Trasig display på HTC Desire - kostnad?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av onetoke, 10 maj 2010.

1. Whylex

Whylex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tappade min i morse när jag klev upp ur sängen, först dunkade den i väggen, ner på listen och sen i golvet. Tro fan jag var nervös när jag skulle plocka upp den då den landat med displayen neråt. Den är hel! Inte en enda spricka, ingenting. Nu har jag tryckt dit ett skydd fort som attan :P

2. Jejje

Jejje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Lämnade in min i närmsta teknikmagasinetbutik, Dom fixar med transport till reparation.. Naturligtvis får jag betala men jag återkommer med prislappen på kalaset. Trevligt bemött iallafall.. Jag hade naturligtvis beställt via teknikmagasinet på webben.

3. ojva

ojva Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jaha, fått tillbaka min nu och den verkar funka och bra displayen är hel igen. :) Dock kostade det 1500kr att byta den. 1200kr i självrisk så man "sparade" 300kr iaf...

4. ĝ

ĝ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skönt att höra att det inte blev dyrare. :)
    Visst, 1200KR är en del, men jag var rädd att det skulle kunna gå på runt 2000...

5. ojva

ojva Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja, men utan allriskförsäkringen(drulle) hade det blivit 1500kr...fast det är klart, kunde ju varit ännu dyrare.

6. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Vilket försäkringsbolag var det?

7. ojva

ojva Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Moderna

8. Pablo

Pablo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till alla er med skador på era telefoner, har en kontakt som ger riktigt bra pris vid reparationer som inte täcks av garantin av HTC telefoner, maila mig så berättar jag mer :)

9. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Varför inte berätta mer här? Det var ju iaf så viktigt att du var tvungen att registrera dig och skriva en post. Eller?

10. Pablo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anledningen till att jag inte kan berätta mer här är väl ganska självklart eller?
    Jag tyckte bara synd om alla stackars Desire ägare på detta forum som hade haft otur, jag är själv en av dem fast jag hade lite tur i oturen att ha en bekant som kunde ge mig ett mycket bättre pris.
    Alla vi som skaffar en fin telefon oavsett om det är en Desire, Legend eller vilken telefon som helst tänker väl aldrig på vad det skulle kosta oss att reparera en trasig skärm när vi står i butiken och gör valet annars skulle det få oss att välja en billigare eller en med mindre skärm... nej, vi väljer efter utseende, vad vi önskar kunna göra med den, vad vi har hört om den, därför tänkte jag att det var bra att dela detta info med andra, jag besöker dagligen Swedroid men hade aldrig tänkt på att bli medlem på forumet förran jag såg hur många som har drabbats av samma öde som jag
    Svarar det på dina frågor??

11. Pablo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anledningen till att jag inte kan berätta mer här är väl ganska självklart eller?
    Jag tyckte bara synd om alla stackars Desire ägare på detta forum som hade haft otur, jag är själv en av dem fast jag hade lite tur i oturen att ha en bekant som kunde ge mig ett mycket bättre pris.
    Alla vi som skaffar en fin telefon oavsett om det är en Desire, Legend eller vilken telefon som helst tänker väl aldrig på vad det skulle kosta oss att reparera en trasig skärm när vi står i butiken och gör valet annars skulle det få oss att välja en billigare eller en med mindre skärm... nej, vi väljer efter utseende, vad vi önskar kunna göra med den, vad vi har hört om den, därför tänkte jag att det var bra att dela detta info med andra, jag besöker dagligen Swedroid men hade aldrig tänkt på att bli medlem på forumet förran jag såg hur många som har drabbats av samma öde som jag
    Svarar det på dina frågor??

12. Jejje

Jejje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

1312kr kosta det mig att få min lagad. Men efter det fungerar inte GPS'en Hade heller haft min telefon med trasig skärm och fungerande GPS som det var innan jag lämnade in den. :( så nu får jag skicka in den igen... JAG STÅR INTE UT ATT VARA UTAN MIN KÄRA DESIRE!!!!

