Tre/Tele2 priskrig

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Cire, 9 mar 2012.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Priskrig är det ju mer eller mindre hela tiden på mobilmarknaden, men jag skulle tro att dessa fastpriserbjudanden tar slut denna vecka - alternativ förändras på något sätt!
     
  2. Fiddelito

    Fiddelito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så man borde egentligen passa på nu?

    Har ett halvår kvar på min LG optimus 2X, funderar på att lösa ut den från mitt totalt övervärdelösa halebopabonnemang för 1800kr och satsa på en S3a hos tele2! Bra eller anus?
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du inte är nöjd med ditt abonnemang du har idag så är det bara att köra på skulle jag säga! Vad är det du inte är nöjd med hos Halebop förresten? :)
     
  4. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Det är inte samma erbjudande som var för ett tag sedan va? Maxi Unlimited!

    10gig fri surf. gratis telefon. 345:-
     
  5. Fiddelito

    Fiddelito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Halebop Hallå Plus, 150kr för abonnemanget, 150kr för telefonen. Sen kostar det 99öre i uppkopplingsavgift för varje samtal... Sen kan man ju bara börja räkna på skiten. Slutar alltid på 6 - 700kr per månad. Abonnemanget passar mig inte alls!

    Känns sjukt ovärt
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Inte riktigt. Nu ingår bara 2GB surf och efter 12000 minuter och efter 10000SMS har Tele2 rätt att "vidta åtgärder". Samma sak hos Comviq. Hos 3 är det obegränsat.

    Då tycker jag att du ska hoppa på detta! Tänk dock på att ibland väntar något bättre runt hörnet, så om du väntar så kanske du kan få något mycket bättre - eller så blir det inte bättre alls ;)
     
  7. b-george

    b-george Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tre har inte fastpris erbjudandet kvar? Hittar det inte på deras sida.
    Däremot har de Galaxy Nexus och Sony P för 299 kr i månaden med deras fast pris, sjukt prisvärd för de som inte behöver ha "senaste".
     
  8. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

  9. b-george

    b-george Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

  10. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Tja, nu kommer iphone 5 så något nytt måste dom hitta på. Den luren säljer bevisligen som smör och jag gissar att många operatörer gärna inför gratis iphone 5 med 500 kr pott eller så. Fastpris var ett bra sätt att få snurr på modeller som inte kommer kunna stå sig mot alla nya androids/WP7/iphone, nu när dom är här vill du inte att kunden ska förvänta sig 300-400 kr = allt ingår.
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja, och självklart skall iPhone 5 innebära räkmacka för de som skaffa den nu. De drar ju av 50 kr på alla abonnemang. För andra tillverkares lurar så innebär det att vänta ett par månader då de blir lite ålderstigna, för då skall de reas ut. Men nä, med iPhone skall det alltid vara specialdealar som vi andra får möjligen efter ett tag då 3 eller operatörerna sänker priserna på alla abonnemang. Så troligen kommer det snart en 50 sänkning på abonnemangen. Hehe
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Anledningen till rabatten på iPhone abonnemangen är jag väldigt säker beror på att 3 var dyrast på iPhone, så de var tvugna att göra något! :P

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  13. Fiddelito

    Fiddelito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Så man bör ha lite is i magen tycker du?
    Har ett par dagar kvar som student och kan få Tele 2s "volym hög" för 389kr per månad inkl. telefon.

    Bra eller anus?
     
  14. Hassizle

    Hassizle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Anus. :D

    Lägger du till 6 kr i månaden så får du Tele2's "Volym Limited Edition" där du ringer och smsar obegränsat samt får 2GB surf, självklart får du en lur med! Och det bästa är, du behöver inte ens vara student.

    http://www.tele2.se/mobiltelefoner.aspx?abonnemang=volym-limited-edition
     
  15. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Är inte limited edition bättre då? 345 och lur följer med om jag minns rätt. Själv la jag mig på volym låg+telefon. Vart perfekt för mitt bruk. Ringer du mycket? Har du bra tillgång till trådlösa nätverk?
     
  16. Fiddelito

    Fiddelito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej, det är 395 nuförtiden. Jag ringer en del ja... Har tillgång till trådlöst i hemme och en tid framöver även på jobbet.

    Jag har en htc one S som jobbtelefon som jag gillar skarpt, men får inte smsa på den. Skickr jag drygg 1000 sms per månad som jag brukar göra så lär det synas på räkningen sen.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Titta på 3s pris i fyndhörnan. En Galaxy Nexus eller Xperia Ped fastpris abonnemang för 299kr/månad. Det kanske är intressant?

    Om du har tillgång till studentpriser så vet jag också att Comviq finns på Mecenat, exakt vad deras studenterbjudande innebär vet jag dock inte... :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  18. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Sitter just nu och gör lite föreberedande research inför mitt abonnemangsbyte. Är nu hos Telia på ett himla billigt abonnemang, smsar för 29 öre till alla, men det går inte att få längre. Telia har höjt sina sms-priser till 69 öre :ehm: Jag har sett på mina räkningar att jag snittar på drygt 300 sms i månaden så ett bra abonnemang med billiga sms är ju välkommet.
    Såg nyss att Tele2 har "Snackis" där man smsar för 19 öre till alla operatörer. What!?!? :eek: På det erbjudanet kan jag få en HOX för 268 spänn i månaden. Kan detta verkligen stämma?? Borde inte det här vara för bra för att vara sant?? Eftersom jag är smått sms-beroende så blir jag myyyycket misstänksam nu o_O

    Bindningstiden till Telia går ut 14 januari, alltså måste jag då teckna nytt abonnemang 14 oktober (om jag inte har förstått det fel). Hur funkar det där egentligen? Om jag tecknar Tele2's snorbilliga Snackis nu med HOX på köpet, får jag mobilen NU eller i januari...???
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hur mycket ringer du varje månad? Är det blandat till alla operatörer eller främst en speciell operatör?

    Jag vet inte hur du ställer dig till typ returmobiler, sådana som öämnats tillbaka på öppet köp? 3 säljer nämligen One X på det sättet med 3Pott 199- för 199kr/månad. Dock lönar det sig inte om man SMSar och surfar mycket (3000SMS och 5GB surf kostar det 248kr/månad).

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 1 okt 2012
  20. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag smsar mer än vad jag ringer men har enbart mobil (ingen hemtelefon) så ibland måste man ju ringa. Är dock inte alls pigg på att skaffa 3. Min kompis har det och i princip varenda lördag, när det är många som ringer, så kan hon inte ringa eller smsa alls.