Jag har haft min infinity snart två dygn (beställde förra helgen från
Amazon.de), och är sjukt nöjd. Skärmen är helt underbar, och frysningarna märker jag nästan inget av. Visst, om man jämför med Jelly Bean är det en viss skillnad i reaktionshastighet, men det är inte riktigt en rättvis jämförelse.
Jag har rootat och därefter kört in "sio" (Simple I/O scheduler) med hjälp av ATP Tweak (
apk finns här, den laddar själv ner modulen, så bara apk:n behövs), och jag märker inte av några I/O-problem alls (hann knappt köra utan sio, så kan inte uttala mig om skillnaden). Att kopiera data från MicroSD till det interna minnet gick ungefär så fort som jag antog att det skulle ta.
Vad gäller fryslagg händer det mig _ytterst_ sällan, och det främsta lagg och buggighet jag märker är i ASUS anpassade notifikationspanel (främst när man trycker för att ändra strömprofil), som går att stänga av och ersätta med Androids standard-UI för detsamma om man stör sig på det. MYCKET creds till ASUS för att man lagt in ett val för det! Riktigt snyggt! Värt att notera är att jag dock inte torrentar från min tablet. Jag sköter det behovet med en server (och
Transdroid). Alla spel jag testat (har nästan en hel hemskärm fylld...) har flutit på utan problem.
Kort sagt tror jag att i princip alla problem med infinity:n i dagsläget är mjukvaruproblem, och kommer att lösas inom den närmaste framtiden. Jag skulle defintivt rekommendera den iaf. Alla produkter har barnsjukdomar när de släpps, och jag tror att ASUS lärde sig mycket av problemen med Prime.
Click to expand...