Transformer Pad Infinity

Diskussion i 'ASUS' startad av Konstigt, 15 mar 2012.

  1. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Beställt från webhallen, de bekräftade nyligen att de fortfarande inte ens hade leveransdatum från leverantör :(. När jag kollat på prisjakt och pricerunner efter andra återförsäljare har jag märkt att det är tidigare datum på bara plattan är platta med tangentbord eller endast tangentbord. Vissa har 16 juli för bara platta och 20e för platta/tangentbord. Ingen har något i lager dock. Bisarrt att du fått din redan Watson, undrar också när du beställde den. Verkar vara med tangentbord också va?
     
  2. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag beställde runt den 20:e juni om jag kommer ihåg rätt. Jag kollade på hemsidan så sent som igår och de skrev fortfarande bara "försenad", så jag blev minst sagt förvånad när jag fick ett SMS igår att jag hade ett paket från Inet att hämta ut...

    Jag beställde utan tangentbord, men är rätt säker att jag ska beställa ett (inte minst för funktionen att den laddar plattan).

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  3. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ett tillägg - fick ett nytt SMS från Inet imorse där de sade att "min order håller på att packas" och att "inga ändringar nu kan göras". Intressant när jag redan hämtat ut den...

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  4. maiky

    maiky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Hej, vet inte riktigt. Fel anmälde min prime i början av juni år dom sa att dom skulle byta ut den mot en infinity så fort den kom. Blev utan tangentbord. Kanske köper ett senare om jag behöver.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  5. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha ja vissa har tur... Vad tycker du då? Är skärmen så bra som det sägs? Hur funkar den i solen?
     
  6. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Även jag har fått min Infinity. Beställde den i början av Juni och fick den i måndags.
    Jag beställde paketet med både platta och docka.

    Eftersom jag såg att folk började skriva här på forumet om att butikerna börjat få in infinityn drog jag iväg ett mail till inet och mycket riktigt så hade jag en reserverad där på plats, men den hade inte skickats eftersom dockan inte kommit in än. Jag bad dom skicka delleverans och fick den dagen efter :)

    Mina första intryck av plattan är överlag goda. Tyvärr så fryslaggar plattan med jämna mellanrum vilket är otroligt irriterande och borde inte hända på en platta med sån hårdvara. Förhoppningsvis kommer en fix snart!
     
  7. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Plattan har hittils uppfyllt alla mina förväntningar. Skärmen är riktigt bra. Jag har inte jämfört med andra Androidplattor (som inte har full HD-skärm) men den är jämförbar med nya iPad (frugan har en). Skärmen är helt okej utomhus, speciellt via "IPS+" läget, som gör skärmen löjligt ljusstark (man blir nästan bländad av en vit sida om man är i ett mörkt rum).

    Jag trodde att det skulle vara skärmen som skulle dra mest ström, men det verkar vara Wifi:n som är solklart etta. Just nu testar jag ett läge som stänger av Wifi när skärmen är av och låst, får se om det får någon mätbar effekt.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  8. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Watson och ev. andra som har fått den, får ni också fryslagg som Henning? Håller med om att det inte ska hända med sådan hårdvara... Beställt min med uthämtning i butik på Webhallen, så enkelt att ångra mig om jag antingen skulle komma på att jag trots allt inte vill ha den, eller om någon annan leverantör visar sig vara snabbare...

    Vad tror ni om jelly Bean uppdateringen? Borde kunna vara relativt snabb då Infinity vad jag förstått kör Vanilla Android? Brukar Asus vara snabba på uppdateringar? Är tangentbordet jämförbart med en 10 tums netbook/ultrabook?
     
  9. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tydligen är det många på xda som har IO problem, har ni samma sak i era plattor?
     
  10. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Korrekt. Många på XDA upplever IO-problem och frysningar i browser samt allmänt slö tablet vid multitasking. Hittat flera andra trådar där mer än hälften överväger att lämna tillbaka sina Infinity.

    Plötsligt känner man sig inte lika angelägen att köpa en :-(.

