Sidan för inställningar för aktuellt SIM [Inställningar > Nätverk och Internet > Mobilnätverk > [Aktuell SIM], fattar att det är ny månad, men visar äldre förbrukning. Om du t.ex. använde 600 MB i juni, men ännu noll i juli, kan det då stå "Appars dataanvändning 600 MB användes 1-31 juli". Men så fort mobildata slås på i ny månad justeras detta. (Och eftersom jag inte använt mobildata på en mobil idag, första dagen i ny period, finner jag nu till min förvåning att Android/Motorola valt att summera april, maj å juni å skriva den summan på sammanställningssidan för SIM-kortet, trots att den säger 30 dagar kvar etc. Tyckte jag såg något liknande förra månadsskiftet, att den hade adderat april å maj, men brydde mig inte särskilt.) Väljer jag att gå in på "Appars dataanvändning" finns givetvis inget för juli ännu, och där stämmer det. Samlingssidan summerar helt enkelt de tre senaste diagrammen. Ett lite udda problem, som många om de har det kanske inte ens märker då mobildatan om avstängd slås på direkt på morgonen. Men det är sant, det brukar inte följa med en widget för just detta.
Kan bifoga bilder motsvarande
![[IMG]](https://swedroid.se/forum/data/avatars/s/26/26171.jpg?1719850271)
@jnsson ovan som visar just detta, udda fenomen.
Click to expand...