De som bokat 64GB modellen hos Amazon har fått detta mail.
"We now have delivery date(s) for the order you placed on November 22, 2011 (Order# xxx-xxxxxxx-xxxxxxx):
"ASUS Transformer Prime TF201-C1-GR 10.1-Inch 64GB Tablet (Amethyst Gray)"
Estimated arrival date: January 26, 2012 - February 13, 2012
Riktigt surt och jävligt kasst är vad det är. Hur kan man lägga upp 32 och 64GB samtidigt för bokning. Men inte nämna att 64GB modellen kommer levereras 1-2 månader efter att 32gb finns tillgänglig. Hade jag vetat att 64GB inte skulle komma samtidigt som 32GB så hade jag inte bokat en 64GB.
Funderar på att avboka min 64GB hos B&H som inte har en susning när de får in några enheter och de får heller ingen info från Asus. Och de var med på listan som Asus hade över de 5 affärer som var lanserings partners.
Man kanske skulle köpa 32GB i Sverige då de lär bli tillgänglig ungefär samtidigt. Men de misslyckas väl med sverige releasen också så lika bra man ställer in sig på att den finns i handeln i februari och då i fel färg och tillsammans med dockan som jag ej behöver.
Hur svårt ska det vara att se till att det finns enheter att köpa vid sälj start och att man tillhandahåller information om datum om att en modell släpps senare. Känns som att Asus stressat fram ett litet antal bara för att få vara först ut med Tegra3.
Last edited: 20 december 2011