Tre Fastpris kampanj, sjuk

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av peak282, 5 mar 2012.

1. Skydive

Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Deras kundtjänst har bekräftat här på forumet att dom skall vara olåsta och obrandade så det kan ju inte stämma!
    Ring dom istället på måndag.
    Jag gjorde min beställning på nätet (se ovan) och skev några rader om att ordern enbart gäller om telefonen är obrandad och olåst.

2. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Fan vad jag ångrar mig nu, gjorde en beställning på mobilizera och deras telefon är låst.

Skulle ha beställt från ph istället, men visste inte att dom var olåsta där!

Kan man göra något åt det, tro?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. Beeboop

Beeboop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Mobilizera erbjuder dig som konsument öppet köp i 14 dagar från inköpsdatum (datum på kvitto) om inget annat anges och gäller alla produkter (undantaget värdebevis och presentkort) i Mobilizeras sortiment inklusive abonnemang, som inhandlats i någon av våra butiker." 14 dagar bör ju även gälla på distansköp

4. Skydive

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Telefonen har ju omöjligt skickat så du kan ju lätt avbeställa ordern, ring dom på måndag!

5. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag var inne i butiken och beställde, men när jag gick tillbaka för att kolla med dom om det gick att göra något så fick jag till svar att det inte går att ångra eftersom det är en kampanj!

6. Skydive

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har du redan betalt? Kolla på kvittot och se om det står öppet köp.
    Öppet köp är inte lagstadgat, men du har inte ens fått varan ännu vilket borde göra att du kan avbeställa! Regga dig på http://konsumentmakt.ifokus.se/ och ställ frågan där, jag är osäker!

7. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Nej jag har inte betalat något, bara skrivit på kontraktet!

8. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Mobilizera skulle jag aldrig någonsin ha något med att göra räcker med att säga att en telefon var på reparation i sammanlagt 3 månader av fem och sen var den spårlöst försvunnen. Otrevlig och okunnig personal som hävdade att dom minsann kan konsumentköplagen, som tur var så var det inte min lur nen vansinnig är nog snällt uttryckt att jag var. Fler frågor kan göras via pm. Hoppas det löser sig för dig.

9. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Tänk på att ni kan slippa undan aktiveringsavgiften om ni ringer eller chattar med phone house ist för att beställa via hemsidan.
    Jag bad dem ta bort den och det var inga problem. De påstår sig ju prismatcha och tre.se tar inte ut aktiveringsavgifter.

Phone house har tidigare skrivit att 14 ångerrätt startar när man fått telefonen, inte abonnemanget. (kolla i tråden)

10. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Om du använder dig av abonnemanget och sedan ångrar köpet så kan du bli ersättningsskyldig för trafiken, alltså samtal, sms, mms och surf.

dweebling gillar detta.
  11. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tre verkar ha tagit bort one x från hemsidan? lr är det bara jag som inte hittar den...

12. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag har inte ens fått något sim kort, kan jag ångra och köpa av dig istället så jag får olåst?

Vet inte hur jag ska göra eftersom han i butiken vägrar ta tillbaka abonnemanget?!

13. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    274

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har beställt via 3 men ångrar mig nu då jag vill ha en svart! Hur skall jag göra om jag vill köpa via er istället?? Avbeställa skall ju inte fungera enligt 3s hemsida. Är detta något som ni kan hjälpa mig med? Sen så är jag utomlands och jag kommer hem den 22 april, så jag undrar om man kan beställa nu fast till den datumen??

Mvh

14. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Det är tråkigt att de inte vill ta tillbaka abonnemanget speciellt om de påstår sig ha öppet köp. Vill dock påminna om en liten del i kkl:

"Avbeställning

Du har alltid rätt att avbeställa en vara innan den har levererats till dig. Säljaren kan då inte kräva att du ska fullgöra köpet och betala för varan. Han har däremot rätt att kräva ersättning av dig för kostnader han har haft i samband med beställningen, till exempel fraktkostnader."

Iofs så räknas inte abonnemang som en vara utan en tjänst vilket kan sätta lite käppar i hjulet. hör med deras kundtjänst vad de säger.

15. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Jag vet en del som har avbeställt så det borde inte vara några problem som jag förstått det.

Du kan lägga en beställning men som tidigare nämnts kickar abonnemanget igång direkt, om telefonen kommer till ditt utlämningsställe innan du kommit tillbaka så kan vi förlänga liggetiden av paketet om det skulle behövas.

Förresten, gällande abonnemanget. Anledningen till att abonnemanget går igång direkt genom oss är att vi som återförsäljare inte har möjlighet att skjuta upp startdatum utan det aktiveras när det registreras. Jag såg att det var någon som undrade det tidigare i tråden.

16. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Nu pratar vi alltså om en fysisk mobilizera butik, säljaren påstår att man aldrig har rätt att ångra en kampanj, utan har man skrivit under kontraktet så får man stå för det.

Jag har bokat en HTC one x men vill hellre ha en olåst!

Jag har varken fått sim kort eller telefon!

17. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    274

MINA ENHETER

Ok bra! Tror du att det är några problem om jag väntar tills mitten av april innan jag beställer?? :)

18. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Jag förstod det och därför citerade jag kkl istället för distans- och hemförsäljningslagen.

Upptäckte dock att de inte verkar ha en kundtjänst däremot men deras öppet köp-regler nämner inget om undantag vid kampanj

http://www.mobilizera.se/38/om-mobilizera/oppet-kop-bytesratt.html

19. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Det enda problemet som jag kan se då är att telefonen redan kan ha skickats från 3 och då tar det en del tid för att den ska komma tillbaka till dem och att återtag på abonnemanget/förlängningen tas bort. Risken är alltså att du i så fall kanske inte hinner teckna genom oss medans kampanjen är igång.

20. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Ok, så med andra ord borde jag kunna övertala säljaren att häva köpet?
    Om det går, kan jag isåfall beställa av dig, en HTC One X, och är det garanterat att den är olåst?

Innan jag beställde i mobilizera butiken så var jag inne på phonehouse här i stan, och säljaren påstod att man inte kunde få en HTC One X med den kampanjen.
    Det är därför jag valde mobilizera!

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk