*Sista uppdateringen*
Då hämtade jag telefonen idag
Här kommer lite bakgrund i fall flera råkar ut för liknande saker eller bara är nyfiken inför ett köp.
Pixel 7 Pro, Obsidian, 256 gb
Telefonen är köpt av Google i Sverige 6 oktober 2022
Nästa all kontakt sköttes via mejl fastän jag hade föredragit telefon så blev det som Google ville.
Pratade med flera olika personer i samma ärende så en hel del trams från deras sida då dom tydligen inte löst min beskrivning att skärmen var helt 100% svart/död och att telefonen troligen fungerade "under ytan" men jag kunde ju inte göra något...
Till slut fick jag RMA sedel och blankett för inlämning med streckkod.
Transporten gick fort, från att jag skickade den till dess jag kunde hämta den gick det 8 dagar och jag hade möjlighet at hämta den på dag 7 (skickades 25 april och hämtades 4 maj)
Total tid för ärendets början den 18 april till 4 maj är 17 dagar.
Jag fick också 2 möjligheter innan jag skickade in den
1. betala i förväg för en telefon och få pengar tillbaka när dom fått returen.
2. skicka in telefonen och vänta på retur.
Jag valde nummer 2
Utan att veta så tvivlar jag på att dom testat eller försökt att laga telefonen, troligen kollar dom ätt det är rätt enhet och sedan skickar dom retur.
I mejlet som bekräftar en telefon i retur står det
Jag hoppades att det var en helt ny enhet i original kartong, men det var en refurbished enhet
Kartong
Kartong
Inuti kartong
telefonen
telefonen
Plasten runt telefonen var otroligt sunkig/repig.
Telefonen i sig såg ut som ny jag kan inte se minsta defekt, MEN jag är inte så petig.
Jag är förbaskat störd på att jag får en annan lur tillbaka som jag inte vet något om, OM det är så att det finns ett fel på skärmarna så inbillar jag mig att om jag fått en ny från hylla att det kan var små eller större förändringar gjorde sedan första batchen gick ut, denna telefon kan ju vara "lika gammal som min"
Också!
Jag skickade in den
KOMPLETT med var enda pappersbit och skyddsplast med och får tillbaka den utan något...NADA! inte ens usb sladden, inte manualen, inte låda. inte den där adaptern som jag vill minnas följde med

Nu håller telefonen på att startas upp och installeras så i helgen skall jag mejla Google om ovan, vi får se vad dom säger, så detta kanske inte alls är sista uppdateringen

Hoppas någon kan ha nytta av mina erfarenheter.
Click to expand...