Tre Fastpris kampanj, sjuk

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av peak282, 5 mar 2012.

1. GriZzm0

GriZzm0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Men att bland annat många HTC-lurar även kostar 50-100kr per månad så tycker jag fortfarende att 3-dealen är bättre.

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det beror på hur man ser på det, rent prismässigt är Tele2s erbjudande bättre OM man är student - är man inte det (eller inte har mecenat kortet) så får man ju inte ta del av erbjudandet. Men vill man ha tex en Sensation XL så blir ju 3s billigare då det kostar extra hos Tele2 :)

Inträdesavgiften går som det pratats mycket om här i tråden lätt att få bort dessutom.

3. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Blåtandheadset? Var då?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja jo... men samma erbjudande har ju faktiskt tele2 för studenterna också. Visst 3's inträdesavgift är ju faktiskt högre så visst då kan man ju säga att man tjänar på det. hehe Men bt-headset är ju trevligt.

5. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du beställer en Samsung på tre.se så medföljer ett bluetooth headset till vissa av modellerna!

6. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Sant, jag skrev ju att det var ju studenter som fick tele2's nya erbjudande. :-) Men visst, är man inte student, så är ju 3 det bättre valet.

7. mickeyman

mickeyman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm enligt tele2 så: "Vad händer om jag slutar studera innan bindningstiden tar slut?
    Du har studentpriset hela bindningstiden, även om du slutar studera innan dess. Det viktiga är att du har ett giltigt kort när du gör köpet. Sedan har Tele2 rätt att, efter att bindningstiden gått ut, ändra ditt pris till ordinarie pris."

Kör man på 3 så får man behålla 349:- så länge man vill.

8. nexusS

nexusS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Asså, är det någon som varit inne i 3's tråd på facebook?

Fan va folk är lacka på att de inte får byta till 3Total för 349kr :D En del försöker med alla knep för att försöka få det uppsagt etc! !! Tragikomiskt måste jag säga :)

9. attaturk

attaturk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej allesammans!
    Hoppar in lite sent i den här diskussionen med en fråga till alla er som redan hunnit teckna/fått simkortet till tre fastpris. Jag är ju jäkligt sugen på att teckna mig till abonnemanget främst för att de saluför 32mbit mobilsurf. Jag pratade med en kompis som tecknat samma ab med iphone 4s och trots att han hade full 3g täckning fick han inte ut mer än 7 mbit trots att telen skulle klara minst 14mbit. Detta i kungälv centrum.

Jag undrar alltså hur det ser ut för er. Hur mkt får ni ut av datasurfet, helst om någon har en mobil som klarar 21mbits gränsen som kan uttala sig?

Är en dealbreaker om hastigheten förblir mer eller mindre densamma. Bor f ö i centrala Göteborg

10. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har inte fått min mobil, men abonnemanget är aktiverat och jag har fått ett nytt simkort. Min mobil SGS2 klarar 21mbit/s (marknadsförs som 16). I centrala uppsala får jag ut mellan 7-14mbit/s på kvällen (när nätet är som mest belastat) och på natten (vid typ 3/4) ligger jag på 14/15 mbit/s konstant!

Iphones 14.4mbit/s marknadsförs som 10mbit/s, vilket gör att 7mbit faktiakt är en bra hastighet! :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 15 mar 2012
    attaturk gillar detta.
  11. attaturk

attaturk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väldigt tacksam för det snabba svaret. Har du någon uppfattning om låtarna på ex spotify hoppar igång snabbare nu efter bytet mot tidigare. Har tidigare suttit med HTC desire och 6mbits abb från Halebop, där det tragglat länge och mkt för att en låt skall streama

12. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Alltså 32Mbit/sek är alltså ett hypotetiskt tal, då allt är precis som det ska. Alltså perfekta förhållanden, vilket aldrig kommer att ske, eftersom det inte finns. Den hastigheten gäller i s k laboratorieförhållanden. Däremot skall man kunna nå beroende på lur. Min lur skall t ex klara upp till 14Mbit/sek, vilket i sig betyder att farten skulle hamnar runt hälften vilket jag haft några gånger. Klara din mobil ännu högre farter så är det som bäst runt hälften av vad mobilen klarar. Skall säga detta är vad jag märkt som sagt, inget vetenskapligt belägg bakom det jag sa... hehe.