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=12147

13. ojva

ojva Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Verkar ju skumt att inte GPS:en funkar...?

14. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Lämnade in min 05-31 hos anovo kl 10.30. Kostnadsförslag fick jag kl 8 06-02, svarade på detta kl 17 06-02. Telefonen var klar att hämta kl 11 06-07.
    Väl uthämtad la jag genast märke till dammkorn under skärmen. Lämna tillbaka, vänta 10 minuter, fixat. Stoppade sedan in mitt SD-kort och SIM-kort, som inte hittades av telefonen. Blev att vända tillbaka mot anovo och låta dem springa upp med telefonen ännu en gång. Nu är allt dock klart till en kostnad av 1550 kr.

I övrigt undrar jag om någon av er som lämnat in telefonen på reparation har fått nya void-märken på era skruvar i telefonen? Mina är helt brutna...

15. Filbro

Filbro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vafan. Jag lämnade också in min 05-31 men ärendets status är fortfarande "arbete pågår". Men det är alltså vettigt att kolla igenom den på plats!

16. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

@Spanga
    Jag ryser när jag läser ditt inlägg. Du lämnar in telefonen och får tillbaka den, genast
    ser du en defekt (damm under skärmen) och nu undrar jag varför Anovo inte sett
    detta själva. Du klagar och får tillbaka den efter 10 minuter, nu undrar jag hur fan de
    jobbar. Slet de upp din mobil, blåste rent den lite snabbt och tryckte igen den på
    10 minuter? (Jag hade kollat efter märken på sidorna efter det). Sedan avslutar du
    med att de inte heller satt på några nya VOID-märken. Grymt, du har just nu en mobil
    utan garanti.

Nu börjar jag förstå hur de arbetar och Varför 9 av 10 mobiler som åker in där
    kommer tillbaka med samma fel eller ytterligare fel. Jag hoppas min mobil håller
    för att lämna in den till dem verkar vara desamma som att kasta den i soptunnan.

17. peppo

peppo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Råkade trampa på min Desire för några veckor sen. Lämnade in den till Telia med förhoppningen att det skulle gå på garantin, och begärde att prisuppskattning skulle lämnas.
    Hade räknat med nåt kring 1200... en sån kostnad hade jag kunnat klara. Men idag får jag ett brev från Anovo där de önskar 3197,50 för att byta displayen. Och utan någon försäkring utöver sambons hemförsäkring via facket så blir det att stå för fulla kostnaden själv. Så det blev en kort (1 1/2 månad) tid med "superphone" för mig. Har ej råd med detta -- har en 7 veckor dotter och inte möjlighet att få slut på pengar innan nästa löning.
    Så det blir att skrota telefonen för en kostnad av 262,50.
    Det enda jag nu undrar över är hur Telia ställer sig till att avsluta ett bindande abonnemang i ett sånt här fall. Känns ju bisarrt surt att betala för surf och Spotify premium med en Nokia 1208 på fickan. Telefonen lär jag väl få fortsätta betala, men...
    suck suck suck.

18. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det var tråkigt men onödigt dyrt.
    Lämna den till anovo själv. Så mycket ska det inte kosta. Vad vill de byta?
    Man kan ju byta skärmen själv också.

Surt att telefonen pajade men du lär inte få avsluta något bundet abonnemang tyvärr.
    Att ta en självvållad skada på garantin går aldrig.
    Kolla om du kan få drulle i hemförsäkringen som tillägg så har du ett litet extraskydd i framtiden.

Last edited: 14 jun 2010
  19. peppo

peppo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

3200 är vad Anovo själva skrivit på papperet jag fick hem med posten idag...
    Gav vika och lånade pengar för att fixa skiten... blir att aldrig lämna den utan skydd från och med nu...

20. Grottroffe

Grottroffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fyfan, stackars jävel :(.
    Vakar som en hök över min, men jobbar på ett lager så det är väl bara en tidsfråga innan den får kyssa golvet. Utrustad med drulle är man iaf.