Hej! De nordiska enheterna kommer för närvarande med global garanti. Det är lite olika garantiförhållanden beroende på region där inköpet sker. Mvh Asus Sverige
Har inte beställt från USA förut, hur brukar det fungera med tullen (ifall jag beställer från adorama)? Finns det risk att den fastnar där i en vecka eller hur går det till egentligen? Mycket viktigt att jag får den senast 23/12 då jag sedan åker bort en längre period.
Tull tar alltid tid om det inte är förbetalt. Men det kan man nog göra själv med, kolla deras hemsida eller ring dom.
Happ, verkar som att det får bli utlandet jag får söka mig till, speciellt eftersom jag mycket hellre vill ha den gråa(lila). Kanske kan skaffa en 64GB platta billigt och sen köpa dockan när den släpps i sverige?
Hej! Vi skall försöka att under morgondagen lägga upp en eller två bilder med de olika färgerna sida vid sida, för alla ni som funderar över hur Amethyst Grey faktiskt ser ut bredvid Champagne Gold. Kanske ger lite vägledning till er som står i valet och kvalet. Mvh Asus Sverige
Jo den här plattan var nåt extra..... första som intresserar mig... XDA har öppnat delforumen Asus Eee Pad Transformer Prime - xda-developers inkl utvecklingsforumet som jag ska kolla in noggrant !! Ska kolla de amerikanska handlarna för det här är ju julklappen till mig själv... Sen måste man ju vänta med dockan eftersom vi har å,ä,ö !!? eller har man löst det på annat sätt ? $ 150 för den vad jag kan se i Engagdet-artikeln.
ASUS:? Kan man skaffa en docka från USA fungerar åäö även om dom inte finns som tangenter? Och är det fler tecken som skiljer, är det för många tecken som inte stämmer är det ju givetvis inte intressant. Edit vill passa på att ge dig kred för alla frågor du svarar på trots att du antagligen har en miljon saker till för dig. Att du ser till att ge tid direkt till kunderna på bästa sätt vilket är att svara på frågor. Tack igen för detta.
Här ser man tangetbordet bra och jag känner inte till något sätt at beställa svenska tangetbord i USA (mer än specialbeställningar hos specialfirmor) www.asustablets.us Sen bröt pre-order sidorna ihop.... funkar kanske senare. Oklart om de amerikanska "stornasarna" skickar till EU-länder. I Tyskland försöker de ta ut 6000:- Asus EeePad Transformer Prime 25,7 cm Tablet-PC inkl.: Amazon.de: Computer & Zubehör
Hur är det med tull gällande surfplattor, går de fortfarande under "bärbar dator" som är tullfritt (där endast momsen tillkommer med 25%) eller går den som "mediaspelare" med en sats på 13,9% av värdet som skall tullas utöver momsen? Är det tullfritt kan en beställning från USA vara intressant, frågan är bara var man ska beställa ifrån!
Plun: 32gb med docka kommer ju landa på samma här med En del us butiker skickar hit, annars borderlinx. Kolla bak i tråden.
När jag beställde hit tf1 så skrev den jag beställde den av ned priset så jag fick totalt betala 200 i tull avgifter, men antar att det inte är lagligt så det går väl inte att begära från andra än ebay säljare :-P
Om jag köper en Transformer prime i Kalifornien, USA och den går sönder, kommer ni laga den då? Det kan väl inte vara helt svårt att ta reda på om man jobbar för asus?
Nej inte lagligt, eller bra om det skulle hända nåt på vägen då försäkringar gäller värderat belopp. Sen lär knappast seriösa butiker göra så.
Ok... nu såg jag att tyska Amazon var inkl docka. Men dockan måste ju köpas i Sverige pga Å, Ä, Ö. Sen skulle jag aldrig köpa via Borderlinx..... Jag kan inte hitta någon handlare via den officiella ASUS-US länken www.asustablets.us Förmodligen är ebay och "säkra" säljare enklaste sättet bara plattan finns. Tydligt märkt med International.....