Sutligen sitter jag hemma med en defekt produkt från samsung, for att www.webhallen.com inte är sammarbets villiga och inte vill hjälpa sin arma kund. För att summera; 1, handlar en samsung tablet hos www.webhallen.com 2, upptäcker fel på tableten 3, går till www.webhallen.com och försöker att lösa situationen,dom hänvisar till samsungmedmotiveringen att samsung skickar en ny med dhl post. 4, samsung säger att det är www.webhallen.com som ska tahand om ärendet, och att det hos dem ska ske en doa. 5, www.wehallen.com kollar på enheten och säger att dom inte tar hand om ärendet, när jag säger att jag vill göra en doa, säger webhallen att det inte är fel på enheten och att det måste vara fel på enheten för att dom ska kunna göra en doa. 6, jag pratar med konsumentrådgivningen som skäller på mig (!) och säger att jag måste stå på mig, men nämner även att dom inte kan neka mig en reklamation. 7, jag går rakryggad till www.webhallen.com och säger att jag vill göra en reklamation. 8, www.webhallen.com säger att det kommer att kosta mig ca 1000sek och 3-4 veckor vänte tid pga reparations kostnad och väntan. 9, jag tar tabletten och går skamset hem med tårar i halsen och tänker att dom 7000seken kunde jag använt till något som fungerade. Jag vet inte riktigt var jag ska vända mig for att få hjälp i ärendet. Någon som har tips?
Du skulle behöva ha med dig någon vuxen som kan lagen till skillnad från webhallen som inte verkar kunna den. Försök få konsumentvägledaren att ringa till webhallen åt dig. Bäst vore förstås om han/hon kunde följa med dig dit men det kan bli svårt.
Men va fan är detta! Vad håller webhallen på med?, och det går inte att vara mer bestämd? Skulle fan stå och skrika i butiken tills jag fick en ny eller polisen kommer!
Jag är själv 27 och jobbar i butik, men iochmed att webhallen säger att det inte är fel på den så gör dom ingen doa, men så var det inte förens jag hade pratat med samsung. Efter ensnabb googling (problem med webhallen) så märkte jag at jaginte är den enda som har problem med webhallen.
Om det är fel på den eller ej är inte upp till dom att bestämma. Är den defekt så är den. Möjligen kan personen du hade att göra med inte hålla med om att den är doa, men att du ska betala för någon reparationskostnad kommer inte på fråga, speciellt om du har garanti kvar (12 månader). Om de vägrar åtgärda felet kostnadsfritt, säg att du kräver häva köpet. Detta med reklamation ska inte vara något problem även efter garantitidens slut, även om butikerna kan vara kinkiga. Stå på dig! Jag har fått många varor fixade gratis låång tid efter att garantin gått ut. Jag tror att du lyckats stöta på en inkompetent medarbetare på webhallen, gå dit igen och prata med någon annan. Skulle detta inte gå eller skapar dig obehag, ring till webhallens huvudnummer och få hjälp där. Låt oss veta hur det går, du ska aldrig behöva gå ut ur en butik med gråt i hals när du som konsument har uppenbart rätt!
Be att få prata med någon ansvarig på/för Webhallen. Så här ska det inte gå till. Missförstå mig rätt, men det låter så dumt så nästan tror du driver med oss, även om jag inte tror du gör det.. Be att få häva köpet om dom inte byter ut den.
Jag sa i steg 5 att jag ville häva köpet, då sa dem att eftersomatt jag hade öppnat förpakningen så kan jag inte häva köpet. Jag ska ringa konsument kontakten imorgon och se om dom har några konkreta förslag. Visst är det en bedömmnigs fråga ang doa'n, men dom sa att samsung skulle byta den och sen när jag sa att samsung sa att webhallen var ansvariga för det hela så var den helt plötsligt inget fel med den längre. Skulle dom.sagt från början att det inte var fel på den så hade jag inte blivit ledsen, men nu sa dom att den var trasig osv...
Det märks att du tänker mycket på detta. Gör inte det. Blanda inte in vad den och den sa etc. Du har garanti, den ska lagas. Punkt!
Den ska väl bytas ut, omgående, enligt Samsung själva tom. Du ska inte behöva ha nåt med Samsung att göra, men jag tycker du ska påtala alla dessa problem för dom, och vilket krångel du drabbats av, och hur dåligt du mår iom. alla bekymmer - när du eg. borde vara glad och njuta av ditt nya köp.
Hur har det gått? Mår fan illa av att butiker/försäljare kan hålla på sådär. Har lust att åka och skälla ut dom.
Jag rinher till både samsunh och webhallen ca varjedag och ställer samma frågor. Det verkar ha gett lite resultat, jag fick nummer från samsung till olika reperatörer, ochjag ringde för att fråga ang. Pixelpolicyn samsung har med tab, och det verkar inte vara fastställt från samsungs sida, så dom byter ut alla tabbar som har pixelfel. Så jag måste bara ha "bevis" från webhallen att jag var inne med tabben under doa tiden. Har dom kvar papper på det så kan jag själv lämna den till verkstad och få en ny direkt på garantin.