Tre Fastpris kampanj, sjuk

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av peak282, 5 mar 2012.

1. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Till 64 kbit som är totalt oanvändvart:P

fluppen gillar detta.
  2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Okej. Jo det rings mycket till alla operatörerna. Även om jag smsar mer än jag ringer. Så jag ska fan i mej slå till :)

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Då passar det säljaren beskrev nog väldigt bra för dig! :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. Frequey

Frequey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Trodde också det var 5 gb men jag kan bekräfta att enligt de på Tre så är det ett specialerbjudande med surf max och 10 gb.

5. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Som Tele2s 3G nät då!

Ho ho ho! :P

wMathy gillar detta.
  6. Niklase

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Haha ja ungefär, dock är 64 kbit stabilare ;)

Last edited: 16 maj 2012
  7. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Skulle kunna tänka mig att ta en SGS3 hos Tre, skulle vilja köra samma deal som ovansående FAST med Pott 299, kruxet är ar om man tecknar via Tre så är det förhöjd avgift på 99kr i 24mån. Min fråga är, om jag skulle köpa den via TPH kan jag då komma runt det genom att betala 2400:- kontant för luren så jag slipper höjd månadskostnad!? Hos de flesta andra operatörer kan man väl göra så? Varför har Tre ett sådant konstigt system? (Vet att det skulle bli samma pengar, men vill hålla månadskostnaden nere, och 399 använder jag inte på en månad... Det som lockade mest var ju 10Gb surf..) :)

8. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ring och fråga 3 direkt eller hör efter i deras LiveShop. Det borde inte vara några problem. Det är sällan det väl du efterfrågar går att göra direkt på beställningssidor.

9. iNDePeNDeNt

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tre's Live Shop gav jag inte mkt för.. Hann inte ens ställa klart frågan innan hon klagade på min uppkoppling (har 100/100 lina) och hänvisade mig till att ringa ist.. Haha. The Phone House var trevligare och där gick det att göra som jag efterfrågade, fast till ett högre pris, ca3200. Så nästan en tusing mer. Kanske är mer värt då att ändå ta den för 399, fast jag inte förbrukar det, totalkostnaden blir ju iaf mindre.. Å andra sidan så gillar jag att hålla mina fasta kostnader nere på så låg nivå som möjligt.. Det enda som lockar med den dealen egentligen, är ju den "fria surfen".. Får nog fundera lite till..
    SYND att total 349kr/mån tog slut innan SGS3 kom, tror dom fått en MASSA fler kunder på det viset.. Undra om dom kommer köra den kampanjen igen i år!? Någon som sitter på inside information? :)

10. iNDePeNDeNt

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Ursäkta att jag lånar tråden, hade ju helst velat ha 349:- total men då den inte längre är ett alternativ så funderar man ju på alternativ.. Nu funderar jag på om man kan jämställa Pott 299 med det abonnemanget.. Ur min synvinkel iaf.. Man får just nu fri surf (10gb) men jag ser inte till vilken hastighet, samma som total alltså. (hastigheten är iaf minst 10Mbit/s och tror inte det går att få högre än så där jag bor) Framkommer inte heller om det inkluderar IP telefoni vilket total gör. Med 299 pott kan jag utan problem ta tilläggs tjänster till samtliga operatörer 'a 3000 minuter/sms till samtliga vad jag förstått och på den punkten är det ju ett + till pottens fördel? Nu kommer jag bara lägga till 2 av 4 tillägg då jag inte behöver mer och har då drygt 160 kvar att disponera på vad jag känner är viktigt.. Får ju Voddler i 6mån och är det något att ha kanske det blir det? Låter det som att jag tänker rätt eller finner ni luckor i min teori så säg gärna till! Vill för en gångs skull göra ett väl genomtänkt val. Mvh :-) (sorry om det blivit konstigt skrivet, använder mobilen just nu..)

11. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det låter genomtänkt och bra om du inte är en storringare. Tänk på att det är bättre att välja ett lägre abonnemang om man är osäker, då kan du byta upp dig om du skulle vilja.

Fördelen med pott är att du enkelt kan ändra tilläggstjänsterna och då också villkoren för samtal, sms osv.

Angående om IP-telefoni ingår borde det finnas en fullständig prislista på tre.se

Annars ring kundservice :)

Känns som du tänkt på det mesta

Skickat från min Galaxy Nexus

Last edited: 16 maj 2012
  12. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag är glad att de inte hade kampanjen kvar tills SGSIII kom av den anledningen att de kanske hade fått samma problem med sitt nät som Tele2 upplever.

