Problem: Trasig bildskärm och vill bara &¤¤5& Googles hjälpsida....

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Salvion, 14 apr 2023.

  1. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 709
    Mottagna gillanden:
    5 570

    MINA ENHETER

    De gånger jag haft kontakt med deras support har det känts som att jag först fått chatta med en bot. När sedan en specialist (människa) kopplats in har det funkat ganska smidigt.

    Uselt att man ska behöva kämpa för ett uppenbart garantiärende. Hoppas det löser sig.
     
    Mr. Ofi, Kristy och Salvion gillar detta.
  2. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    *Svar från Google*

    Hej Peter,

    Den andra delen i svaret var ju...märklig/oväntad o_O

    Det blir nog alt.1
     
    Kristy och psp123 gillar detta.
  3. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 265
    Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det är vad jag vet hyfsat vanligt att erbjuda den möjligheten i USA, så troligen är det därför. Syftet är naturligtvis att du direkt ska funna få en ny telefon, utan att vänta på att den första skickats in och undersökts. Rimligen skickar de dig i så fall en betalningslänk.
     
    Kristy gillar detta.
  4. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Du tror att dom skall "undersöka" den? det står ju "när vi har fått den så kommer vi att skicka en ny telefon till dig." låter inte som en undersökning.
    Jag är inte fundersam på undersökningen i sig bara att OM dom skall undersöka den tar det absolut längre tid.
     
  5. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 265
    Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    I det fallet är det väl främst att de ska se att du faktiskt skickar in den aktuella telefonen.
     
    Kristy gillar detta.
  6. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    *Uppdatering*

    Jag fortsätter att skiva även om det är av begränsat intresse för den stora massan, kanske hittar någon denna tråden när hen får problem eller inför ett nyköp.

    Jag valde att alternativet att skicka in telefonen och få en ny när dom mottagit den.
    Fick 2 pdf dokument, en med imei nummer som jag tidigare skickat den skulle i lådan med telefonen samt en lapp att klistra på paketet som tydligen åker till Polen enligt mottagare adressen.
    En lustig grej var att jag fick en bekräftelse via mejl på eftermiddagen idag ATT UPS hämtat paketet och det är på väg, snyggt hanterat tyckte jag.

    Nu väntar jag på ersättningsluren, skall vi gissa på i bästa fall 1 vecka? har jag tur har jag den på onsdag nästa vecka 3 maj (killgissning) , vi får se.
     
    blunden, katho, Buzz och 5 andra gillar detta.
  7. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    *Näst sista uppdateringen*
    Skickade paketet med UPS (fick all info från Google) 25 april
    ser på spårningen att det är framme hos mottagaren 26 april.
    Och ersättnings lur på väg till mig idag 28 april.

    sista uppdateringen blir när jag mottagit paketet.
     
    Mr. Ofi, blunden, Buzz och 2 andra gillar detta.
  8. MikkeNoOne

    MikkeNoOne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 7pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 7pro
    Jag har upplevt detta 2 gånger tidigare i vintras, men idag har det hänt 3 gånger. Detta löses så klart med att starta om telefonen (volym upp + pwr). Kvarstår problemet så kontaktar jag Google, vilket jag egentligen inte vill, då jag har mindre bra erfarenhet av deras support sedan tidigare.
     
  9. godlike100

    godlike100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Verkar som att jag blir nästa själ down this route. Samma problem med skärmen.
     
  10. MikkeNoOne

    MikkeNoOne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 7pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 7pro
    En uppdatering från mitt håll.
    Idag har jag lagt märke till flimmer på den nedre delen av skärmen när AOD är på. Dvs fingeravtrycksikonen och batteri% flimrar. Detta är inte konstant, utan verkar inträffa när telefonen blir varm (jag ska hålla lite koll för att se om min teori stämmer).
     
  11. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    *Näst Näst sista uppdateringen* :P
    Först vil jag säga att DHL är ett verkligen ruttet företag, eller kanske mer rättvist så kan jag inte säga att dom gör minsta lilla för att ha en bra service eller hantering...
    Paketet med telefonen blev tillgängligt igår runt lunch via en sms länk och dom alternativ som fanns var, hem leverans torsdag eller fredag 10-12 mitt på dagen då jag och dom flesta arbetar eller hämta ut den hos DHL..inte ett utlämningsställe vilket i normalfallet blir en resa på +6 mil ToR
    Så vi får se om jag hinner hämta luren idag på lunchen, annars blir det fredag.

    Är lite nyfiken på om det blir en ny eller restaurerad/lagad telefon?
     
    Kristy och chraist gillar detta.
  12. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 941
    Mottagna gillanden:
    2 228

    MINA ENHETER

    Det är väl DHL Freight som inte klarar att komma överrens med DHL Express eller något sånt. Samma orsak till att jag inte beställer från Google Store.
     
    Salvion gillar detta.
  13. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 709
    Mottagna gillanden:
    5 570

    MINA ENHETER

    Hoppas du får en ny men finns risk att det blir en refurbished. Kolla skicket noga, framför allt om det finns damm eller smuts vid kameralinserna.
     
    Salvion och chraist gillar detta.
  14. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 639
    Mottagna gillanden:
    1 191

    MINA ENHETER

    var glad du har leverans 10-12. när jag får nåt via dhl är det levereras mellan 08:00-17:00. Allt beror på vilken firma som dhl har anlitat hos dig. i mitt fall är det klåparna lastbilscentral.
     
  15. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    *Sista uppdateringen*
    Då hämtade jag telefonen idag

    Här kommer lite bakgrund i fall flera råkar ut för liknande saker eller bara är nyfiken inför ett köp.

