågan är om det är värt besväret. Avgör själva, och lycka till.

För er som undrar hur illa det kan vara, och har en kvart över, kan gå hit och läsa hela min konversation med ASUS support med kommentarer.

UHz, corb06 och typ0 gillar detta.
  2. corb06

corb06 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch6 Classic
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S10+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Fy fan vad förbannad jag blir när jag läser din konversation med supporten! Asus skulle verkligen behöva en riktig känga! Jag är ändå förvånad över att de faktiskt svarat på en del av dina direkta frågor. Dom få gånger jag varit i kontakt med supporten har jag mer eller mindre fått "mall"-svar.
    Skönt att det löste sig med Inet.

O vilken tur att jag såg den här tråden, för jag har lyft och hållt min padda flera gånger i hörnen med dockan ihopkopplad. Ska sluta med det genast och varna mina två andra kompisar som jag rekommenderat att köpa Infinity...=/