attaturk gillar detta.
  13. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag satt med ett 10mbit abonnemang tidigare hos 3 - men jämfört med mitt 6mbit hos Tele2 så är det stooooor skillnad. Låtarna hoppar igång inom 3sekunder för mig - oftast direkt!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 15 mar 2012
    attaturk gillar detta.
  14. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Grrr !

Var ju typ ett års bindningstid kvar på abonnemanget som jag tänkte förlänga...

Hoppas att de kommer med något liknande om ett år igen då.

15. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Jag ser att du har Telenor. Gör såhär för att ta del av erbjudandet.

1. Ring telenor och säg att du vill byta abonnemangsform till Surfa 79. Det är en möjlighet de marknadsför så det är inga konstigheter. Den enda nackdelen kan vara att en eventuell förhöjd månadskostnad tillkommer.

2. Begär slutfaktura. Det borde bli 79x12 (månader). Om du har förhöjd på t.ex. 200 kr blir det 279x12.

3. Portera ditt telefonnummer till 3 eller Tele2 och ta del av den grymma kampanjen.

Det du borde fundera på är följande frågor.

a) Hur mycket landar din räkning på idag? Landar den på runt 250 eller mer så är det helt klart värt det, om inte b) är ett problem.
    b) Vad blir beloppet för din slutfaktura? Min uppfattning är att om du har en slutfaktura på upp till 2000 kr kan det ändå vara värt att betala det i en klumpsumma, med tanke på att du får en telefon kostnadsfritt, givet att du redan betalar en relativt hög månadsräkning förstås.

Lycka till! :)

16. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sitter på ett abonnemang med 7 månader bindningstid kvar hos Tele2 så tänkte begära slutfaktura och gå över till tre, men vill samtidigt behålla mitt nummer. Tänkte köra på one x dock så är det 8 v leveranstid på den så min fråga är hur bör jag göra?

Är det någon som vet ifall ens simkort omvandlas till ett kontantkort efter abonnemangstiden är slut (hos tele2), och ifall jag kan vänta med min nummerflytt till 3 eftersom det är så lång leveranstid?

17. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

@Amedi21
    Tack för tipset.
    Dock så gäller inte detta mitt abb, utan frugans, men det gick att lösa, hon har ju tre, som om man betalar 4x199 för att få 6 månaders bindningstid kvar så var det lugnt. Hennes räkningar brukar ligge från 500kr och uppåt, så man kommer ju att tjäna på det.

Det enda som är synd är att jag då inte kan få någon surfplatta. Då jag var tvungen att göra detta via telefon hos 3's kundtjänst och de kunde inte släppa surfplattor med detta erbjudande. Men jag kan ju iallafall få abonnemanget, som egentligen är det jag är ute efter.

18. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kontantkortet blir inte ett abonnemang efter tiden är slut, utan du har samma abonnemang kvar, dock så har du rätten att säga upp det, tror uppsägningstiden är 2 eller 3 månader, dock om du porterar ditt nummer så slipper du detta när bindningstiden är slut. :)

19. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag läste på 3 hemsida att om man har 6 månader kvar av abonnemanget så kan man förlänga, så då slipper du slutfaktura.

Ett tips, ifall du vill ha detta abonnemang med en surfplatta kan du alltid köpa asus padphone med tabletlådan när den släpps och sälja telefonen som du får med :)

20. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Din första mening måste du råkat byta plats på kontantkort och abonnemang va?
    Ok, då uppstår problemet att jag kommer vara utan mitt nummer tills jag får min one x ifall jag skulle portera direkt efter jag krävt slutfaktura.
    Ska försöka ringa tele2 igen men deras kö är oändlig känns det som.