    Vol
     
  11. Holmlund

    Holmlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, den är tidvis ruskigt instabil och det känns som Asus inte lagt mkt krut på att optimera mjukvaran. Förhoppningsvis så går det mesta att lösa med en uppdatering framöver.

    Störst problem har jag med tyngre spel som i princip alltid krashar inom 5 minuter. Se den här tråden på XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1771066

    Någon som har samma problem?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  12. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Precis det stämmer överens med vad jag upplever. Frysningar framförallt i browser, plus att program ser ut att hänga sig men precis samtidigt som "tvingad avslutning" kommer upp så börjar den svara igen.

    Jag fick dock en ota-uppdatering här om dagen när jag sökte. Har däremot inte hunnit testa om det blivit bättre efter det och har inte sett någon change log.

    Jag är däremot övertygad om att asus gör allt för att fixa dessa problem så fort som möjligt. :-)

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  13. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag hoppas verkligen det, men samtidigt är det många på XDA som är tveksamma till att det går att skruva till med mjukvara. Just IO-problemen skulle mycket väl kunna vara HW-designen som inte är bra, och då blir det inte helt enkelt att lösa med en SW-update. :/

    Många påstår också att det går att reproducera en hel del av problemen i TF300 och Transformer Prime - och dom har ju funnits ute rätt länge nu utan att man löst det med någon SW-update.

    Förstår inte riktigt vad som hänt med ASUS, jag är uppväxt med datorer från tidigt 90-tal och ASUS har alltid varit den tillverkaren jag upplevt som haft bäst kvalitè och mest vältestad hårdvara under många många år. Se bara hur länge dom var kung över moderkorten.

    Får nog bli att avvakta ytterligare för min del...


    EDIT: Oavsett vad så är det ju förkastligt hur dessa problem som uppenbarligen händer vid normal användning tar sig igenom en professionel testavdelning. Redan där undrar jag hur deras QC egentligen arbetar.
    Vol
     
    Last edited: 15 jul 2012
  14. Holmlund

    Holmlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För allmänt bruk så som surfande, email, talk, bokläsande m.m så fungerar min helt okej efter den senaste uppdateringen, tidvis blir det lite störande fryslagg vid multitasking men i övrigt är den rätt så rapp. Efter att jag rootat så ska jag experimentera med olika I/O schedulers för att se om jag kan få det att flyta bättre.

    Har bara hunnit med att kort testa videouppspelningen men hittils har BS Player klarat att visa allt jag matat den med inklusive några 1080p-klipp som min Xoom (Tegra 2) inte klarade av utan att lagga sönder. Den spelar utan problem upp filer från både micro-sd och sd (dockan), frågan är dock hur stabil den är vid längre tittande.

    Med spelandet är det dock sämre och som jag tidigare skrev så krashar den konstant när jag försöker spela mer krävande spel så som ME: infiltrator, Heroes Call m.m. Ibland går det att spela några minuter innan skärmen får tuppjuck och allt krashar, andra gånger så krashar den direkt när man ska börja spela. Det verkar vara något minnesrelaterat eftersom att loggen fylls av:

    D/NvOsDebugPrintf( 5793): NvRmChannelSubmit failed (err = 196623, SyncPointValue = 1319148)

    Jag hoppas verkligen att utvecklingen av Nexus 7 kommer att leda till bättre mjukvaruoptimering av Tegra 3, Asus borde ha lärt sig en del efter fiaskot med transformer prime.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  15. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Fast att försvara plattan med att säga "att surfa och mejla funkar dock helt okej" känns ju tragokomiskt på något sätt.

    Läser man på XDA så kan man göra en lista med över 10 defektpunkter, där endast EN av dom punkterna skulle argumentera för att man bör lämna tillbaka den omgående. Vad jag förstått blir plattan oanvändbar om man torrentar hem något t.ex - en funktion som jag använder mer eller mindre hela tiden.

    Nu dyker det även upp poster med folk som ser konstiga "linjer" på skärmen läste jag precis. Nä, för att vara i handen på endast en handfull personer och med alla dessa problem som redan uppdagats så börjar man faktiskt undra om inte fiaskot står och lurar runt hörnet även på denna plattan

    Vol
     
  16. Holmlund

    Holmlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Inget försvar av plattan utan bara ett konstaterande, vilka saker funkar och andra inte.