Gällande ett liknande erbjudande så är chansen minimal att det händer i år igen. Dels för att det är väl inte riktigt ekonomiskt helt lysande och för att om många kunder på samma ställe skaffar samma operatör försämras kapaciteten i nätet. 3 fyller dessutom 10 nästa år vilket lär firas med något fint erbjudande - det är väl troligtvis det närmaste man kan komma ett lika bra erbjudande. Däremot är ju deras pott erbjudande väldigt bra också eftersom surf ingår.

Eftersom det blev dyrare skulle jag rekommendera dig att du ringer 3 eller kör på det för 399kr/månad eftersom du ändå handlar om 1000kr du kan göra något roligare med :)

IP-telefoni bör ingå, inte säker dock. Tänk bara på att potten inte går att använda till exempelvis bussbiljetter utan endast öppningsavgifter, samtalskostnad, sms, mms osv samt 3s tjänster.

Du kan inte riktiga jämföra 3Pott och 3Total då det är två helt olika typer av abonnemang - men i ditt fall verkar du ha tänkt rätt och jag ser inget konstigt i hur du tänkt. Jag säger kör på :)

13. iNDePeNDeNt

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tack för input'en Nth och cammen3 :)
    Nja ingen dunder stor ringare, blir väl ett gäng timmar, till sambon mest (telia) samt dotter och fasta telefoner. Mest långa samtal. Och då väljer jag ju såklart "Telia Vänner" samt "TreVänner 69", då har jag 3000sms/min till sambo, samt 3000sms/min till dotter och fasta nummer. Många jag känner har dessutom tre eller telia, bara en bråkdel kör med andra operatörer och då har jag ju ändå 160 kr över till öppningsavgifter/samtal/sms till dem. Så för mig så känns det ju nästan som ett total Ab, bara det att det är billigare. Till o med billigare än 349 dealen ;)

Skämt o sido, Total 349 var/är ju oslagbart och som du säger firar dom jubileum nästa år, och binder jag upp mig på 24mån nu så är det ju kört för min del att ta del av en ev. dunder deal då.. Känns surt, men samtidigt så känns det o värt att köra på med det obundna 199 pott ab'et jag har idag, lägger jag till (som jag tänkt) Max surf nu så får jag 5Gb för 149 kr och ligger på en fast kostnad på 287kr... (Har "Plus surf" idag och de två nämnda "vänner tjänsterna") Har ni någon idé om någon annan obunden (lr max 12mån) ab form som kan vara bättre för mig tills nästa "sweet deal" kommer så är jag tacksam, men jag tvivlar att det finns. "Enda" kravet är att det använder 3´s 3G nät, då det är det enda som fungerar tillfredställande på min arbetsplats...

Tillägg: Såg även när jag lusläste prislistan att så länge inget annat nämns så ingår inte IP-telefoni, samt att hastigheten verkar ligga på 10/Mbit. Har slängt en fråga till min "3 kontakt" för att få bekräftat vad som gäller.

14. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan ju ring deras kampanjavdelning på 0735-300 590, dom har öppet vardagar 10-18 om jag inte minns fel. Där brukar de kunna ge abonnemang med 9 månaders bindningstid och någon rabatt. Utan mobiltelefon som ingår då - men det kan ju vara ett alternativ om du vill vänta tills nästa år.

15. iNDePeNDeNt

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tack för tipset! :D Fick en skaplig deal av dem. 20% rabatt och 6mån bindningstid, fast kan under hela tiden uppgradera till valfri deal utan att den bindningstiden påverkas, bara hoppas det dyker upp något najs :P

16. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad bra att du blev nöjd! Runt midsommar brukar det alltid komma något roligare. Deras nuvarande kampanj med Voddler tar slut den 17e juni - några dagar senare bör det alltså komma en ny kampanj :)

17. jensaeriksson

jensaeriksson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Hej, ringde 3 för att förlänga hennes abonnemang och för att få ut en ny telefon. Jag har 399:- och hon hade 199:- innan. Totalt brukade räkningarna ligga på ca 7-800:-

3 lyckades snurra in mig på att vi båda fick 399:- med 3 vänner till allt och alla samt fri surf och hon fick välja valfri telefon. Jag vet fortfarande inte om jag blev lurad eller inte...ska dock säga upp det fasta abb vilket jag sparar 200:- i månaden på. Borde räcka med 2*3000 min.

Det jag funderar på är dock vad det det innebär med fri surf hos 3 ?

18. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Just nu är det 10GB upp till 10Mbit/s , därefter sänks hastigheten till 64Kbit/s

19. Niklase

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Upp till 10? Är de inte 32?

20. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Borde man inte låsa denna tråd nu? Inget kan väl rimligen röra kampanjen längre?