Transformer Prime bekräftad av Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 19 okt 2011.

1. tyvar1

tyvar1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro Max 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Idag gick man till Webhallen och frågade om man hade någon chans att få primen på måndag och då sa dom
    -du ligger på 31:a plats på förboknings listan så om vi får in 31 eller fler på måndag så kommer du få din! men kan inte svara på hur många vi kommer få in dessvärre!

Så hur många tror du Webhallen kommer få in? såg att komplett skulle få in 100 st på måndag. bara hålla tummarna!

Kan också tillägga att jag förhandsbokade den första dagen man kunde mitt på dagen runt 12 tiden(12:00 09/01-2012)
    och är ändå så långt bak på boknings listan, frågan är hur många bokningar dom har!

2. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Okej, känns ju rent spontant som att de bör få in mer än 30 exemplar. Å andra sidan är det ju väldigt många butiker som ska få in samtidigt men så få känns ändå märkligt.
    Själv bokade jag när den dök upp före jul vid något fel, så borde få min isf.

3. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Gah först på måndag får dom in leveransen? Vad det verkar som har både inet, komplett och dustin fått in sina redan nu i veckan och skickar ut dom i helgen. Blir lite besviken på webhallen om det är så att dom skickar ut sina senare än de andra, man vill ju ha den så tidigt som möjligt. Blir att köra på dustin eller annan i framtiden i så fall när jag förhandsbokar.

4. Ascor

Ascor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter mysko, tror knappast 30 stycken förbokade för uthämtning i din butik före dig om du förbokade när du sa, du kanske var #31 i den totala kön?

När jag mailade och frågade dem om jag hade större chans att få om jag beställde på postorder så svarade dom nej, och det får mig att dra slutsatsen att det är samma kö över hela Webhallen? Det värsta är ju att det är säkert väldigt många som bokat för upphämtning på Webhallen som backupalternativ, och om dom inte avbokar när dom får sin via postorder så måste ju folk som verkligen ska ha den från Webhallen vänta tills ordern avbeställs efter 3(?) dagar.

Jag förbokade på komplett.se i måndags och enligt dem borde jag få den på måndag som det såg ut nu.

5. tyvar1

tyvar1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    alltså det jag menade var att jag var på 31 plats i den totala kön.
    och angående att dom bara har fått in 30 st menade jag att om dom får 31+ eller mer så kommer jag få min, så dom kan få in 128923 st han i kassan menade bara att jag kommer få den om dom får in fler än 30 :P han hade ingen aning själv hur många dom skulle få in. Dom som har bokat kommer få tills måndag! förlåt om jag förklarade dåligt! :P

6. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Inte för att försvara webhallen eller så, men är det inte så att även om dom postas i helgen så går dom ju inte iväg förrän på måndag och således landar framme på tisdagen? Posten jobbar ju inte helger.
    Hade varit en annan sak om man skickat den fredag förmiddag, då borde den kunna hämtas ut på måndag.

Eller tänker jag helt snett?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. Ascor

Ascor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Stämmer, måste skickas på fredag, dock så tvivlar jag starkt på att Webhallen inte fått dem då både Komplett och Inet har det. Så ni kan nog vara lugna.

8. Norrby89

Norrby89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

fan! kommer inte orka vänta ända tills på måndag =o inet har packat min och den skickas på fredag =/ fan ibland hatar man fasen när företag skickar ut deras produkter men inte låter företagen skicka ut dom till sina kunder :(

men men blir en grym början på nästa vecka istället ^^

9. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Fick precis besked att min beställning skickats från Expert.se. Det stod att jag skulle kunna hämta ut den om 1-2 dagar. Har jag en jääääävla tur så skulle det kunna innebära att jag skulle kunna hämta ut den i morgon! Men men, räknar med måndag...så får det bli en positiv överraskning.

10. muSPK

muSPK Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu påstår CDON att dom inte kommer få in Transformers Prime, jag som haft min bokning hos dom sen 10 december!
    Tur att man har backup order hos Siba för 5495kr och Webhallen.

11. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 303
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fick du någon förklaring till varför? Brist på enheter i första leveransen?

12. muSPK

muSPK Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Yes kontakade en person på CDON som jag känner som har högre behörighet, han gav mej följande svar:

"Hej muSPK,

Ber om ursäkt för det felaktiga svaret vi har varit lite för snabba när vi sa att produkten hade utgått.

Anledningen till att produkten tagits ner från siten nu är för vi inte kan få ett preliminärt datum av leverantören. Bokningar som ligger för länge annulleras automatiskt, för att då slippa annulleringar så väljer vi att ta ner produkten från siten tills de att vi har fått ett datum vi kan hålla.

Har du fler frågor vänligen återkom."

Så jag skrev en ny fråga till dom som lyder följande:

"Har du någon information om när ni kommer få in Asus Transformer Prime? Många butiker har redan fått in sina i lager och kommer börja skicka ut plattorna på fredag till sina kunder. Release datum är 30 januari i Sverige."

Hoppas jag får svar på det så fort som möjligt.

Lärdom, går inte att lita på CDONs vanliga support, får felaktiga svar nästan hela tiden.

13. muSPK

muSPK Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fått svar nu!

Hej,

Nej tyvärr var vi inte bland de återförsäljare som fick tilldelning i första omgången, vill du ha den omgående ber jag dig att vända dig till en annan återförsäljare.

Rätt surt eftersom jag haft min beställning sen 10 december..

14. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    En liten gissning men CDON är ju inte ASUS recommended reseller och kanske därmed inte är prioriterade i första batchen av plattor som når landet. Dock är det då konstigt att varken siba eller webhallen verkar ha fått sina leveranser då dom är recommended reseller :S

15. DarkShadowSwE

DarkShadowSwE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

får min från JME på måndag, skulle skickas imorgon. även Inet, komplett och Alina har fått sina verkar det som.

16. tyvar1

tyvar1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    hur vet du att siba och webhalln inte fått sina leveranser?

17. combatzone

combatzone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Någon mer som har bokat på webbhallen?

Kommer mediamarkt få plattan på måndag?

18. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Asus har haft svårt att leverera tillräckligt många plattor i USA, fortfarande de där borta som väntar på sin förbokade.
    Inte för att vara negativa, men skulle inte förvåna mig om det blir förseningar även här.

Sent from my Transformer Prime TF201

19. tyvar1

tyvar1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    yes jag har bokat på webbhallen :) taggad som fan! köpt en HDMI to HDMI micro sladd, en samsung 32GB micro sdhc class 10 kort och en Kortläsare till datorn http://img1.dustin.eu/image/1445741

Är redo till 100% GIF NAOW!

20. combatzone

combatzone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

var precis inne hos mediamarkt och hörde med dom när de skulle få in transformer prime och då fick jag svaret att de skulle få in den i mitten av februari