    Har inte provat att ladda hem torrents men just nu sitter jag exempelvis och tankar tunga filer över ftp (ssl) utan att det på något sätt påverkar surfande eller tapatalk, överföringshastigheten är det heller inget fel på. Kan dock tänka mig att det kan bli tungt ifall man har väldigt många torrents igång samtidigt, det har ju t.o.m vissa laptops problem med när det kommer till i/o.

    Skärmen är enligt mig helt underbar och jag har inte sett någon tillstymmelse till "linjer" eller fel på den fronten, det enda jag kan störa mig på är att den är väldigt glossy. Skärmen är det som gör att jag aldrig skulle kunna gå tillbaka till min Motorola Xoom även om den i dagsläget är stabilare.

    De problem som alla verkar lida av är de som är kopplade till i/o samt att vissa appar har en tendens att krasha. Min erfarenhet är att sådana problem har en tendens att lösa sig när communityt väl kommit igång med sitt hackande, min Xoom var t.ex knappt användarbar med första versionen av honeycomb men rullar nu på hur bra som helst. Transformer Prime hade exempelvis solklara hårdvarufel (gps/wifi) men på infinityn så räcker det med att byta scheduler för att slippa mycket av fryslaggen, vilket bådar väldigt gott inför framtiden.

    Har fortfarande möjlighet att lämna tillbaka min, men det kommer jag inte att göra. För er som är osäkra inför köp så rekommenderar jag att avvakta kommande uppdateringar både från Asus och communityt innan ni bestämmer er.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  17. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Men vafan, jag hade ju i stort sätt bestämt mig... Nu blev jag klart osäker. Speciellt detta med torrents, nån som kan länka till info om detta? Det är nog en deal-breaker om det är sant och inte kommer fixas i framtiden. Någon som personligen har testat? Har ju tänkt att ha den istället för laptop, och har brådis då min laptop gått sönder. Nåt måste jag skaffa och det mkt snart!
     
  18. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om det betyder att tabletten blir seg MEDAN nedladdningen håller på kan jag leva med det, men om det helt enkelt inte funkar/går sjukt segt med själva nedladdningen blir det nog till att avbeställa...
     
  19. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag kunde inte hålla mig i helgen, och beställde en TF700T (endast plattan) från Amazon.de. De hade den i lager (inte nu längre, men några av deras "undersäljare" har fortfarande, dock oklart om de levererar till Sverige) och dessutom några hundralappar billigare (inkl. frakt till Sverige). Förväntat avsändningsdatum är idag. Får se vad som händer. Har också lagt en order på bara dockan på Dustin Home (vill ha svenskt tangentbord, även om det tyska är väldigt likt).

    När jag väl får den kommer den iaf inte leva länge orootad... ;) Några på XDA har upplevt nästan helt lösta I/O-problem av att byta I/O-scheduler. Väntar också ivrigt på en unlock-tool från ASUS, så man kan köra CyanogenMod på den. ;)

    Kände att det var dags att pensionera min Notion Ink Adam som jag köpte begagnad från Canada för snart ett år sen... Även om den har en Tegra 2 är den ganska seg i ICS.
     
  20. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag gjorde (tyvärr) en återköps förfrågan till inet nu innan mina 14 dagar sen jag fick plattan gått ut efter att fryslaggen har fortsatt även efter uppdateringen som kom. Jag har däremot aldrig behövt göra detta tidigare, är det något som brukar strula eller bli problem? Jag har ju använt plattan (uppenbarligen) men den har inga märken eller skador på sig.

    Enligt min mening är produkten inte värd 6900 kronor (5800 för bara surfplatta) om den blir stundtals oanvändbar vid enkelt surfande på grund av att applikationer hänger sig stup i kvarten.

    Jag väntar nog till i höst och ser vad som kommer då, eventuellt håller jag mig till Windows Surface släpps vid jul!