    Pixel 7 Pro, Obsidian, 256 gb
    Telefonen är köpt av Google i Sverige 6 oktober 2022
    Nästa all kontakt sköttes via mejl fastän jag hade föredragit telefon så blev det som Google ville.
    Pratade med flera olika personer i samma ärende så en hel del trams från deras sida då dom tydligen inte löst min beskrivning att skärmen var helt 100% svart/död och att telefonen troligen fungerade "under ytan" men jag kunde ju inte göra något...

    Till slut fick jag RMA sedel och blankett för inlämning med streckkod.
    Transporten gick fort, från att jag skickade den till dess jag kunde hämta den gick det 8 dagar och jag hade möjlighet at hämta den på dag 7 (skickades 25 april och hämtades 4 maj)

    Total tid för ärendets början den 18 april till 4 maj är 17 dagar.

    Jag fick också 2 möjligheter innan jag skickade in den
    1. betala i förväg för en telefon och få pengar tillbaka när dom fått returen.
    2. skicka in telefonen och vänta på retur.
    Jag valde nummer 2

    Utan att veta så tvivlar jag på att dom testat eller försökt att laga telefonen, troligen kollar dom ätt det är rätt enhet och sedan skickar dom retur.

    I mejlet som bekräftar en telefon i retur står det

    Jag hoppades att det var en helt ny enhet i original kartong, men det var en refurbished enhet :mad:

    Kartong
    [​IMG]

    Kartong
    [​IMG]

    Inuti kartong
    [​IMG]

    telefonen
    [​IMG]

    telefonen
    [​IMG]

    Plasten runt telefonen var otroligt sunkig/repig.

    Telefonen i sig såg ut som ny jag kan inte se minsta defekt, MEN jag är inte så petig.

    Jag är förbaskat störd på att jag får en annan lur tillbaka som jag inte vet något om, OM det är så att det finns ett fel på skärmarna så inbillar jag mig att om jag fått en ny från hylla att det kan var små eller större förändringar gjorde sedan första batchen gick ut, denna telefon kan ju vara "lika gammal som min"

    Också!
    Jag skickade in den KOMPLETT med var enda pappersbit och skyddsplast med och får tillbaka den utan något...NADA! inte ens usb sladden, inte manualen, inte låda. inte den där adaptern som jag vill minnas följde med :mad::mad:

    Nu håller telefonen på att startas upp och installeras så i helgen skall jag mejla Google om ovan, vi får se vad dom säger, så detta kanske inte alls är sista uppdateringen :P;)

    Hoppas någon kan ha nytta av mina erfarenheter.
     
    MikkeNoOne, Kristy, Jowee och 4 andra gillar detta.
  16. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Tyvärr så blir det en fortsättning på detta...

    Jag mejlade Google och frågade varför jag inte fick en original kartong så att jag om jag vill kan sälja telefonen på ett seriöst sätt OM jag senare vill det?

    Då fick jag svaret att

    Man häpnar!
    Så jag skickade bilder ovan och får svaret att dom IGEN skall undersöka och tillslut detta svar.
    Mejlet innehåller en fråga om original förpackning, USB sladd samt adapter och manual.

    Dom svarar inte ens på min fråga så jag har svarat dom igen och bett att få lämna tillbaka min refurbished telefon och få pengar tillbaka, chansen att jag får det är minimal antar jag.

    Jag häpnar hur oengagerade dom är och detta är på pricken hur jag inte vill bli behandlad som kund, en produkt för c.a 10k som går fullständigt sönder efter drygt 6 månader.
     
    krilla37, Mr. Ofi och Kristy gillar detta.
  17. RobinAug

    RobinAug Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Jag tror enheterna som ersätts kommer så. Har fått två helt nya telefoner via Google/Telia och de har kommit på samma sätt. Utom kartongen då eftersom jag hämtade ut de i butik. Varför ska som slösa material och pengar när de bara kan plast in och skydda mobilen och skicka den.
     
    katho gillar detta.
  18. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 693
    Mottagna gillanden:
    4 346

    MINA ENHETER

    Brukar alltid vara så oavsett vilken tillverkare det gäller. Likadant att det är refurbished. Inget konstigt.

    Brukar även stå i instruktionerna. Man får ha lite koll själv.

    Har bara erfarenhet från Apple då frugans telefon behövde skickas in, samma sak.
     
  19. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    1 283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Senaste uppdateringen.

    Jag begärde att få köpet häva och pengarna tillbaka så att jag kan köpa en ny telefon.


    Och med detta så är jag nästan helt klar med detta, det finns inget mer att göra.

    Jag har nu begärt att jag får tillbaka den inskickade USB sladden, adapter och lådan för telefonen även om låda och nuvarande renoverade telefon ej matchar.
    Skall jag vara ärlig så tror jag inte jag kommer få det heller men vi får se, och när denna delen är klar lägger jag ner mina försök att få en annan lösning på detta.

    Det känns mycket otillfredsställande att det blev på detta sätt för mig, men man måste också inse när man slåss mot en för stor motståndare och lägga det åtsidan och gå vidare.

    Hoppas att fler ser detta och tar med det i beräkningarna när man köper produkter ifrån Google att detta är ett möjligt händelseförlopp vid problem, hoppas dock att jag är ett undantag!.
     
    Kristy gillar detta.
  20. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 056
    Mottagna gillanden:
    20 331
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Nu vet jag inte i detta fall, men de gånger jag har skickat in telefoner på reparation har det stått i brevet/mailet jag fått att det bara är telefonen som ska skickas in, inga tillbehör. Det brukar vara så, om problemet inte har med ett tillbehör att göra.
     
    eastbound, GunnarWik, drzap och 4 andra gillar detta.