Tack för input'en Nth och cammen3

Nja ingen dunder stor ringare, blir väl ett gäng timmar, till sambon mest (telia) samt dotter och fasta telefoner. Mest långa samtal. Och då väljer jag ju såklart "Telia Vänner" samt "TreVänner 69", då har jag 3000sms/min till sambo, samt 3000sms/min till dotter och fasta nummer. Många jag känner har dessutom tre eller telia, bara en bråkdel kör med andra operatörer och då har jag ju ändå 160 kr över till öppningsavgifter/samtal/sms till dem. Så för mig så känns det ju nästan som ett total Ab, bara det att det är billigare. Till o med billigare än 349 dealen
Skämt o sido, Total 349 var/är ju oslagbart och som du säger firar dom jubileum nästa år, och binder jag upp mig på 24mån nu så är det ju kört för min del att ta del av en ev. dunder deal då.. Känns surt, men samtidigt så känns det o värt att köra på med det obundna 199 pott ab'et jag har idag, lägger jag till (som jag tänkt) Max surf nu så får jag 5Gb för 149 kr och ligger på en fast kostnad på 287kr... (Har "Plus surf" idag och de två nämnda "vänner tjänsterna") Har ni någon idé om någon annan obunden (lr max 12mån) ab form som kan vara bättre för mig tills nästa "sweet deal" kommer så är jag tacksam, men jag tvivlar att det finns. "Enda" kravet är att det använder 3´s 3G nät, då det är det enda som fungerar tillfredställande på min arbetsplats...
Tillägg: Såg även när jag lusläste prislistan att så länge inget annat nämns så ingår inte IP-telefoni, samt att hastigheten verkar ligga på 10/Mbit. Har slängt en fråga till min "3 kontakt" för att få bekräftat vad som gäller.
Click to expand...